Kuva Kuva

J120 Suutinvika iski

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1599
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

kenni_ kirjoitti: Ei oo järkee vaihtaa vaan yhtä. Kaikki kerralla vaihtoon.
Miks korjata ehjää? Kallistakin vielä.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Cruiseristi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

Kävin tankkaas (poikkeuksellisesti nesteellä)ja heitin samalla kokeeksi STP:n injector cleaneriä tankkii, ajelin tollasen 30km maantielenkin.
Autolla on ajettu viimekuukaudet lyhyttä taajama-ajoa , eli karstottunut se on varmasti.
Tuon 2# ruiskun arvo laski välille 1,5-3,6:shock: .
Nakutus alueella 1200-1800 rpm vaimeni selvästi ja tyhjäkäynti putos 820 huitteilta 700 kierrokseen.Myös kaasuun vastaavuus matalilla kierroksilla tuntui paremmalta.
Oliskoha joku likanen anturi antanut virheellistä arvoa ja sen perusteella arvoja on korjattu liikaa.
lähempänä totuutta oleva korjausarvo ja sitämyötä oikeampi seossuhde selittäisi nuo parantuneet ominaisuudet.
Suuttimen parantumiseen en usko ja melko varauksella suhtaudun
muutenkin noihin "ihmelitkuihin ", mutta toi anturin/anturien puhdistuminen
mielestäni selittäisi muutoksen.

Jossain techstream videossa oli maininta, että noi korjausarvot muuttuu staattisiksi (lukittuu) jossain 800-1000 rpm kohdalla ja vapautuu kierrosten laskiessa alle tuon.
Mulle jäi epäselväksi onko kyse pelkästään vain tuosta ohjelmasta vai lukitseeko auto arvot kierrosten noustessa?

Testailu jatkuu , saa nähdä onko kyseessä tilapäinen mielenhäiriö
vai pysyvämpi parannus.

Mittauttamassahan nuo tarvii kuitenkin ainakin käyttää.
Cruiseristi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Vihti

Lisää testituloksia

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

alkutilanne:
Jäähdytysnesteen lämpö +4 , #2 ruiskun korjausarvo +1,7 .

kone käyntiin ja n.15 sek myöhemmin #2 korjausarvo vaihtelee 4.0-4.5 väliä.

koneen lämmetessä (+30- +50)korjausarvot tasaantuu , mutta tuo #2 jää lähtöarvojaan reilusti korkeammalle .
Ajossa korjausarvo on 4.5-5-0 ,
koneen ääni on selkeästi nakuttava kierrosalueella 1200-1800 rpm .

pikku lenkin jälkeen, tyhjäkäynnillä (lämpö +82) #2 tasaantuu arvoon 2,9.
Kone kuullostaisi käyvän tyhjäkäynnillä tasaisemmin, nakutus
kierroksia antaessa on vaimeampaa.

Vertailuna #3 pyörii lämmityksen ajan rajoissa -1.1 - 1.0 (myös powerheatilla),
ajossa -0,5 + 0,5.

Eli tuntuisi että tuo #3 toimii niin kuin pitää, mutta #2 on entinen .
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

-MaTTi- kirjoitti:
kenni_ kirjoitti: Ei oo järkee vaihtaa vaan yhtä. Kaikki kerralla vaihtoon.
Miks korjata ehjää? Kallistakin vielä.
No sitähän se on. Mutta ei se koneremonttikaan halpa ole. Ja kun todennäköisesti ne muutkin jossain vaiheessa kuitenkin menee vaihtoon, niin samalla uusii kaikki kerralla.
Avatar
Gebes
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Syys 10, 2013 7:10 pm
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Gebes »

Nonniin katos kysäseppä vaikka Lohjan Toyotalta. Kehuivat että saa kunnostettuja heiltäkin ja ovat n. 50% halvempia ku uuret. Eli vissiin sit 1200eur/srj. Vai oisko joku löytäny edullisen paikan mistä noita uusia vois ostaa?
Spetkelä
Viestit: 7
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 11:33 am
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Spetkelä »

Tuli maailmalta tuo Mini-vci piuha.
AVG- virustorjunta valittaa heti kärkeen että MVCI:n ajureiden asennustiedostosta ja eräästä toisesta .dll -tiedostosta löytyy Trojalainen, useammat ajurit netistäkin ottanut ja kaikissa sama lopputulos ja muillakin foorumeilta vakoiltuna samaa onkelmaa. Itse alan epäillä että AVG-herjaa mutta tiijä sitten.. Otin AVG:n pois päältä että saan asennettua, mutta sam2aa herjaa kun ajaa piuhan testaus/päivitysohjelman "firmwareupdatetool.exe...

Jokatapauksessa hyvin tuntuu piuha kommunikoivan 64 bittisen kanssa kun vähän tappeli, vielä ku uskaltas autoon tökätä kiinni..

Onko muille sattunut vastaan troijalaista?
----
Spetkelä
Viestit: 7
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 11:33 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja Spetkelä »

Tarkoitus vaihtaa 5 loviseen automaattilaatikkoon öljyt "huuhtelemalla" jäähdyttimeltä vanhoja ulos ja täyttötulpasta uutta sisään.
Näkyy olevan nykyisin jo useampaa tuollaista toyotan ws stantardin täyttävää litkua olemassa, siispä onkos täällä kukaan laittanut muuta kuin tuota toyotan omaa ws-öljyä laatikkoon?
Paikallinen Toyota ottaa vajaata 17e litrasta ws-öljyä niin ihan vaan sillä kyselen, että löytyiskö halvempaa?
----
anttijaa
Viestit: 56
Liittynyt: To Joulu 05, 2013 11:08 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja anttijaa »

Tein myös itse tuon vaihteiston huuhteluvaihdon, ostin 15 litraa ws öljyä marmorilta, hintaan 170 euroa.
Ei tuo minua pahasti kirpaissut, kun kuitenkin väh. 5 vuotta tuolla voi ajella. ei varmaan oltu koskaan vaihdettu, oljy oli ihan p#¤#":n ruskeaa.
Tuo 15 litraa riitti hyvin.
Samuel
Viestit: 94
Liittynyt: Su Loka 13, 2013 5:47 pm
Paikkakunta: Anttola

Re: J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja Samuel »

Missä kilsoissa kannattaa automaattilootan öljyt vaihtaa? Ja onko normaalia, että kylmällä koneellaa ravistaa vähän
kun vaihde on silmässä ja jarru pohjassa?
KDJ120L
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Re: J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Samuel kirjoitti:Missä kilsoissa kannattaa automaattilootan öljyt vaihtaa? Ja onko normaalia, että kylmällä koneellaa ravistaa vähän
kun vaihde on silmässä ja jarru pohjassa?
90tkm välein taitaa olla huolto-ohjelmassa. Kyllä pieni ravistus on normaalia, mutta jos kovin täristää niin on syytä tutkia tarkemmin.
Samuel
Viestit: 94
Liittynyt: Su Loka 13, 2013 5:47 pm
Paikkakunta: Anttola

Re: J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja Samuel »

kenni_ kirjoitti:
Samuel kirjoitti:Missä kilsoissa kannattaa automaattilootan öljyt vaihtaa? Ja onko normaalia, että kylmällä koneellaa ravistaa vähän
kun vaihde on silmässä ja jarru pohjassa?
90tkm välein taitaa olla huolto-ohjelmassa. Kyllä pieni ravistus on normaalia, mutta jos kovin täristää niin on syytä tutkia tarkemmin.
Pystyykö sen öljyn kuntoa+ tarkastamaan jotenkin? Onko esim. tikkua vai vaihtaako vaan ihan suosiolla?

Mites ne jakolaatikon öljynvaihtovälit ja miten ne tarkastetaan? :shock:

Entäs venttiilien välykset? Onko ollut aina kohdillaan? Ja mitä tuollainen tarkastus/ (säätö?) kustantaa?
KDJ120L
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Re: J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Samuel kirjoitti:
kenni_ kirjoitti:
Samuel kirjoitti:Missä kilsoissa kannattaa automaattilootan öljyt vaihtaa? Ja onko normaalia, että kylmällä koneellaa ravistaa vähän
kun vaihde on silmässä ja jarru pohjassa?
90tkm välein taitaa olla huolto-ohjelmassa. Kyllä pieni ravistus on normaalia, mutta jos kovin täristää niin on syytä tutkia tarkemmin.
Pystyykö sen öljyn kuntoa+ tarkastamaan jotenkin? Onko esim. tikkua vai vaihtaako vaan ihan suosiolla?

Mites ne jakolaatikon öljynvaihtovälit ja miten ne tarkastetaan? :shock:

Entäs venttiilien välykset? Onko ollut aina kohdillaan? Ja mitä tuollainen tarkastus/ (säätö?) kustantaa?
No jos ei oo tietoo koska on viimeks vaihdettu niin kannattaa vaihtaa, ei se kuitenkaan niin kallis operaatio ole. Jakolaatikossa ja perissä tais olla 30tkm?? vaihtoväli. Ne voi tarkastaa ottamalla täyttöpropun auki ja kattoo alkaako pikkusen valumaan siitä propun reiästä, jos ei ala niin sitten kannattaa lisätä, jos ei vaihda kokonaan.
-Pake
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Joulu 30, 2013 4:49 pm
Paikkakunta: sodankylä

Re: J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja -Pake »

Nonny.

Tuli ruiseriin öljynvaihto aika ja ajoin pikahuoltoon. Öljysihtihän siellä oli karstassa ja ei muutako auto seisontaan välittömästi ja huoltoaikaa odottamaan. Viikko siinä meni ja auto saatiin käsittelyyn. Sihti puhdistettiin ja kaikki suuttimien tiivisteet vaihdettiin, yksi oli korkannut. Suuttimet on jo vaihdettu tojotan piikkiin aikoinaan jotka vaikutti olevan vieläkin kunnossa. Ihan fiksuhomma tuo että näkee onko sihti karstassa. Olis voinu tulla isompiki remppa ajan saatossa :/

Kdj120 430 000km -04
Rapa lentää ja rokki soi..
Samuel
Viestit: 94
Liittynyt: Su Loka 13, 2013 5:47 pm
Paikkakunta: Anttola

Re:

Viesti Kirjoittaja Samuel »

kenni_ kirjoitti:
Samuel kirjoitti:
Gebes kirjoitti:Tuota omaa -05:sta kuunnellessa.. kuuluu siitäkin sellainen kilkatus kun ajelee kevyellä kaasulla n.2000rpm. Muistelisin että Hiacessa oli sama ominaisuus. Hiacessa se hiljeni hetkeksi öljynvaihdon jälkeen. Olisikohan näissäkin sama ominaisuus tai sitten mullakin on suutinvika ja varmaan aika monella muullakin :wink: vai mitens muiden tojot ääntää?
Hyvä kun löysin tämän... Mulla kuuluu kans -09 Cruiserista samanlainen kilinä. Huollossa eivät osanneet sanoa että mistä tulee. Ei savuttele ja oli se sumpun sihtikin ihan puhdas. Tojolla osasivat kertoa, että ei pitäisi olla tässä autossa sitä suutinongelmaa. Pakko kait uskoa että on ominaisuus.
Täällä ei kyllä kuulu mitään kilkatuksia. Ei ennen eikä koneremontin jälkeenkään.
Päivitystä tähän asiaan. Eli käytin auton dieselhuollossa jossa kuuntelivat moottoria ja sanoivat sen olevan täysin normaali
ääni mikä kuuluu siihen palotapahtumaan. Ilmeisesti ensimmäisen kiisselin kanssa on opettelua...
KDJ120L
legro
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Helmi 17, 2015 2:13 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: J120 Suutinvika iski

Viesti Kirjoittaja legro »

anttijaa kirjoitti:Tein myös itse tuon vaihteiston huuhteluvaihdon, ostin 15 litraa ws öljyä marmorilta, hintaan 170 euroa.
Ei tuo minua pahasti kirpaissut, kun kuitenkin väh. 5 vuotta tuolla voi ajella. ei varmaan oltu koskaan vaihdettu, oljy oli ihan p#¤#":n ruskeaa.
Tuo 15 litraa riitti hyvin.
Onko tuosta huuhteluvaihdosta, jossain vähän ohjeistusta?
Kuvat olis kivoja :D
Vastaa Viestiin