150srj ajettavuus
Valvoja: Käyttäjä
150srj ajettavuus
Tervehdys
Ensimmäinen viesti tälle foorumille (ei ollut aluetta 150:lle niin laitoin tänne). Jospa kaikki ei ole vielä siirtynyt Facebookiin yms.
Robleemana on LC150 ajettavuus. Tuli minulle 285/60-18 kesärenkailla ja vetely oli todella voimakasta. Urissa ja kaltevalla tiellä. Suuntailtiin pariin otteeseen ja parani aika lailla. Nyt talvirenkailla 265/65-17 on parempi kuin noilla kesä lättänöillä. Kuitenkin vetelee uraisella asfaltilla ja ajaminen on levotonta. Melko paljon saa käyttää voimaa ratin kääntämiseen että ohjautuu. Molemmat vanteet on alkuperäiset Toyotan. Verrokkina on ihan tavallinen etveto henkilöauto joka on "kevyempi" ajaa. Onko muilla ollut tämän suuntaisia ongelmia ja miten ratkennut? Onko alustassa joku paikka jonne tulee salakavalasti väljää tai onko pyörän kulmien suuntaamisessa jokin niksi jota eivät normi Vianorilla tiedä?
Auto on vm. 14 ja alustassa on rautajouset ja KDSS.
Ensimmäinen viesti tälle foorumille (ei ollut aluetta 150:lle niin laitoin tänne). Jospa kaikki ei ole vielä siirtynyt Facebookiin yms.
Robleemana on LC150 ajettavuus. Tuli minulle 285/60-18 kesärenkailla ja vetely oli todella voimakasta. Urissa ja kaltevalla tiellä. Suuntailtiin pariin otteeseen ja parani aika lailla. Nyt talvirenkailla 265/65-17 on parempi kuin noilla kesä lättänöillä. Kuitenkin vetelee uraisella asfaltilla ja ajaminen on levotonta. Melko paljon saa käyttää voimaa ratin kääntämiseen että ohjautuu. Molemmat vanteet on alkuperäiset Toyotan. Verrokkina on ihan tavallinen etveto henkilöauto joka on "kevyempi" ajaa. Onko muilla ollut tämän suuntaisia ongelmia ja miten ratkennut? Onko alustassa joku paikka jonne tulee salakavalasti väljää tai onko pyörän kulmien suuntaamisessa jokin niksi jota eivät normi Vianorilla tiedä?
Auto on vm. 14 ja alustassa on rautajouset ja KDSS.
Re: 150srj ajettavuus
Et ole ainoa, joka ei ole tyytyväinen 150:sen ajettavuuteen.
Kaverillani oli 120:nen useita vuosia, sen hän vaihtoi 150:seen, eikä ollut tyytyväinen sen ajettavuuteen.
Kertoi katuvansa 120 luopumisesta.
Osti sitten 95:n jahtiautoksi ja myi 150 pois.
Kaverillani oli 120:nen useita vuosia, sen hän vaihtoi 150:seen, eikä ollut tyytyväinen sen ajettavuuteen.
Kertoi katuvansa 120 luopumisesta.
Osti sitten 95:n jahtiautoksi ja myi 150 pois.
Re: 150srj ajettavuus
Mistähän mahtaa sitten johtua, pöyräntuenta on koko lailla sama 150 ja 120?
Re: 150srj ajettavuus
Renkaat useasti syynä ja renkaan olkapään muoto. Leveillä renkailla useasti enemmän ongelmaia kun kapeilla. Ihan omakohtainen kokemus.
Samankokoisissa renkaissa pirusti eroja jos renkaan kulutuspinnan olkapää on erimuotoinen.
Samankokoisissa renkaissa pirusti eroja jos renkaan kulutuspinnan olkapää on erimuotoinen.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Re: 150srj ajettavuus
Tuo rengas näkyy vaikuttavan paljon. Onko hyväksi havaittuja kesärenkaita ehdottaa? Nexen htx rh5:siä olen katsellut. Olisivat pyöreällä olalla.
Re: 150srj ajettavuus
Joo kyllä useasti huono ajettavuus johtuu renkaista tai vääristä ohjauskulmista. Meillä on kesärenkaina ContiCrossContact LX 2 ja talvella hakkapeliitta 8 suv. Molemmat koossa 265/70/17 eikä juuri vetele.
Re: 150srj ajettavuus
Nyt on alla Nokian hkpl8:T 265/65-17 on ajettava muttei moitteeton. Kesäksi kaavailen 265/65-18 nykyisten 285/60-18 tilalle. Onko kellään tallessa 120 tai 150 ruiserin ohjauskulma arvoja?
Re: 150srj ajettavuus
Itellä FJ Cruiserissa (sama alusta kuin LC120/150) 315/70R17 kumit ET 0 vanteilla eikä vetele minnekkään uraisillakaan teillä. Säädettävät ylätukivarret on ja casteria jossain n. 4° hujakoilla eli vähän enemmän kuin max. ohjearvo.
Renkaina ollut Goodyearin Duratrac ja BFG All-Terrain KO2.
Renkaina ollut Goodyearin Duratrac ja BFG All-Terrain KO2.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: 150srj ajettavuus
Ei ole, mutta alatukivarsien säätöpultit/holkit on usein jumahtaneet kiinni eikä casteria/camberia onnistu säätämään. Ja usein ymmärrys tuntuu loppuvan kesken että miten niitä pitäisi säätää. Casterit maksimiin niin meno rauhottuu ja isommille renkaille paras tila.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: 150srj ajettavuus
Tuota casteria mietin itsrkkin. Palauttaako ajaessa ohjauksen normaalisti tuon casterin lisäämisen jälkeen?
Tässä on ohjauskulmien säätö arvot kahdelta kerralta.
Tässä on ohjauskulmien säätö arvot kahdelta kerralta.
- Liitteet
-
- Aurauskulmien säätö dokumentit
- IMG_20210323_072617.jpg (9.34 MiB) Katsottu 10756 kertaa
Re: 150srj ajettavuus
Paremmin se palauttaa suuremmalla casterilla.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: 150srj ajettavuus
Väänsin alle 265/65R18 kumit ja auto on nyt hyvä ajaa niin suuntavakauden kuin melunkin puolesta.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ke Huhti 28, 2021 5:58 pm
- Paikkakunta: Oulu
Re: 150srj ajettavuus
juu, ei mullakaan ole mitään ongelmaa tän 150:n ajettavuudessa kanssa. Ne joilla on, johtuu joka renkaista tai kulmista tai alustassa on jotain isompaa väljää. Parempi tämä KDSS versio on ajaa kuin 120:n, jos totta puhutaan. Mulla renkaat 255/70/18...
Re: 150srj ajettavuus
Mullakin nyt 150, ja on todellakin parempi ajettava kuin 120:nen. Kesätassut vanhat Nokian SUV 265/70 -17 ja talvella nastat Nokian Nordman 265/65-70.
Kaveri oli pihistellyt renkaissa, ostanut huonot kiinalaiset , joilla ajettavuus heikko.
Kaveri oli pihistellyt renkaissa, ostanut huonot kiinalaiset , joilla ajettavuus heikko.