hj60 -89 raidetangon kavennus
Valvoja: Käyttäjä
hj60 -89 raidetangon kavennus
elikkä mulla on hj:ssä 113cm välitanko mikä on ilmeisesti ihan vakio?mutta siihen ottaa vanteet kiinni.raidetangon päät tulee jarrukilven tasalle jos ei vähän ylikin vanteen puolelle.ostin juuri et-44 vanteet jotka tulee rajusti (n.4cm) vanhoja enemmän ulos ja silti ottaa kiinni.nyt alla 17" et20 jotka ottavat ulompaan tankoon ääriasennossa.elikkä kavennus edessä?onko nuo cros4wd:n päät hyvä idea ja siihen vahva putki väliin vai parempi tehdä aines tangosta sorvaamalla?palikoita en ole vielä irroittanut mutta toive olisi että kääntövarret saisi käymään päittäin jolloin nyt ulos aukeava kulma vaihtuisi vastaavaan sisään kääntyvään ja uusisi vain tangot ja päät.kiinnityspisteet toki joutuu tekeen luonnollisesti.
vai mikä tässä mättää,jos joku on samaan törmännyt niin vinkeistä olisin kiitollinen
ja kyllä auto on ensimmäinen hj:ni ja suht uusi tuttavuus...
-perkele sentään
vai mikä tässä mättää,jos joku on samaan törmännyt niin vinkeistä olisin kiitollinen
ja kyllä auto on ensimmäinen hj:ni ja suht uusi tuttavuus...
-perkele sentään
Re: hj60 -89 raidetangon kavennus
[quote="jaska78"]elikkä mulla on hj:ssä 113cm välitanko mikä on ilmeisesti ihan vakio?mutta siihen ottaa vanteet kiinni.raidetangon päät tulee jarrukilven tasalle jos ei vähän ylikin vanteen puolelle.ostin juuri et-44 vanteet jotka tulee rajusti (n.4cm) vanhoja enemmän ulos ja silti ottaa kiinni.nyt alla 17" et20 jotka ottavat ulompaan tankoon ääriasennossa.elikkä kavennus edessä?onko nuo cros4wd:n päät hyvä idea ja siihen vahva putki väliin vai parempi tehdä aines tangosta sorvaamalla?palikoita en ole vielä irroittanut mutta toive olisi että kääntövarret saisi käymään päittäin jolloin nyt ulos aukeava kulma vaihtuisi vastaavaan sisään kääntyvään ja uusisi vain tangot ja päät.kiinnityspisteet toki joutuu tekeen luonnollisesti.
vai mikä tässä mättää,jos joku on samaan törmännyt niin vinkeistä olisin kiitollinen
ja kyllä auto on ensimmäinen hj:ni ja suht uusi tuttavuus...
-perkele sentään [/quote
niin ja tähän edelliseen jos jollain lojuu valmiita tankoja (<113cm) nurkissa niin saattaisin olla kiinnostunut.]
vai mikä tässä mättää,jos joku on samaan törmännyt niin vinkeistä olisin kiitollinen
ja kyllä auto on ensimmäinen hj:ni ja suht uusi tuttavuus...
-perkele sentään [/quote
niin ja tähän edelliseen jos jollain lojuu valmiita tankoja (<113cm) nurkissa niin saattaisin olla kiinnostunut.]
Ei tuota ulospäin aukeevaa kulmaa voi muuttaa sisäänpäin aukeevaksi. Ulospäin aukeavalla kulmalla on sellainen merkitys, että sisäkurvin puoleinen pyörä kääntyy enemmän, sehän tekee pienemmän kääntöympyrän, jos laitat ne sisäänpäin aiheuttaa se sen, että ulkokurvin puoleinen kääntyy enemmän ja saattaa ajo-ominaisuudet "vähän" kärsiä.
Hakusanalla Ackerman löytyy aika paljon infoa aiheesta. Vaikkapa tuossa: http://teflonmike.craywiki.co.uk/0_Lo_0 ... ring01.htm
Juu näinhän se kyllä on.Hoosuu kirjoitti:Ei tuota ulospäin aukeevaa kulmaa voi muuttaa sisäänpäin aukeevaksi. Ulospäin aukeavalla kulmalla on sellainen merkitys, että sisäkurvin puoleinen pyörä kääntyy enemmän, sehän tekee pienemmän kääntöympyrän, jos laitat ne sisäänpäin aiheuttaa se sen, että ulkokurvin puoleinen kääntyy enemmän ja saattaa ajo-ominaisuudet "vähän" kärsiä.
En näe tässä sen kummempaa ongelmaa. Autossa on vääränlaiset vanteet mitkä siihen sopii. Itsellä kävi ihan samalla lailla kun sovittelin HJ:hin mitsussa olleita vanteita. Mitsuun sopi toyoon ei. Pienet spacerit väliin tai toiset vanteet tilalle.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------