Etusivu <--> Jäsenlista <--> Klubi-Info <--> Galleria <--> In English

SLCK.net - Suomen LandCruiser Klubi ry. Foorumin päävalikko SLCK.net - Suomen LandCruiser Klubi ry.
The Finnish Toyota Land Cruiser Association
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

BJ-42 & BJ-75 jakolaatikoiden eroista

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    SLCK.net - Suomen LandCruiser Klubi ry. Foorumin päävalikko -> Tekniikkakeskustelu
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ajomies



Liittynyt: 20 Hei 2009
Viestejä: 53
Paikkakunta: Ingå

LähetäLähetetty: Ma Hei 30, 2012 11:02 am    Viestin aihe: BJ-42 & BJ-75 jakolaatikoiden eroista Vastaa lainaamalla viestiä

Olis tarkotus asentaa bj-75:n (näin oletan alkuperän olevan) 5-vaihteisen päälaatikon perään bj-42:n jakolaatikko, joka irrotettu 4-vaihteisesta päälootasta.

Onko palstalaisilla kokemusta yhteensopivuudesta? Yritin söörtsillä hakea osumia, muttei aivan suoraa vastausta löytyny.

Ajattelin että tiedustelen vielä ennenku rupea irrottamaan tota vielä autossa (bj-45) kiinni olevaa jakolaatikkoa.. silmäilemällä näyttivät olevan samanlaisia lukuunottamatta 42:n kakssuuntasta ulosottoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuppu



Liittynyt: 19 Jou 2005
Viestejä: 1057
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

LähetäLähetetty: Ma Hei 30, 2012 4:10 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minkä ikäiset vehkeet? Eikö 75:n ole nappinelikolla?
_________________
-Tuppu-
2005 KDJ120
SLCK #293
050-5960579
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
SuurSyömäri



Liittynyt: 31 Lok 2004
Viestejä: 852
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Ma Hei 30, 2012 7:42 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo. Meikä repeili ton kanssa ihan riittävästi taannoin. BJ75 vaihdelaatikon häntä joka menee jakovaihteistolle on erilainen boorituksen pituudessa. Aiheuttaa sen että BJ42 jakovaihteiston ensimmäinen ratas ei mene tarpeeksi syvälle. Met ratkasimme ongelman sorvauttamalla rattaasta booritusta pois sentin verran suunnilleen. En tiedä onko BJ75 malleissa joitain kausieroja vaihteistoissa.

Tossa jotain juttua sorvauksesta http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=90512&highlight=sorvari

PS. Jakolaatikot ovat aivan erilaisia vaikka näyttävätkin silmäilemällä samanlaisilta. Rattaat eivät mene keskenään ristiin jne. Helpoin tunniste on mitata keskimmäisen tuplarattaan tapin halkaisija... Näkyy selkeesti jakovaihteiston keskiosan huitteilla ja on kiinni sellasella rautalipareella.
_________________
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ajomies



Liittynyt: 20 Hei 2009
Viestejä: 53
Paikkakunta: Ingå

LähetäLähetetty: Ma Hei 30, 2012 9:13 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vehkeiden iästä ei ole juuri mitään hajua, muutakun että hyvin on sisäänajettuja ja kultaiselta 80-luvulta. Tuo mun autossa oleva oletettavasti 75:n loota on keppivalinnalla. Lueskelin jostain että näitä on ilmeisesti useampaa mallia.

Harmillista jos/kun näin on kuten SS mainitset. Tuo 42:n jakis oli ajatuksissa heittää auton alle, on melko vähillä kilometreillä ja hyvässä kunnossa. Nyt paikallaan oleva jakis ei anna enää eilisen jälkeen vapaata eikä isoapuolta. Keppi kyllä liikkuu.. jotain irronnu jakiksen sisältä siirtäjästä. No, täytyy joka tapauksessa avata ja kattoa ja mittailla samalla, jos sittenkin onnistuis naittaminen . Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hj60



Liittynyt: 25 Mar 2004
Viestejä: 1378
Paikkakunta: Roi

LähetäLähetetty: Ti Hei 31, 2012 7:24 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oonko ymmärtäny väärin, ku oon siinä uskossa että alkuvuosien 4-vaihteisen J6:n ja J42:n (ja ehkä J75) lootat ois keskenään vastaavat (pääloota H41 vai oliko se H42) ja sitte ne 80-luvun loppupuolen J6:n ja J75:n 5-vaihteiset (pääloota H55) taas vastaavasti samanlaisia. Tuo välipyörän akselin halkaisija muuttuu vissiin 4-vaihteisessaki jossain vaiheessa, mutta jakis ei silti menis sisuskaluiltaan ristiin 5-vaihteisen kans.

Nää on sitte kuultuun ja luettuun pohjaavaa mutua lähinnä...

Kuultua on myös että sinänsä täysin vastaavien eri ikäisten "saman" laatikon sisuskalut voi olle erilaiset.

Muoks: voi olla, että rattaissa, boorituksissa jne on eroa, mutta tuo siirtäjä ois sopiva...
_________________
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
SuurSyömäri



Liittynyt: 31 Lok 2004
Viestejä: 852
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Ti Hei 31, 2012 8:41 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Etnoo väärin luullu HJ60setä... Alkuajan HJ60 ja BJ42 jakovaihteistot on samanlaisia. 75 elämästä tiän vain ton tapauksen joka sattui itselle kohdalle. Niiden vaihteistoista en tiedä kovin hirveästi. Ja on noita laatikoita ja jakiksia samoilla numeroilla keskenään mutta niissä on silti eroa toisinaan erilaisissa osissa...
_________________
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    SLCK.net - Suomen LandCruiser Klubi ry. Foorumin päävalikko -> Tekniikkakeskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com