Toyota 4runner sähköikkuna kysymys?
Valvoja: Käyttäjä
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Toyota 4runner sähköikkuna kysymys?
Joo
Purin ton 4runnerin takalunkkaovisysteemin. moottori surisi mutta ikkuna ei liikkunut mihinkään. Sisältä löysin ikkunan jossa ne alareunan liukukiskot oli ruostuneet täysin tärviölle. Veivit oli jumissa ja ruostuneet. Sekä ne muovirenkuloitten keskitapit oli ruostuttaneet rullat jumiin. Eli siis ne rullat jotka pyörii siinä ikkunan alaosassa olevissa liukukiskoissa.
Moottori tosiaan pyöri, Moottorin matoruuvi oli kunnossa muovihammasrattaineen mutta se kumi joka toimii välikappaleena hammaspyörä akselille oli kulunut napeistaan romuksi. Eli siis ai´heuttaa sellaisen ilmiön että kun on liikaa vastusta lasia nostettaessa niin se kumi pääsee sutimaan. Tosin se hammaspyörän akselin holkkikin oli jo vähän kulunut.
Toyotalla uusi moottoripaketti maksaa aika vaatimattomasti, joten en sitä osta. Eli vaihdoehdoksi jää löytää käytetty ehjä moottori jostain.
Niijoo... Moottoria irroitettaessa katkesi 3:sta pultista 2. Ja niitä ei enää saa irti vaikka haluaisi niin että runko jäisi ehjäksi. Eli nykysen moottorin ehjäys tulee aika vaikeaksi.
KYSYMYS
Käykö muiden n. 1990 luvun huitteen tojotasähkölasimoottorit 4runneriin? Tosin osaan laittaa ne käymään... metallia voi aina muokata. Mutta jotenkin olisi kutina että kaikenmaailman camryt, HDJ:t jne tojota kulkineet, joissa on sähkölasit, omaisi samanlaisen moottorin....
Ja jatkoksi sitten vielä että voisi ostaa joltakulta moottorin.
Purin ton 4runnerin takalunkkaovisysteemin. moottori surisi mutta ikkuna ei liikkunut mihinkään. Sisältä löysin ikkunan jossa ne alareunan liukukiskot oli ruostuneet täysin tärviölle. Veivit oli jumissa ja ruostuneet. Sekä ne muovirenkuloitten keskitapit oli ruostuttaneet rullat jumiin. Eli siis ne rullat jotka pyörii siinä ikkunan alaosassa olevissa liukukiskoissa.
Moottori tosiaan pyöri, Moottorin matoruuvi oli kunnossa muovihammasrattaineen mutta se kumi joka toimii välikappaleena hammaspyörä akselille oli kulunut napeistaan romuksi. Eli siis ai´heuttaa sellaisen ilmiön että kun on liikaa vastusta lasia nostettaessa niin se kumi pääsee sutimaan. Tosin se hammaspyörän akselin holkkikin oli jo vähän kulunut.
Toyotalla uusi moottoripaketti maksaa aika vaatimattomasti, joten en sitä osta. Eli vaihdoehdoksi jää löytää käytetty ehjä moottori jostain.
Niijoo... Moottoria irroitettaessa katkesi 3:sta pultista 2. Ja niitä ei enää saa irti vaikka haluaisi niin että runko jäisi ehjäksi. Eli nykysen moottorin ehjäys tulee aika vaikeaksi.
KYSYMYS
Käykö muiden n. 1990 luvun huitteen tojotasähkölasimoottorit 4runneriin? Tosin osaan laittaa ne käymään... metallia voi aina muokata. Mutta jotenkin olisi kutina että kaikenmaailman camryt, HDJ:t jne tojota kulkineet, joissa on sähkölasit, omaisi samanlaisen moottorin....
Ja jatkoksi sitten vielä että voisi ostaa joltakulta moottorin.
Viimeksi muokannut SuurSyömäri, Ma Marras 10, 2008 10:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Tosin osaan laittaa ne käymään... metallia voi aina muokata."
Tää on oikea periaate, eli löytyy saman ikäluokan tojosta mistä tahansa, sanoisin. Edelliseen kasikymppiseen rakentelin nostimet korollan nostimista, kiinnitysreikien jakoa myöten samoja palikoita, varsien pituudet ja asennot yms. vaan vähän vaihtelee mallikohtaisesti ja tietysti hinta. Itse moottoriosa on varmaan kaikissa ihan sama. Otat vanhan kouraan ja purkaamoon vertaamaan.
Tää on oikea periaate, eli löytyy saman ikäluokan tojosta mistä tahansa, sanoisin. Edelliseen kasikymppiseen rakentelin nostimet korollan nostimista, kiinnitysreikien jakoa myöten samoja palikoita, varsien pituudet ja asennot yms. vaan vähän vaihtelee mallikohtaisesti ja tietysti hinta. Itse moottoriosa on varmaan kaikissa ihan sama. Otat vanhan kouraan ja purkaamoon vertaamaan.
TP
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Kiitoksia. Näin ajattelin asian olevankin. Pitää nyt tuossa miettiä laittaakko sitten takalasin nosto kahdella moottorilla samantien kun kerran aloittaa.
Yksi erinomainen syy mielestäni ton moottoripaketin kyrvähtämiseen on ollut takalasin lämmittimen johtojen poikkeaminen. Eli kun johdot on joskus mennyt poikki sieltä takaluukun sisältä niin on vain aloitettu kylmästi talvikeleillä väkisin jäätyneen ikkunan sähkölaskemiset ja nostelut.
Jos joku ei tiedä niin ainakin runnerissa on leveä lämmitinsähkönauhan paikka juuri siinä alaluukun yläosan tiivisteen sisässä. Eli kun on ikkuna jäätynyt talvella, niin auki saa käyttämällä takaikkunanlämmittimellä takalasi lämpöiseksi.
Simmottis. Romikselle matkani käy.
Yksi erinomainen syy mielestäni ton moottoripaketin kyrvähtämiseen on ollut takalasin lämmittimen johtojen poikkeaminen. Eli kun johdot on joskus mennyt poikki sieltä takaluukun sisältä niin on vain aloitettu kylmästi talvikeleillä väkisin jäätyneen ikkunan sähkölaskemiset ja nostelut.
Jos joku ei tiedä niin ainakin runnerissa on leveä lämmitinsähkönauhan paikka juuri siinä alaluukun yläosan tiivisteen sisässä. Eli kun on ikkuna jäätynyt talvella, niin auki saa käyttämällä takaikkunanlämmittimellä takalasi lämpöiseksi.
Simmottis. Romikselle matkani käy.
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
Mulla runnerin takalasi paatti aina sateen tai muuten vaan paskan ilman koittaessa aueta aivna itsekseen ja lakata tottelemasta kuskin toivomuksia..
Moottori oli uusittu aikaisemman omistajan toimesta, mutta ne rannit mihin lasi on kiinnitetty jouduin vaihtamaan kun aikaisemmat haihtui ruosteena ilmaan
Tsemppia valitsemallenne uralle..
Moottori oli uusittu aikaisemman omistajan toimesta, mutta ne rannit mihin lasi on kiinnitetty jouduin vaihtamaan kun aikaisemmat haihtui ruosteena ilmaan

Tsemppia valitsemallenne uralle..

SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Noni
Nyt se on testattu. Esim. -91 camryn ikkunanmoottori ainakin takavasemmasta ovesta käy pulttaamalla suoraan 4Runnerin takaikkunan moottoripesään.
Piuha on pikkuisen erilainen mutta sehän ei ole murhe se....
Ja ne liukukiskot siihen ikkunan alaosaan maksavat tojotalla 42 erkkiä yhteensä joten nekin on vaihdettu.
Nyt se on testattu. Esim. -91 camryn ikkunanmoottori ainakin takavasemmasta ovesta käy pulttaamalla suoraan 4Runnerin takaikkunan moottoripesään.
Piuha on pikkuisen erilainen mutta sehän ei ole murhe se....
Ja ne liukukiskot siihen ikkunan alaosaan maksavat tojotalla 42 erkkiä yhteensä joten nekin on vaihdettu.
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
Onpa hyvä tietää, ku omassa autossaki temppuilee..
SuurSyömäri kirjoitti:Noni
Nyt se on testattu. Esim. -91 camryn ikkunanmoottori ainakin takavasemmasta ovesta käy pulttaamalla suoraan 4Runnerin takaikkunan moottoripesään.
Piuha on pikkuisen erilainen mutta sehän ei ole murhe se....
Ja ne liukukiskot siihen ikkunan alaosaan maksavat tojotalla 42 erkkiä yhteensä joten nekin on vaihdettu.