Kuva Kuva

Hj61:sen vika??

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

mecikoo
Viestit: 10
Liittynyt: Su Maalis 18, 2012 9:25 am
Paikkakunta: jyväskylä

Hj61:sen vika??

Viesti Kirjoittaja mecikoo »

Moi kaikille.Hommasin tollasen -89 hj61:sen johon ilmestyi "ominaisuus".
Entinen omistaja vaihtoi moottorin jonka jälkeen nelivedon merkkivalo jää palamaan vaikka sitä painokatkasijaa kuinka räplää.Napalukoistahan saa etupään pois vedosta mutta eikös jakolaatikko jää kuitenkin pörräämään jos nelikko ei kytkeydy pois?

Toinen huima homma on kulutus.Tankkasin täyteen ja tankki oli lähes tyhjä noin 4oo:n kilsan jälkeen!!!
Savutusta ei ilmene joten syöttöjä on tuskin rukattu.Vuotoja/rosvoja ei ole käynyt joten jääkö ainoaksi tempuksi suuttimien testaus?
Autohan on vapari mutta siitäkin huolimatta peli tuntuu todella laiskalta :(
Koneella ajettu n.400 tkm.

Kertokaahan jos jollakin on tietoa.
Masi
parta
Viestit: 35
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 10:54 am
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja parta »

justiin tulin korjaamasta lj nelivetoa kun valo paloi kokoajan oli johto irti katkaisijalta jolloin nelari päällä kokoajan!

kulutuksesta katso edic jättääkö pakkosyötön päälle, silloin syö yli 20.
kaverilla oli edic rele sökö ja jätti pakkosyötön päälle ja vei ihan :twisted:
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Tämä viesti on siirretty tekniikkakeskustelu osiolle.

Kun tohon UKK -osioon laitetaan sitten niitä vastauksia usein kysyttyihin kysmyksiin..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

hj

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Jos pakkosyöyyö jää päälle, savutus on semmonen että huomaa varmasti, ekä silloin ole myöskään laiska. Tankkasitko vai kattoitko pa mittarista, että tyhjä, mittarin kertomaan ei kannata luottaa.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Mihis siitä on turbo hävinny??

Ja minkä kokoiset renkaat? Eikä 61:ssä taida olla edicciäkään.

Entäpä paljonko se tankillinen on litroissa?
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
mecikoo
Viestit: 10
Liittynyt: Su Maalis 18, 2012 9:25 am
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mecikoo »

Tankkasin ja mittarikin näyttää pitävän paikkansa.
Eikös tuo tankki nyt ainakin 80 litraa vedä jos on kuiva.
Turboo tossa ei oo ollukkaan kun on ex-army.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

No sinähän sen tiiät paljonko se veti, ku tankkasit, sitähän tässä kyseltiin. Vanhan hojon tankin tilavuus riippuu ihan siitä mihin suuntaan pohja on lommolla. Ja mikä on sun käsitys lähes tyhjästä, asteikon alapäässä vai E-kirjaimen alimman sakaran kohalla?

Eli siis kyseessä onki HJ60?
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Normikulutus pyörii jossain 10-20 välillä riippuen ajosta.

Ja jos siinä on isommat pyörät kuin vakiona niin matkamittari pyörii laiskemmin eli näyttää siltä että ainetta menee enemmän kuin meneeekään. Ja menee sitä silti.

ELi mittaa vaikka gepsillä että paljonko on mittarien virheet niin siitä alkaa totuus selviämään.

Ja jos sinne on sätöstelty joku corollan pakoputkisto niin sekin vaikuttaa hemmetisti eli liian ahdas putkisto vie voimat ja dieselit.

Toimiiko jarrut ym. alipaine himmelit niinkuin kuuluu? Eli kattele kaikki alipaine letkut ja vaihda tarvittaessa niin alkanee se nelikkokin toimimaan.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
mecikoo
Viestit: 10
Liittynyt: Su Maalis 18, 2012 9:25 am
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mecikoo »

Jos nyt jollekin jäi epäselväks niin toi on hj61 eli on kopista kytkettävät kepit löytyy,sillä armeija tilas aikoinaan noita vapareina et kestäis koneet pitempää.

Tankkasin siis kerran täyteen ja vanhaa oli pohjilla.Ajoin asteikon alapäähän jolloin oli tripissä 400km.Senjälkeen tankkailin puoleenväliin köyhyyttäni jolloin sinne meni muistaakseni n:40 litraa.

Putkisto on aivan orggis piippu ja renkaat on 15 tuumaset kitkat eikä mitkään megat.

Alipaineessa saattaa olla jotain häikkää koska kylmänä välkyttelee jarrujen merkkivaloo vaikka säiliö on ylärajassa.

Tuo mittaushetken 400 kilsaa osui niin että n:350 kilsaa oli matka-ajoo tollasen 90km/h ja loppu 50kilsaa kaupunkia.
Ex-omistaja vaan puheli et sillä vei matkassa jotain 13 litraa niin oudoksun hieman tuon "uuden" koneen kulutusta.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Katohan perhana.

Mikähän pata sinne on vaihettu? Jos siellä on 12 h-t ilman turboa niin taatusti on laiska mataline puristuksineen.

Mutta nuo mittarit osaa kyllä näyttää mitä sattuu esim. omassa bertassa kun mittari putoaa ihan pohjaan niin tankkiin menee 65 litraa eli siellä on vielä se 20 litraa jäljellä.

Eli siitä ei voi vielä sanoa mitään.

Osaisikohan se edellinen omistaja kertoa mitään mitä siihen on seppäilty???
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
janski79
Viestit: 85
Liittynyt: La Marras 20, 2010 10:37 am
Paikkakunta: miehikkälä

Viesti Kirjoittaja janski79 »

Enempää asiasta ymmärtämättä, mutta eikö tyyppi merkintä oli HJ60 jos on vapari kone (2H) Muistaakseni oli myös nelivalokeulalla olevaa hj60 vm tais olla 89 tai 90 oli kans valtion tai maatalousoppilaitoksen auto. mitä valmistenumerossa lukee?
profi
Viestit: 69
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 12:44 am
Paikkakunta: veteli

Viesti Kirjoittaja profi »

Mulla oli kans tuossa hj60:sessä (2h) samaa ominaisuutta, että 400km kohalla sai jo kurvata tankille :evil: . Pahimmillaan sai tankkailla jo aikasemminkin. Vaihdoin uudet suutinkärjet ja laitoin turbon niin nyt pääsee kevyesti yli 500km tankilla eikä oo mittari edes tyrmässä vielä. Kiinnostas kans tietää mikä kone siel on pellin alla, en oo kyllä tämmöseen aikasemmin törmänny :shock: .
hj 60
hj 61
Avatar
JAWA
Viestit: 142
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 8:10 pm
Paikkakunta: Kanta-häme

Viesti Kirjoittaja JAWA »

Ainakin itse intissä vuonna -90 ajelin everstiäni HJ60 vm-89. Eli normi 2H moottori ja sisä kepukat.
Ja vieläpä siviilissä tuli r2reen Hopealla ajeltua eli samalla tekniikalla oleva HJ60.
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Onhan noita chattiautossakin monta Hj:ta, joko valtion sinisinä tai valkoisina, lukoilla ja sitten niissä on 2H-moottori. Itse kiersin sekä Porvoossa myytävänä olleen -89 hojakan ja Tervajoen samanmoisen, sitten oli grafiitinharmaa helmi Kokkolassa joka taitaa edelleen olla kaupan, nämä kaikki olivat vinssillä, lukoilla ja 2-h koneella, neliskanttisilla valoilla ja uudemmalla sisustalla.
Metsänhallituksen vanha.
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/4577718
Ja tää valkoinen oli Kalkun huutokaupasta...
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3959542
Tää oli Porvoosta, ex-valtion auto
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/4499265
Tää taas Vaasasta jonkun vesilaitoksen auto
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/4619981
mecikoo
Viestit: 10
Liittynyt: Su Maalis 18, 2012 9:25 am
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mecikoo »

No perkeles!!60:nen toi nyt sit onkin...
Ostin kyllä 61:nä mut oppia ikä kaikki :roll:
Eli jos suuttimet on ok,niin sit turbottaan et ei oo jaloissa vai?
Vastaa Viestiin