Kuva Kuva

Ja taas testataan...

Keskustelufoorumiin, kuvagalleriaan ja muihin slck.net verkkopalvelujen käyttöön liittyviä tiedotteita ja käyttöohjeita. Tänne myös palautteet, toiveet ja pyynnöt käyttöoikeuksista jne.

Valvoja: Käyttäjä

Vastaa Viestiin
Avatar
Mr_Denso
Viestit: 78
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 3:39 pm
Paikkakunta: E-P

Ja taas testataan...

Viesti Kirjoittaja Mr_Denso »

... meitä testataan ja koetellaan, läpi elämän ! :mrgreen: Huomasin, että eihän täällä voi enää
muokata viestejä. Olisin editoinut tohon viimesimpään postaukseen et "32 vuotta maailman ympäri FJ60:llä",
mutta minkäs teet. Kukas tämänkin mahiksen nyt on menny disabloimaan taas ? :roll:

Artodiassa ja prosilverissä on g2Img nappulaa, mutta ei "Peruuta" nappulaa viestilooran alla.
eTechissä ei ole g2Img nappulaa, mutta tattadaa... "Peruuta" löytyy... :shock:
Tää on mielestäni jo lähes absurdia koko tämä... php...

Mutta eipä siinä, minä en ainakaan sillä g2Img namiskuukkelilla mitään tee, koska
galleria ei responssaa sen kautta... ei ainakaan 5 min. odottelunkaan jälkeen...
Ja tämä on nyt kokeiltu molemmilla OS/2:silla... :lol: "Warpilla ja ilman".
Ajattelin, että jos tuo MS-DOS 5.0 toimis paremmin... :roll: Tai... MacOS 7.6.1 ? :?

Yritin eilen kattella 2016 Venäjän reissun kuvia, mutta sekin oli aika tuskasta kun
jokaisen kuvan latautumista joutu odottaa kymmeniä sekunteja...
Eli palveluntarjoaja siis pitää Galleriaa 486:lla modeemiyhteyden takana ?

Testaanpa siis jos kuvan linkittää esim. Google Drivestä...

Kuva
"J120 ei ole Land Cruiser vaan HiLux - keskustellaanko yhdessä ?

Ja sitten jos haluaa linkittää Drivestä albumin
Avatar
Mr_Denso
Viestit: 78
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 3:39 pm
Paikkakunta: E-P

Re: Ja taas testataan...

Viesti Kirjoittaja Mr_Denso »

Eli näköjään tavallisilta verkkosivuilta voi linkata kuvia, kuten todettu on, mutta Galleriasta
ja esim. Drivestä ei näköjään. Siihen tulee vaan tuo sana "Kuva" .

No, eipä näytä Googlen Ukollakaan menevän yhtään paremmin !
googgeli.jpg
googgeli.jpg (46.23 KiB) Katsottu 11527 kertaa
Eletään vuotta 2016 ja tietotekniset palvelut toimii paskemmin kuin koskaan ! \o/
Ai, että: Ysäri, 486sx/25 Mhz, Ysivitonen ja modeemi ! KYLLÄ PELAS ! Hitaasti, mutta varmasti ja
oli ah niin saatanan KALLISTA ! 8) (ja hyvä jumala sitä tunkkaamista... :roll: )
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Re: Ja taas testataan...

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Olen pahoillani foorumin takeltelusta.
Tilanne on tämä. meidän webbivastaavalla (palkatulla) on sivilityössään niin paljon kiireitä että hän ei kerkeä vähäänaikaan tutkimaan foorumin koodia,ehkä ei koko loppuvuonna.
Palveluntarjoaja väittää että vika ei ole heidän päässään vaan me ollaan tehty jotain muutoksia koodiin mistä johtuu tämä perkeleen tökkiminen. Noh, me ei olla tehty yhtään mitään foorumin koodiin...
Palveluntarjoajat eivät hevillä ala tutkimaan omia juttujaan koska heidän hallinnan, tai joku muuu perkele, sivu näyttää että niiden jutuissa tai palvelimissa ei ole vikaa.
Täällä yritetään tehdä vapaaehtoisvoimin hommia ja kerhossa taitaa olla 1 henkilö kuka ymmärtää phpbb:n foorumin koodauksesta ja yksi ulkopuolinen kuka tekee rahaa vastaaan koodausta.
Tekisin tälle asialle jotain jos vaan osaisin...
Tässäkohtaa saa vapaaehtoiunen koodari ilmoitetta itsestään jos olis virtaa alkaa selvittää ko. asiaa
Itseänikin ottaa ohimoon enemmmän kun pirusti tämä ongelmatilanne.Palveluntarjoajaa vaihdettiin koska edellisellä palvelimella foorumi toimi hieman takkuisesti...toimi kummiskin eikä ollut näin surkea.

Tuohon muokkausjuttuun senverran että otin muokkausoikeuden kaikilta pois koska foorumin käyttäjät poistivat kokonaisia keskustelurimpsuja vastoin yleistä ohjeistusta.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Re: Ja taas testataan...

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Muokkausoikeus otettu väliaikaisesti käyttöön.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
Mr_Denso
Viestit: 78
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 3:39 pm
Paikkakunta: E-P

Re: Ja taas testataan...

Viesti Kirjoittaja Mr_Denso »

Apologies quite unnecessary... Ymmärrän kyllä, just itseasiassa pohdiskelinkin tätä asiaa ittekseni ja
tossa Panun kanssa. Et kun tällasta joutuu ylläpitää ja pyöritellä vapaa-ajallaan ja muiden virallisten
töiden ja juttujen ohella niin se on kyllä aikamoinen vaatimus. Esim. tällasen foorumin ylläpito
vaatis henkilön jolla ei olekaan muuta kuin aikaa, mutta... Harmi ku en itse ole koodari. :(

23 vuotta on tietotekniikasta kokemusta ja on tullu nuorena sällinnä kokeiltua mm. sellasiakin
käyttiksiä kuin IBM:n OS/2 josta moni ei ole koskaan edes kuullutkaan... Kun muut pelas, minä
testailin eri käyttiksiä ja tunkkasin niiden kanssa. Se oli mun mielestä kivaa. Ainoa peli jonka
olen tietokoneella pelannut oli joku Max Paine demo sillon ku tää mun maziina oli uus ! :lol:
Linux onnistuu just sen verran mitä graafisella GUI:lla onnistuu. Komennoista ei ole hajuakaan...
Jos Linuksista meinais saada jotain irti se pitäs opetella pintaa syvemmältä ja kaikki ne tekstipohjaset
komennot sun muut. Kun olis sillon nuorena sällinä innostunu tosta koodaamisesta niin tilanne vois
olla nyt aivan toinen, ehkä elämäntilannekin, mutta edes se et vois vaikka ottaa harteilleen tällasen
foorumin ylläpidon... :roll: Viäkähän vanaha oppis ? :? Se vain et se testaaminen, tutkiminen ja
oivaltaminen eli juurikin se TUNKKAAMINEN oli sillon nuorena kivaa... nyt vanhempana ei tahdo
kärsivällisyys ja mielenkiinto riittää moiseen. Alkaa vain ottaa päähän. Edellisessä Linux versiossa ei
CD-R/RW levyt toiminu ja se olis pitäny korjata kirjottelemalla ties mitä helevetin koodeja ties
minneki et synsteemi olis osannu mountata ne levyt... v*ttu mää jaksanu sellasia... :evil:
Raivonnu täällä useasti tyyliin- "... just tällasta saatanan harrastelijapaskaa.. !!" :mrgreen:
Siitä sitten vaan hyvät lähtökohdat säätään jotaan phpBB foorumia jonka jo pelkkänä käyttäjänä
olen manannut ALIMPAAN HELVETTIIN TÄYTENÄ KURANA !!! Ei tota... mikään muu foorumisofta
olis parempaa tai esim. helpommin ylläpidettävissä ? Pitäsköhän tätäki selvitellä...

Ja tuon muokkausmahiksen disabloinnin melkein arvasinkin et tuo oli se syy... niinpä tietysti.
Kun ei porukka osaa käyttäytyä ja toimia niinkuin pitäis niin sitte joutuu panna topin koko
touhulle ja siitä kärsii sitten kaikki... Kiitti et aktivoit sen väliaikaisesti. :wink: Se disablointi /
aktivointi koskee siis koko foorumia eli sitäkö ei voi säätää erikseen esim. per keskustelualue ?

Tosiaan juu... ja tää homma koskee koko Klubia ei vain foorumia. Yks ihminen ei voi tällasta
pyörittää yksinään vaan siihen tarvis porukkaa ja jos kaiken joutuu tehdä vapaaehtoisesti
ja omalla ajallaan niin... ei ihme, että ketään ei kiinnosta ja huvita. Sit se alkaa pikkuhiljaa
näivettyä koko touhu kunnes tulee tilanne et on aika laittaa lappu luukulle ja kuopata koko homma. :cry:

On mulla jotain ajatuksia ja ideoita tossa tullu mieleen koskien tätä foorumia jne.
Vois niitä joskus laittaa ylös ja pistää eteenpäin...
Avatar
Mr_Denso
Viestit: 78
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 3:39 pm
Paikkakunta: E-P

Re: Ja taas testataan...

Viesti Kirjoittaja Mr_Denso »

Koklataas miltä toi allekirjotus näyttää...
3. '83 HJ60 LG-MW HPV (2016 -> nykyinen)
2. '82 HJ60 LG-KW VLO-Cruiser (2000-2003, ex)
1. '84 BJ45 LV-KCW VNR (1999-2000, ex)
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Re: Ja taas testataan...

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Mr_Denso kirjoitti: Ja tuon muokkausmahiksen disabloinnin melkein arvasinkin et tuo oli se syy... niinpä tietysti.
Kun ei porukka osaa käyttäytyä ja toimia niinkuin pitäis niin sitte joutuu panna topin koko
touhulle ja siitä kärsii sitten kaikki... Kiitti et aktivoit sen väliaikaisesti. :wink: Se disablointi /
aktivointi koskee siis koko foorumia eli sitäkö ei voi säätää erikseen esim. per keskustelualue ?

On mulla jotain ajatuksia ja ideoita tossa tullu mieleen koskien tätä foorumia jne.
Vois niitä joskus laittaa ylös ja pistää eteenpäin...
Varmasti sais koskemaaan vaan jotain aluetta mutta tarvii jonkun lisäpalikan koodiin ja se taas vaaatis sitä puukottamista ja erikoisosaamista :mrgreen: :mrgreen:
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Re: Ja taas testataan...

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Tämän foorumin "ongelmahan " tahtoo olla se että tämä on ainoastaan yhteen merkkiin ja pääasiassa sen yhteeen mallisarjaan perustuva foorumi.
Täällä ei pulista yhtämittaa teknisitä ratkaisuista koska Suomessa on suhteellisen rajattu määrä Land Cruiser harrrastajia. Kun joku juuri rekisteröitynyt hemmo kysyy apuja tekniseen ongelmaan eikä saa samaten oikeaa vastausta tahtoo palaa hermo. Eritttäin useasti vastaus löytyy hakutoimintoa käyttämällä tai suoraan UKK osiosta. Asioidfen kerttaminen on tietysti se millä asiat opitaan mutta ei ihan joka viikko jaksa neuvoa samasta asiasta.
Täällä porukka löytää kummiskin aika hyvin asiat mutta olen David Brown/Case foorumilla ja siellä kysytään samaaa asi8aa lähes viikottain ja siellä vanhat parrat jaksaa joka kerta antaa seikkaperäisen ja tyhjentävän vastauksen vaikka samaa on kysytty muutama keskustelurimpsu alempana :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tarvis löytää uusia kinnostuneita harrastajia jotka tunkkais foorumia tarvittaessa.

Tämähän karkasi alkuperäisestä aiheesta ihan sivuun mutta on mukava välillä hieman purkaa tuntojaan... Eli täyttä off topiccia..... tarviskohan poistaa tää teksti :evil:
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
Mr_Denso
Viestit: 78
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 3:39 pm
Paikkakunta: E-P

Re: Ja taas testataan...

Viesti Kirjoittaja Mr_Denso »

Tämä on testiosio, ei täällä ole mitään aihetta... joten ei aihetta poistoon ! :lol:
Sitäpaitti, jahka lopetetaan tää jauhaminen niin kyll automaattiputzi hoitaa ! \o/

Sitäpaitsi tämä on juurikin sitä pohdintaa koskien foorumia ja koko touhua ylipäänsä
et melkein tällaset ainakin foorumiaiheen osalta kuuluis olla tuolla "SLCK.net verkkopalvelut" osiolla. ;)

Juu, se on tän päivän ongelma et kaikki haluais kaiken valmiina... Ei viitsitä sen vertaa
nähdä vaivaa et ensin ettiskeltäs sitä informaatiota ITSE ja vastauksia kysymyksiin.
Kas kun... harva enää viitsii itse edes pähkäillä ja ottaa selvää siis konkreettisesti
tutkimalla sitä autoa vaan sensijaan kirjaudutaan tällasille foorumeille ja kysytään
het et "mistä se ja se löytyy" ja "miten se ja se" ennenkö sen auton kanssa on edes
puuhasteltu... tai yritetty itse etsiä, tutkia, pohdiskella jne.. saati sitten kaivella
sitä infoa foorumilta tai netistä. Jos ei googlen 1. tai 2. hakutuloslinkki tuota täydellistä
ratkaisua -> tunnuksen tekoon ja kysymään. Ongelma saattaa olla myös siinä et osa
ei yksinkertaisesti osaa ns. pähkäillä, ei riitä kärsivällisyys tai keskittymiskyky tai ei osata
sitä informaatiota TEHOKKAASTI hakea. Myös englanninkielen osaaminen on autoharrastuksessa
lähes välttämätön etenkin sen informaation hakemisen ja käyttämisen osalta. Tietoa on maailma täynnä,
lähes kaikkeen on vastaus ja se kaikki on käytettävissä jos vain osaa ja viitsii sitä hakea ja
osaa englantia, myös teknisen puolen. Itselle kun tuo englanti on kuin toinen kotimainen
ja itsestäänselvyys niin unohtaa et osa ei osaa edes perussanoja englannista... :(
Se rajottaa sitä netin kollaamista aika lailla.

Mun periaate on ollu aina ottaa asioista selvää, perehtyä, tutkia pintaa syvemmältä,
opiskella jne. Mä tykkään siitä... on dilemma, sitten mä alan tutkia ja selvitellä ratkasua
siihen ja sitä infoa ettiskellessä tuppaa aina löytää paljon muutakin mielenkiintosta
ja tärkeää siinä sivussa. Oli se sitten GL-4/5, mitä tarkottaa SAE J2360 tai, että USA:ssa
on ns. API SA "epidemia" eli kyllä... siellä myydään edelleen 1920-luvun autoihin tarkotettua
API SA luokan öljyä joka on siis vain raakaöljystä puhdistettua öljyä ilman mitään lisäaineita
ja formulointeja. Nämä ostaa sitä kun se on halpaa, laittaa autojensa moottoreihin ja sit
se lopulta kilahtaa... kone yltäpäältä mustassa paskaliejussa ja ihmetellään miks niin kävi !
Miksi sitä on siellä myynnissä, no koska se on jonku jalostusprosessin sivutuote ja öljy-yhtiöt
ei halua heittää sitä hukkaan, ei ne pullottaa sen ja pistää myyntiin !! :lol: :lol: USA ! \o/ 8)

Näkittepä mun autoprintit ja ns. konkreettisen materiaalin. Sitä on useita kymmeniä (ellei jopa satoja)
kiloja ! :D On menny aanelosia ja mustetta, nyttemmin mustejauhetta...
Tän 13 vuoden matala-autoilun aikana tullu opittua paljon myös muista merkeistä, uudemmista
autoista ja ylipäänsä myös matala-autoista. On pietsot, EGR:ät ja DPF:ät tullu tutuksi ja niihin
liittyvät ongelmat. Öljyt, renkaat ja valaistus/polttimot on mua eritoten kiinnostanu. Mun pitäs
oikeastaan olla töissä esim. varaosamyyjänä tai jonku öljy-yhtiön tuoteneuvojana/myyjänä, mutta... :roll:

Jenkkiautot kiinnostaa, sikspä seuraa erään parikytävuotta diesel pajaa Atlantassa pitäneen äijän
YouTube kanavaa joka on devoutannu elämänsä Fordin PowerStroke dieselien ongelmiin ja niiden ratkomiseen.
Bill Hewitt, PowerStrokeHelp dot com, youtube.com/user/powerstrokehelp.
Sen kautta on saanu paljon mielenkiintosta infoa... niin niistä moottoreista kuin ongelmista ja
ratkaisuista niihin, mutta myös faktaa siitä miten suuret "kulttuuri"erot on USAn ja Euroopan/Suomen välillä.
Siinä missä meillä on itsestäänselvää et polttoaineet mm. diesel on PUHDASTA, laadukasta,
tasainen ja korkea setaaniarvo ja lähes olematon määrä vettä niin toista se on USA:ssa...
se voi olla pahimmassa tapauksessa vetistä kuraa, setaanit heittelee jne. Joten siellä
niille lukemttomille eri lisäaineille on oikeasti käyttöä. Tai se et he on nyt vasta siellä
hokanneet et täyssyna 5W-40 sopii niin kylmiin kuin kuumiin olosuhteisiin ja et hei sehän
onki hyvää öljyä ja pitää moottorin puhtaana... ööm just, meille ollu itsestäänselvää jo
tota yli 20 vuotta ! :D USA on TIETYISSÄ jutuissa ja asioissa jälkeenjäänyt kehitysmaa,
no question about it ! :wink: Toinen hauskuus on et Sveittiläinen pariskunta on kiertäny
tosiaan maailmaa sen 32 vuotta putkeen vakiolla 60:llä, Amerikas on julmetun kokosia
isoja avolavoja joihin pitää tehdä kymmenien tuhansien Dollarien arvosta remppaa et
"ne sais toimiin muutaman kuukauden kunnolla"... jep. Se Jenkkien perisynti: massiivinen
olemus ja ulkonäkö, tekniikan täydellinen alimitoitus. Toyotan Land Cruiser - viimesen päälle
ylimitotettu ! Gotta love ! 8)

Eiköhän siinä, offtopicia enemmän ko tapeeksi. Off-ROAD olis mielestäni paljon parempaa !! 8)

Ja muistakaa ihmiset: faktat on faktoja ja ne ei siitä muuksi muutu, mielipide EI OLE fakta !
Etsivä löytää ja all good things comes to those who wait - minä olen siitä elävä esimerkki ! :mrgreen:
Ja mun motto: "pitää tietää ja osata". :wink:

Lopuksi vielä capsu mun "projekti HJ" kansiosta johon aloin keräämään matskua kun alko
näyttää siltä et se Ainut Oikea (= Toyota) Wanha Kunnon (= HJ60) tulee vielä sittenkin !!
Ei sitä nyt ole kuin reilu 600 megaa...
projekti_HJ.jpg
projekti_HJ.jpg (82.11 KiB) Katsottu 11461 kertaa
3. '83 HJ60 LG-MW HPV (2016 -> nykyinen)
2. '82 HJ60 LG-KW VLO-Cruiser (2000-2003, ex)
1. '84 BJ45 LV-KCW VNR (1999-2000, ex)
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Re: Ja taas testataan...

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Siirretty verkkopalvelut-foorumiin koska hyvää pohdintaa aiheesta =)
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Vastaa Viestiin