Kuva Kuva

Taannoinen "joulukuusiefekti"

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Vieras

Taannoinen "joulukuusiefekti"

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Aikoja muutamia taakseppäin kyselin, josko joku tietäisi, miksi joulukuusi loistaa hj 61 sen kojetaulussa.

Yhtä aikaa palaa vedenerottimen, latauksen, etu-ja takaperän lukkojen, ahtimen käyttö- ja varoitusvalot.

Heh heh, vahingossa rytkäytin apparin jakkaraa taakseppäin ja kas kummaa, ko valot sammu.
Oon toistannu ko rytkäytyksen jo useasti ja aina sammuu lyhdyt.

Vielä en oo kerinny penkomaan tarkemmin missä mättää, vaan onhan jo paikka hehtaarilleen tiedossa.

Kokeilkaahan samaa tautia kantavat :wink:
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Jep tuttu vika. Syy on rele joka löytyy sieltä apparin jalkatilasta nimeltään start light relay taijotainsinnepäin. rele käteen ja auki liitosten uudelleentinaus pitäis auttaa. itellä oli sama vika mutta parani tolla paitsi että nyt ne valot jää palamaan aina kun laitat auton käyntiin, no ne sammuu kyllä kun polkasee vähän kaasua.


Asia 2:
rundikello elää aivan omaa elämäänsä ja tarttis saada se järkiinsä, notta mistä vika yleensä löytyy? anturi?
1987 LJ70
owla
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Touko 27, 2005 12:12 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja owla »

jep, sama vika tuli laturin vaihdon jälkeen (kunnostettu toyotalta vain 150 egee) ja jännitteet nousi reippaasti (sisäinen säätäjä vaihdettiin motonetistä hintaan noin 35 egee)

Rele, joka tempuilee on nimeltään "charge light relay" nelinapainen käämillinen rele, jossa pari diodia. Uusi maksais tojotalla 87,50

Mitähän liitoksia tuosta kannattaisi kokeilla tinailla uusiksi?
JV73
Viestit: 32
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 11:30 pm
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja JV73 »

Mulla on myös saman releen aiheuttama vika, mutta ko. rele on kolminapainen... korj.käsikirjan kytkentäkaaviossa on piirretty vain yksi diodi ja neljä karvaa, pitäis varmaan koittaa jotain tavallista vaihto relettä+diodi kytkentää. Onko joku testannut korvata alkuperäistä relettä?
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Jos vikana ei ole rele,niin syyllinen on todennäköisimmin 61:n laturin sisäänrakennettu jännitteensäädin.
Uuden saa tarvikkeena n.30-40 eurolla ostopaikasta riippuen,Toyon orkkis on vähän reilun huntin (=100e)...
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Lumimies
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:43 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Lumimies »

Oliskohan siinä releessä kylmä juotos. Ite lämmitin jokaista nastaa niin, että tina suli uudestaan ja vika poistui.
Avatar
retkikeitin
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 9:42 pm
Paikkakunta: nilsiä

Viesti Kirjoittaja retkikeitin »

mitäs jos ei lataa ja joulukuusi syttyy? syttyykö joulukuusi aina jos hiilet kaputt? vai syttyykö pelkkä latauksen merkkivalo?
core wa toyota #263
hinuri
Viestit: 75
Liittynyt: To Syys 22, 2005 8:11 pm
Paikkakunta: Itäraja

Viesti Kirjoittaja hinuri »

Releen hinta jo hiukan alle 100!!
sovpow
Member
Viestit: 82
Liittynyt: Ke Tammi 10, 2007 8:20 am
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja sovpow »

Tinasin uudelleen releen nastat, mutta ei auttanut. Vika tosin on semmonen, että valot sammuu kun antaa kierroksia, jossain 2000 kierroksen paikkella valot sammuu. Kylmää konetta ei heti ilkeä ryntäyttää mutta minkäs teet kun jälkihehku ei mene päälle ennenkuin valot sammuu, eikä lataakaan jollei tee tota ryntäytystä. Valot pysyy sammuksissa ei ne syty uudestaan vaikka auto kävisi tyhjäkäyntiä paikallaan ja lataus yms toimii. Ainoastaan vaatii tuon alkuryntäyksen tekemään joka käynnistyksessä. Auto HJ61 vm89
Vastaa Viestiin