Huoltoautosta pakettiautoksi
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 6:22 am
- Paikkakunta: Kangasala
Huoltoautosta pakettiautoksi
Onko huoltoautossa mahdollista olla takapenkkiä, kuten pakettiautossa eli tilapäistä kuljetusta varten. Jos ei niin saako hultoauton muutettua pakettiautoksi. Onko vero huolto ja p autoilla sama?
Lainataanpas samaa topiccia ja kysytään, että kun huoltoautoissa saa ilmeisesti kuljettaa useampiakin ihmisiä kuin mille auto on rekisteröity, jos kyseessä on säälittävä tapaus tms., niin miten tätä käytännössä on tulkittu? Onko joku saanut sakot, jos kontissa on ollut ylimääräinen matkustaja vai onko kaikki säälittäviä tapauksia?
#428
Eikös toi _kaikenlainen_ speksatun matkustajamäärän ylittäminen ajoneuvoluokasta riippumatta kielletty tossa muutama vuosi sitten?
EDIT: Jaaha, no täällä kohdissa 38 ja 43 noista näköjään kerrotaan.
On tosin päivätty vuodelle 1992 joten pysyn alkuperäisessä kannassani.
EDIT2: Ja tässä kohdassa 38 kerrotaan tuorempaa juttu aiheesta.
EDIT: Jaaha, no täällä kohdissa 38 ja 43 noista näköjään kerrotaan.
On tosin päivätty vuodelle 1992 joten pysyn alkuperäisessä kannassani.
EDIT2: Ja tässä kohdassa 38 kerrotaan tuorempaa juttu aiheesta.
Niva, Läjä ja muut saavutukset @ wonk.sytes.net/76s/
Ilmeisesti tämä uusin ostos (HJ61 -90) on aivan hiljattain muutettu huoltoautoksi, on oikein muovinen wurth:in konesalkku ruuvattu pohjaan kiinni ja sitten sinne takaluukkuun ruuvattu kiinni se ruuvipenkki.
Mitä etua tällä on nähty pakettiautoon verrattuna?
Ja tämä muutos on ilmeisesti tehty 16.2 kuluvaa vuotta...
Ajattelin vain, josko tuon muutoskatsastaisi takaisin pakettiautoksi, niin saisi ainakin pois tuon "työkalulaatikon" keskeltä lattiaa ja samalla poistaisi sen ruuvipenkin takaluukusta.
Vai osaako kukaan kertoa perusteluja pakettiauto vs. huoltoauto
Apropoo, mitenkäs tulee toimia henkilöautoksi rekisteröidyn HZJ:n kanssa, kun kerran takapenkkejä ei tarvita. Eli penkit pois, tai lukitaan ns. pysyvästi ala-asentoon ja konttorille pakun leimaa hakemaan
Mitä etua tällä on nähty pakettiautoon verrattuna?
Ja tämä muutos on ilmeisesti tehty 16.2 kuluvaa vuotta...
Ajattelin vain, josko tuon muutoskatsastaisi takaisin pakettiautoksi, niin saisi ainakin pois tuon "työkalulaatikon" keskeltä lattiaa ja samalla poistaisi sen ruuvipenkin takaluukusta.
Vai osaako kukaan kertoa perusteluja pakettiauto vs. huoltoauto

Apropoo, mitenkäs tulee toimia henkilöautoksi rekisteröidyn HZJ:n kanssa, kun kerran takapenkkejä ei tarvita. Eli penkit pois, tai lukitaan ns. pysyvästi ala-asentoon ja konttorille pakun leimaa hakemaan

Raudassa raha ei ole hukassa!
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
Lueppas sieltä rekisteriotteen yläosasta Ajoneuvoluokka. Pitäisi lukea N1G/Pakettiauto. Toyotan alapuolella taas Ajoneuvoryhmä-lokerossa Huoltoauto.Kontio kirjoitti:Mitä etua tällä on nähty pakettiautoon verrattuna?
Mitenniin takaisin pakettiautoksi? Onko se muka ollut paku? Ei onnistu pakettiautoksi (ilman huoltoauto-ajoneuvoryhmää), tai onnistuu, tämännäköisellä katolla (ns. "kuitusen kuutio": tavaratila oltava min. 3 m3 autoveropykälien mukaan mitattuna ja korkeus min. 1,3 metriä):Kontio kirjoitti: Ajattelin vain, josko tuon muutoskatsastaisi takaisin pakettiautoksi, niin saisi ainakin pois tuon "työkalulaatikon" keskeltä lattiaa ja samalla poistaisi sen ruuvipenkin takaluukusta.
Vai osaako kukaan kertoa perusteluja pakettiauto vs. huoltoauto![]()

Johtuu siitä että autosta ei ole maksettu täyttä autoveroa. Takasin maastohenkilöautoksi ei voi myöskään ilman autoveroseuraamusta muuttaa jos on uudempi kuin 1.11.1983.
Mikä vuosimalli? Jos uudempi kuin 3.5.1993, niin voit muutoskatsastaa penkit irroitettuna+kierteet tulpattuina pakettiautoksi, jos vanhempi, niin pitää asentaa lisäksi "tarvittavat työkalut ja laitteet" ja ympätä huoltoauto-status mukaan.Kontio kirjoitti: Apropoo, mitenkäs tulee toimia henkilöautoksi rekisteröidyn HZJ:n kanssa, kun kerran takapenkkejä ei tarvita. Eli penkit pois, tai lukitaan ns. pysyvästi ala-asentoon ja konttorille pakun leimaa hakemaan
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Ookoo, tuossahan tuli tietoa paljon.-MaTTi- kirjoitti:Lueppas sieltä rekisteriotteen yläosasta Ajoneuvoluokka. Pitäisi lukea N1G/Pakettiauto. Toyotan alapuolella taas Ajoneuvoryhmä-lokerossa Huoltoauto.Kontio kirjoitti:Mitä etua tällä on nähty pakettiautoon verrattuna?Mitenniin takaisin pakettiautoksi? Onko se muka ollut paku? Ei onnistu pakettiautoksi (ilman huoltoauto-ajoneuvoryhmää), tai onnistuu, tämännäköisellä katolla (ns. "kuitusen kuutio": tavaratila oltava min. 3 m3 autoveropykälien mukaan mitattuna ja korkeus min. 1,3 metriä):Kontio kirjoitti: Ajattelin vain, josko tuon muutoskatsastaisi takaisin pakettiautoksi, niin saisi ainakin pois tuon "työkalulaatikon" keskeltä lattiaa ja samalla poistaisi sen ruuvipenkin takaluukusta.
Vai osaako kukaan kertoa perusteluja pakettiauto vs. huoltoauto![]()
![]()
Johtuu siitä että autosta ei ole maksettu täyttä autoveroa. Takasin maastohenkilöautoksi ei voi myöskään ilman autoveroseuraamusta muuttaa jos on uudempi kuin 1.11.1983.Mikä vuosimalli? Jos uudempi kuin 3.5.1993, niin voit muutoskatsastaa penkit irroitettuna+kierteet tulpattuina pakettiautoksi, jos vanhempi, niin pitää asentaa lisäksi "tarvittavat työkalut ja laitteet" ja ympätä huoltoauto-status mukaan.Kontio kirjoitti: Apropoo, mitenkäs tulee toimia henkilöautoksi rekisteröidyn HZJ:n kanssa, kun kerran takapenkkejä ei tarvita. Eli penkit pois, tai lukitaan ns. pysyvästi ala-asentoon ja konttorille pakun leimaa hakemaan
Ajoneuvoluokka on tällä N1 / pakettiauto (eli, ei siis N1G) ja ajoneuvoryhmä Huoltoauto.
Tätä kysymystä lähdin siksi kyselemään, kun tänään koitin laittaa omille nimilleni tätä autoa, niin katsastusaseman täti oli merkannut tämän auton pelkästään pakettiautoksi paperihin, ja Rajoitukset kohtaan tuli merkintä:
Muutoskatsastusvelvollisuus Huomasin sitten vasta autossa istuessani tämän kohdan. Kun sitten menin uudestaan huomauttamaan ko. merkinnästä, ettei entisissäkään papereissa mitään tuollaista lukenut, niin silloin vasta täti huomasi oman virheensä ja alkoi korjaamaan virhettä. Tosin silloin oli "kansainvälisessä kuvayhteydessä" häiriö, joten uudet paperit jäivät saamatta.
-Huomenna pitää käydä hakemassa uudet paperit.
Mutta tuo pakettiauto homma alkoi kiinnostamaan juuri tuon virhe näppäilyn takia, eli olisko ollut tuo muutos mahdollinen.
Mitäs sitten nämä vanhojen aikojen kovapenkkiset pakut ovat, kuinka ne on saanut rekisteriin ilman kattokorotusta?
Ps. HZJ:n vuosimalli on 1990. Mistäs tuo 1993 vuosimalli raja on tullut?
Raudassa raha ei ole hukassa!
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
Katoavaa kansanperinnettä kerrakseenKontio kirjoitti: Mitäs sitten nämä vanhojen aikojen kovapenkkiset pakut ovat, kuinka ne on saanut rekisteriin ilman kattokorotusta?

ANA tpp 57 ja ARVA 63 pykälien mukaiset lisäpenkit:
http://www.ake.fi/pdf/kovat%20istuimet_ennen%2098.pdf
Oi niitä aikoja...
Toyota - The joy of welding -
Katsastusaseman tätille pomppaa huoltoauto-tapauksessa silmille ruutu, jossa kysytään "Jatkuuko käyttö ennallaan? Kyllä/Ei." Jos vastaat ei, niin silloin tulee tuo Muutoskatsastusvelvollisuus-viretieto. Eli kannattaa/pitää vastata "joo". Jos ei oo kysyny, ni se on sen virhe.Kontio kirjoitti:
katsastusaseman täti oli merkannut tämän auton pelkästään pakettiautoksi paperihin, ja Rajoitukset kohtaan tuli merkintä:
Muutoskatsastusvelvollisuus Huomasin sitten vasta autossa istuessani tämän kohdan. Kun sitten menin uudestaan huomauttamaan ko. merkinnästä, ettei entisissäkään papereissa mitään tuollaista lukenut, niin silloin vasta täti huomasi oman virheensä ja alkoi korjaamaan virhettä.
Löytyy esim. täältä: http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Autovero/ ... 4lkeen.htm Paljon muutakin veroteknistä jippoa, jotka sivuaa aihetta.Kontio kirjoitti:
Ps. HZJ:n vuosimalli on 1990. Mistäs tuo 1993 vuosimalli raja on tullut?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Heh, oli vissiin edustava tuo mun kuva, ku MaTTiki sitä lainas. Ei se haittaa.
Luulisin että ainaki yhtä paljo ku maastureiden muuttaminen pikkuverolle, verottajaa ahisti se että jenkkifarmareita tuotiin kuuen hengen pakuina maahan paljon. Joten pakun tavaratilalle laitettiin minimimitat, mutta eihän se suomalaista isäntää hiastanu, ku veroja pitää kiertää, kattoon reikä ja jolla päälle, heleppoa ku heinän teko.
Ku tuota huoltoautohommaa alettiin harrastaa, niin paljo epäiltiin että tarttuuko poliisi ajoneuvon käyttöön (esim. ratsian yhteydessä), mutta eipä siitäkään enää oo mitään kuulunu.
Luulisin että ainaki yhtä paljo ku maastureiden muuttaminen pikkuverolle, verottajaa ahisti se että jenkkifarmareita tuotiin kuuen hengen pakuina maahan paljon. Joten pakun tavaratilalle laitettiin minimimitat, mutta eihän se suomalaista isäntää hiastanu, ku veroja pitää kiertää, kattoon reikä ja jolla päälle, heleppoa ku heinän teko.

Ku tuota huoltoautohommaa alettiin harrastaa, niin paljo epäiltiin että tarttuuko poliisi ajoneuvon käyttöön (esim. ratsian yhteydessä), mutta eipä siitäkään enää oo mitään kuulunu.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Huh huh, lueskelin noiden linkkien juttuja, minkähänlainen show olisi syntynyt, jos en olisi samana päivänä tuota muutoshommaa lähtenyt korjaamaan..-MaTTi- kirjoitti:Katsastusaseman tätille pomppaa huoltoauto-tapauksessa silmille ruutu, jossa kysytään "Jatkuuko käyttö ennallaan? Kyllä/Ei." Jos vastaat ei, niin silloin tulee tuo Muutoskatsastusvelvollisuus-viretieto. Eli kannattaa/pitää vastata "joo". Jos ei oo kysyny, ni se on sen virhe.Kontio kirjoitti:
katsastusaseman täti oli merkannut tämän auton pelkästään pakettiautoksi paperihin, ja Rajoitukset kohtaan tuli merkintä:
Muutoskatsastusvelvollisuus Huomasin sitten vasta autossa istuessani tämän kohdan. Kun sitten menin uudestaan huomauttamaan ko. merkinnästä, ettei entisissäkään papereissa mitään tuollaista lukenut, niin silloin vasta täti huomasi oman virheensä ja alkoi korjaamaan virhettä.Löytyy esim. täältä: http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Autovero/ ... 4lkeen.htm Paljon muutakin veroteknistä jippoa, jotka sivuaa aihetta.Kontio kirjoitti:
Ps. HZJ:n vuosimalli on 1990. Mistäs tuo 1993 vuosimalli raja on tullut?
Minulla ei silloin olisi ollut mitään alkuperäistä paperia esittää, jolla olisin todistanut, ettei mitään merkintää siinä alkuperäisessä rekisteriotteessa ollut. Ja konttorin tätihän ei olisi löytänyt enään sitä minun pois antamaani alkuperäistä rekisteriotteen 1 osaa

Raudassa raha ei ole hukassa!
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92