2H tai 12HT moottori
Valvoja: Käyttäjä
2H tai 12HT moottori
Olis suunnitteella laittaa BJ pick-uppiin HJ koneen.
Kumpi olis järkevämpi,2H vai 12HT.Korjauskustannukset ovat vissiin jonkon verran kalliimmat 12HT koneessa jos siihen joudutaan.
Tuppa vaan nämä kaupan olevat moottorit olevan melkin kaikki sen 500 tuhatta ajettu.
Kumpi olis järkevämpi,2H vai 12HT.Korjauskustannukset ovat vissiin jonkon verran kalliimmat 12HT koneessa jos siihen joudutaan.
Tuppa vaan nämä kaupan olevat moottorit olevan melkin kaikki sen 500 tuhatta ajettu.
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
Ja ei niin järkisyy mutta saundit paranee pyttyjen myötä...
Jos hinta on kohdallaan niin sitten 12 h-t mutta jos 2 H:n saa vaikka muutamalla satkulla niin sitten ehkä semmonen...Etukammio kone on lupsakampi ja nätimpi käynniltään ja suoraruutta taas hieman raaempi mutta koska se saa tässäkohtaa aina täyden annoksen ilmaa niin se on sitten taloudellisempi ja "vihreempi" ja jos joskus sadan vuoden sisällä haluaa harrastaa energiatutkimusta niin tuo suoraruutta kone mahdollistaa sen. Eli käynee vaikka maakaasudieseliksi,propaaniruisku kohteeksi yms. juttuja mitä jokainen normaali työmatka-autoilija pohtii joka päivä. Ja molempia valmiita tuotteita myydään joka marketin autovaha hyllyssä...
Jos hinta on kohdallaan niin sitten 12 h-t mutta jos 2 H:n saa vaikka muutamalla satkulla niin sitten ehkä semmonen...Etukammio kone on lupsakampi ja nätimpi käynniltään ja suoraruutta taas hieman raaempi mutta koska se saa tässäkohtaa aina täyden annoksen ilmaa niin se on sitten taloudellisempi ja "vihreempi" ja jos joskus sadan vuoden sisällä haluaa harrastaa energiatutkimusta niin tuo suoraruutta kone mahdollistaa sen. Eli käynee vaikka maakaasudieseliksi,propaaniruisku kohteeksi yms. juttuja mitä jokainen normaali työmatka-autoilija pohtii joka päivä. Ja molempia valmiita tuotteita myydään joka marketin autovaha hyllyssä...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Kun olin viimeksi katsomassa tuolla lounais-Suomessa erästä konevaurioista HJ61:stä, niin omistaja, jolla oli siis konepajataustaa, oli täysin varma että 6-sylinterisen turboD-mesen männät menee sinne. Tai ainakin ne männänrenkaat. Että olisivat samat mitoiltaan kuin 12H-T:n. Mutta mersun OM606 kutosen sylinteri on 87mm halkaisijaltaan. Ja 12HT:n halkaisija on 91mm...?
Australiasta Roodogsilta korjaussarja vissiin tuommoiset 1200-1300 euroa.
Australiasta Roodogsilta korjaussarja vissiin tuommoiset 1200-1300 euroa.
Tosiaan, mihin käyttöön haluaa. 2H:sta saa paremman mettä käyttöön, ja jos tehon puute tulee vastaan niin puhallinta kylkeen jos rakenteluintoo riittää. 12HT parempi arki ajoon. Mettässä ehkä vähä huono heikomman alaväännön takia.
Tosiaan ei poissuljettu toi B tai 3B koneen turbotuskaan. Meillä on 1 ja hyvin on pelannu, tehookin on ihan hyvin. Lisääkin sais jos vaihtais paremman ahtimen...
E: tais olla B kun on -75
Tosiaan ei poissuljettu toi B tai 3B koneen turbotuskaan. Meillä on 1 ja hyvin on pelannu, tehookin on ihan hyvin. Lisääkin sais jos vaihtais paremman ahtimen...
E: tais olla B kun on -75
Meillä on molempia moottoreita ja siinä missä kuuskymppisen alavääntö vetää huulipieliä hymyyn vääntää kuusykkösen reipas poikamaisuus naaman suorastaan nauruun. Kuusykköseen kyllä kannattaa tehdä se pikku koneremppa ja jakiksen välitys mutta niiden jälkeen homma on meillä todettu hyvin OK:ksi. Eikä kuusykköseen mitään mersun osia, ihan puistattaa ajatuskin. Vahvistetuin männänrengasurin uudet Tojotan männät niin taas mennään puol miljoonaa. Ja vahvistamattomilla neljäsataatuhatta. Ja se on pitkä aikamatka metsäpolkua
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
vähän muokattu 2h.
galleria/main.php?g2_itemId=28200
galleria/main.php?g2_itemId=28203
300nm vääntö menee rikki jo 1500r/min.
ja penkki oli liian kevyt ettei saanut ahtoja nouseen ku 1,2bar ku tuli jo penkissä maksimi väännönkesto vastaan
galleria/main.php?g2_itemId=28200
galleria/main.php?g2_itemId=28203
300nm vääntö menee rikki jo 1500r/min.
ja penkki oli liian kevyt ettei saanut ahtoja nouseen ku 1,2bar ku tuli jo penkissä maksimi väännönkesto vastaan
Re: 2H tai 12HT moottori
Laittasko pemaripoju uudelleen nuo kuvat? Ja mistä ootte vahvistetuilla urilla olevia mäntiä tilannu 12ht:hen?
Kahta en vaihda. Neloselta kakkoselle ja vauhdista pakille.
Re: 2H tai 12HT moottori
https://magengines.com/product/piston-r ... v-4-0-ltr/
Tuolta tilasin ite keväällä STD männät renkaineen ja kk-laakerit. 519 € teki muistaakseni rahteineen/veroineen/tulleineen. Ovat vahvistetulla uralla ja näyttää olevan yleisesti käytössä tuo merkki 12H-T remonteissa, kun jenkkien ja aussien palstoja lukee. Indonesiassa valmistetut, merkkiä en nyt tähän hätään muista. Kk-laakerit on Taiho-merkkiset, joka valmistaa myös Toyotan orkkislaakerit.
Tuolta tilasin ite keväällä STD männät renkaineen ja kk-laakerit. 519 € teki muistaakseni rahteineen/veroineen/tulleineen. Ovat vahvistetulla uralla ja näyttää olevan yleisesti käytössä tuo merkki 12H-T remonteissa, kun jenkkien ja aussien palstoja lukee. Indonesiassa valmistetut, merkkiä en nyt tähän hätään muista. Kk-laakerit on Taiho-merkkiset, joka valmistaa myös Toyotan orkkislaakerit.
BJ75 1987
# 274
# 274
Re: 2H tai 12HT moottori
Itsellä sama homma edessä,pitäisi tilata männät ja renkaat.Smsdieselissä tarjous/kysely vetämässä.
Onko noi sun männät Alfin merkkiset? Kuinka nopeasti tuolta osat tuli?
Onko noi sun männät Alfin merkkiset? Kuinka nopeasti tuolta osat tuli?
HJ61,Corvette procharger ic,Jeep Cherokee.
Re: 2H tai 12HT moottori
Alfin on käsittääkseni yleisnimitys vahvistetulle männänrengasuralle:
Mulla männät ovat Teikin-merkkiset, yleisesti näyttää käytössä olevan maailmalla 12H-T remonteissa. Noin viikossa tuli männät renkaineen.
Offipalstalla omasta BJ75/12H-T projektista enemmän: https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=159385
BJ75 1987
# 274
# 274