Miks korjata ehjää? Kallistakin vielä.kenni_ kirjoitti: Ei oo järkee vaihtaa vaan yhtä. Kaikki kerralla vaihtoon.
J120 Suutinvika iski
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
- Paikkakunta: Vihti
Kävin tankkaas (poikkeuksellisesti nesteellä)ja heitin samalla kokeeksi STP:n injector cleaneriä tankkii, ajelin tollasen 30km maantielenkin.
Autolla on ajettu viimekuukaudet lyhyttä taajama-ajoa , eli karstottunut se on varmasti.
Tuon 2# ruiskun arvo laski välille 1,5-3,6:shock: .
Nakutus alueella 1200-1800 rpm vaimeni selvästi ja tyhjäkäynti putos 820 huitteilta 700 kierrokseen.Myös kaasuun vastaavuus matalilla kierroksilla tuntui paremmalta.
Oliskoha joku likanen anturi antanut virheellistä arvoa ja sen perusteella arvoja on korjattu liikaa.
lähempänä totuutta oleva korjausarvo ja sitämyötä oikeampi seossuhde selittäisi nuo parantuneet ominaisuudet.
Suuttimen parantumiseen en usko ja melko varauksella suhtaudun
muutenkin noihin "ihmelitkuihin ", mutta toi anturin/anturien puhdistuminen
mielestäni selittäisi muutoksen.
Jossain techstream videossa oli maininta, että noi korjausarvot muuttuu staattisiksi (lukittuu) jossain 800-1000 rpm kohdalla ja vapautuu kierrosten laskiessa alle tuon.
Mulle jäi epäselväksi onko kyse pelkästään vain tuosta ohjelmasta vai lukitseeko auto arvot kierrosten noustessa?
Testailu jatkuu , saa nähdä onko kyseessä tilapäinen mielenhäiriö
vai pysyvämpi parannus.
Mittauttamassahan nuo tarvii kuitenkin ainakin käyttää.
Autolla on ajettu viimekuukaudet lyhyttä taajama-ajoa , eli karstottunut se on varmasti.
Tuon 2# ruiskun arvo laski välille 1,5-3,6:shock: .
Nakutus alueella 1200-1800 rpm vaimeni selvästi ja tyhjäkäynti putos 820 huitteilta 700 kierrokseen.Myös kaasuun vastaavuus matalilla kierroksilla tuntui paremmalta.
Oliskoha joku likanen anturi antanut virheellistä arvoa ja sen perusteella arvoja on korjattu liikaa.
lähempänä totuutta oleva korjausarvo ja sitämyötä oikeampi seossuhde selittäisi nuo parantuneet ominaisuudet.
Suuttimen parantumiseen en usko ja melko varauksella suhtaudun
muutenkin noihin "ihmelitkuihin ", mutta toi anturin/anturien puhdistuminen
mielestäni selittäisi muutoksen.
Jossain techstream videossa oli maininta, että noi korjausarvot muuttuu staattisiksi (lukittuu) jossain 800-1000 rpm kohdalla ja vapautuu kierrosten laskiessa alle tuon.
Mulle jäi epäselväksi onko kyse pelkästään vain tuosta ohjelmasta vai lukitseeko auto arvot kierrosten noustessa?
Testailu jatkuu , saa nähdä onko kyseessä tilapäinen mielenhäiriö
vai pysyvämpi parannus.
Mittauttamassahan nuo tarvii kuitenkin ainakin käyttää.
-
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
- Paikkakunta: Vihti
Lisää testituloksia
alkutilanne:
Jäähdytysnesteen lämpö +4 , #2 ruiskun korjausarvo +1,7 .
kone käyntiin ja n.15 sek myöhemmin #2 korjausarvo vaihtelee 4.0-4.5 väliä.
koneen lämmetessä (+30- +50)korjausarvot tasaantuu , mutta tuo #2 jää lähtöarvojaan reilusti korkeammalle .
Ajossa korjausarvo on 4.5-5-0 ,
koneen ääni on selkeästi nakuttava kierrosalueella 1200-1800 rpm .
pikku lenkin jälkeen, tyhjäkäynnillä (lämpö +82) #2 tasaantuu arvoon 2,9.
Kone kuullostaisi käyvän tyhjäkäynnillä tasaisemmin, nakutus
kierroksia antaessa on vaimeampaa.
Vertailuna #3 pyörii lämmityksen ajan rajoissa -1.1 - 1.0 (myös powerheatilla),
ajossa -0,5 + 0,5.
Eli tuntuisi että tuo #3 toimii niin kuin pitää, mutta #2 on entinen .
Jäähdytysnesteen lämpö +4 , #2 ruiskun korjausarvo +1,7 .
kone käyntiin ja n.15 sek myöhemmin #2 korjausarvo vaihtelee 4.0-4.5 väliä.
koneen lämmetessä (+30- +50)korjausarvot tasaantuu , mutta tuo #2 jää lähtöarvojaan reilusti korkeammalle .
Ajossa korjausarvo on 4.5-5-0 ,
koneen ääni on selkeästi nakuttava kierrosalueella 1200-1800 rpm .
pikku lenkin jälkeen, tyhjäkäynnillä (lämpö +82) #2 tasaantuu arvoon 2,9.
Kone kuullostaisi käyvän tyhjäkäynnillä tasaisemmin, nakutus
kierroksia antaessa on vaimeampaa.
Vertailuna #3 pyörii lämmityksen ajan rajoissa -1.1 - 1.0 (myös powerheatilla),
ajossa -0,5 + 0,5.
Eli tuntuisi että tuo #3 toimii niin kuin pitää, mutta #2 on entinen .
No sitähän se on. Mutta ei se koneremonttikaan halpa ole. Ja kun todennäköisesti ne muutkin jossain vaiheessa kuitenkin menee vaihtoon, niin samalla uusii kaikki kerralla.-MaTTi- kirjoitti:Miks korjata ehjää? Kallistakin vielä.kenni_ kirjoitti: Ei oo järkee vaihtaa vaan yhtä. Kaikki kerralla vaihtoon.
Tuli maailmalta tuo Mini-vci piuha.
AVG- virustorjunta valittaa heti kärkeen että MVCI:n ajureiden asennustiedostosta ja eräästä toisesta .dll -tiedostosta löytyy Trojalainen, useammat ajurit netistäkin ottanut ja kaikissa sama lopputulos ja muillakin foorumeilta vakoiltuna samaa onkelmaa. Itse alan epäillä että AVG-herjaa mutta tiijä sitten.. Otin AVG:n pois päältä että saan asennettua, mutta sam2aa herjaa kun ajaa piuhan testaus/päivitysohjelman "firmwareupdatetool.exe...
Jokatapauksessa hyvin tuntuu piuha kommunikoivan 64 bittisen kanssa kun vähän tappeli, vielä ku uskaltas autoon tökätä kiinni..
Onko muille sattunut vastaan troijalaista?
AVG- virustorjunta valittaa heti kärkeen että MVCI:n ajureiden asennustiedostosta ja eräästä toisesta .dll -tiedostosta löytyy Trojalainen, useammat ajurit netistäkin ottanut ja kaikissa sama lopputulos ja muillakin foorumeilta vakoiltuna samaa onkelmaa. Itse alan epäillä että AVG-herjaa mutta tiijä sitten.. Otin AVG:n pois päältä että saan asennettua, mutta sam2aa herjaa kun ajaa piuhan testaus/päivitysohjelman "firmwareupdatetool.exe...
Jokatapauksessa hyvin tuntuu piuha kommunikoivan 64 bittisen kanssa kun vähän tappeli, vielä ku uskaltas autoon tökätä kiinni..
Onko muille sattunut vastaan troijalaista?
----
Re: J120 Suutinvika iski
Tarkoitus vaihtaa 5 loviseen automaattilaatikkoon öljyt "huuhtelemalla" jäähdyttimeltä vanhoja ulos ja täyttötulpasta uutta sisään.
Näkyy olevan nykyisin jo useampaa tuollaista toyotan ws stantardin täyttävää litkua olemassa, siispä onkos täällä kukaan laittanut muuta kuin tuota toyotan omaa ws-öljyä laatikkoon?
Paikallinen Toyota ottaa vajaata 17e litrasta ws-öljyä niin ihan vaan sillä kyselen, että löytyiskö halvempaa?
Näkyy olevan nykyisin jo useampaa tuollaista toyotan ws stantardin täyttävää litkua olemassa, siispä onkos täällä kukaan laittanut muuta kuin tuota toyotan omaa ws-öljyä laatikkoon?
Paikallinen Toyota ottaa vajaata 17e litrasta ws-öljyä niin ihan vaan sillä kyselen, että löytyiskö halvempaa?
----
Re: J120 Suutinvika iski
Tein myös itse tuon vaihteiston huuhteluvaihdon, ostin 15 litraa ws öljyä marmorilta, hintaan 170 euroa.
Ei tuo minua pahasti kirpaissut, kun kuitenkin väh. 5 vuotta tuolla voi ajella. ei varmaan oltu koskaan vaihdettu, oljy oli ihan p#¤#":n ruskeaa.
Tuo 15 litraa riitti hyvin.
Ei tuo minua pahasti kirpaissut, kun kuitenkin väh. 5 vuotta tuolla voi ajella. ei varmaan oltu koskaan vaihdettu, oljy oli ihan p#¤#":n ruskeaa.
Tuo 15 litraa riitti hyvin.
Re: J120 Suutinvika iski
Missä kilsoissa kannattaa automaattilootan öljyt vaihtaa? Ja onko normaalia, että kylmällä koneellaa ravistaa vähän
kun vaihde on silmässä ja jarru pohjassa?
kun vaihde on silmässä ja jarru pohjassa?
KDJ120L
Re: J120 Suutinvika iski
90tkm välein taitaa olla huolto-ohjelmassa. Kyllä pieni ravistus on normaalia, mutta jos kovin täristää niin on syytä tutkia tarkemmin.Samuel kirjoitti:Missä kilsoissa kannattaa automaattilootan öljyt vaihtaa? Ja onko normaalia, että kylmällä koneellaa ravistaa vähän
kun vaihde on silmässä ja jarru pohjassa?
Re: J120 Suutinvika iski
Pystyykö sen öljyn kuntoa+ tarkastamaan jotenkin? Onko esim. tikkua vai vaihtaako vaan ihan suosiolla?kenni_ kirjoitti:90tkm välein taitaa olla huolto-ohjelmassa. Kyllä pieni ravistus on normaalia, mutta jos kovin täristää niin on syytä tutkia tarkemmin.Samuel kirjoitti:Missä kilsoissa kannattaa automaattilootan öljyt vaihtaa? Ja onko normaalia, että kylmällä koneellaa ravistaa vähän
kun vaihde on silmässä ja jarru pohjassa?
Mites ne jakolaatikon öljynvaihtovälit ja miten ne tarkastetaan?
Entäs venttiilien välykset? Onko ollut aina kohdillaan? Ja mitä tuollainen tarkastus/ (säätö?) kustantaa?
KDJ120L
Re: J120 Suutinvika iski
No jos ei oo tietoo koska on viimeks vaihdettu niin kannattaa vaihtaa, ei se kuitenkaan niin kallis operaatio ole. Jakolaatikossa ja perissä tais olla 30tkm?? vaihtoväli. Ne voi tarkastaa ottamalla täyttöpropun auki ja kattoo alkaako pikkusen valumaan siitä propun reiästä, jos ei ala niin sitten kannattaa lisätä, jos ei vaihda kokonaan.Samuel kirjoitti:Pystyykö sen öljyn kuntoa+ tarkastamaan jotenkin? Onko esim. tikkua vai vaihtaako vaan ihan suosiolla?kenni_ kirjoitti:90tkm välein taitaa olla huolto-ohjelmassa. Kyllä pieni ravistus on normaalia, mutta jos kovin täristää niin on syytä tutkia tarkemmin.Samuel kirjoitti:Missä kilsoissa kannattaa automaattilootan öljyt vaihtaa? Ja onko normaalia, että kylmällä koneellaa ravistaa vähän
kun vaihde on silmässä ja jarru pohjassa?
Mites ne jakolaatikon öljynvaihtovälit ja miten ne tarkastetaan?
Entäs venttiilien välykset? Onko ollut aina kohdillaan? Ja mitä tuollainen tarkastus/ (säätö?) kustantaa?
Re: J120 Suutinvika iski
Nonny.
Tuli ruiseriin öljynvaihto aika ja ajoin pikahuoltoon. Öljysihtihän siellä oli karstassa ja ei muutako auto seisontaan välittömästi ja huoltoaikaa odottamaan. Viikko siinä meni ja auto saatiin käsittelyyn. Sihti puhdistettiin ja kaikki suuttimien tiivisteet vaihdettiin, yksi oli korkannut. Suuttimet on jo vaihdettu tojotan piikkiin aikoinaan jotka vaikutti olevan vieläkin kunnossa. Ihan fiksuhomma tuo että näkee onko sihti karstassa. Olis voinu tulla isompiki remppa ajan saatossa :/
Kdj120 430 000km -04
Tuli ruiseriin öljynvaihto aika ja ajoin pikahuoltoon. Öljysihtihän siellä oli karstassa ja ei muutako auto seisontaan välittömästi ja huoltoaikaa odottamaan. Viikko siinä meni ja auto saatiin käsittelyyn. Sihti puhdistettiin ja kaikki suuttimien tiivisteet vaihdettiin, yksi oli korkannut. Suuttimet on jo vaihdettu tojotan piikkiin aikoinaan jotka vaikutti olevan vieläkin kunnossa. Ihan fiksuhomma tuo että näkee onko sihti karstassa. Olis voinu tulla isompiki remppa ajan saatossa :/
Kdj120 430 000km -04
Rapa lentää ja rokki soi..
Re:
Päivitystä tähän asiaan. Eli käytin auton dieselhuollossa jossa kuuntelivat moottoria ja sanoivat sen olevan täysin normaalikenni_ kirjoitti:Täällä ei kyllä kuulu mitään kilkatuksia. Ei ennen eikä koneremontin jälkeenkään.Samuel kirjoitti:Hyvä kun löysin tämän... Mulla kuuluu kans -09 Cruiserista samanlainen kilinä. Huollossa eivät osanneet sanoa että mistä tulee. Ei savuttele ja oli se sumpun sihtikin ihan puhdas. Tojolla osasivat kertoa, että ei pitäisi olla tässä autossa sitä suutinongelmaa. Pakko kait uskoa että on ominaisuus.Gebes kirjoitti:Tuota omaa -05:sta kuunnellessa.. kuuluu siitäkin sellainen kilkatus kun ajelee kevyellä kaasulla n.2000rpm. Muistelisin että Hiacessa oli sama ominaisuus. Hiacessa se hiljeni hetkeksi öljynvaihdon jälkeen. Olisikohan näissäkin sama ominaisuus tai sitten mullakin on suutinvika ja varmaan aika monella muullakin vai mitens muiden tojot ääntää?
ääni mikä kuuluu siihen palotapahtumaan. Ilmeisesti ensimmäisen kiisselin kanssa on opettelua...
KDJ120L
Re: J120 Suutinvika iski
Onko tuosta huuhteluvaihdosta, jossain vähän ohjeistusta?anttijaa kirjoitti:Tein myös itse tuon vaihteiston huuhteluvaihdon, ostin 15 litraa ws öljyä marmorilta, hintaan 170 euroa.
Ei tuo minua pahasti kirpaissut, kun kuitenkin väh. 5 vuotta tuolla voi ajella. ei varmaan oltu koskaan vaihdettu, oljy oli ihan p#¤#":n ruskeaa.
Tuo 15 litraa riitti hyvin.
Kuvat olis kivoja