Kuva Kuva

Hj45 konerikko (laakerit)

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
möttis
Viestit: 366
Liittynyt: To Touko 14, 2009 4:21 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Hj45 konerikko (laakerit)

Viesti Kirjoittaja möttis »

Nonni!

Nyt sitten ostin sen pick upin mistä olen haaveillut.

Muuten peli on ihan käypä, mutta koneessa on laakerivikaa (ehkä muutakin)
Myyjän mukaan kiertokangen laakerissa vika ja kolisee, mutta ei ollut ajanut sitä hajalle.

Onko jotain erikoista mitä ottaa huomioon tuon H koneen kanssa.

(teen siis elämäni ensimmäisen konerempan ja kuumottaa)
Matias Kotkasaari 050 3373240
HJ60 -81 Camry ke11 automaatti -86
HJ60 -81 Volvo XC 60 -14
HJ45 -78 Pappatuna -78
HJ45 -80 Pappatuna -76
BJ40 -76
FJ55 -79
#456
burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

ei kannata korjata!
vaihda 2h kone suoraan hj60:sta.
sen konevaihdon voi tehdä parilla eri tavoin, riippuen mitä laatikkoa käytät.
pelkkä öljypohjan tiiviste maksaa siihen myllyyn +50€ ja osia saa aika pitkälti vain ja ainoastaan toyotalta, ja netistä täältä http://stores.shop.ebay.com.au/ROODOGS- ... QQ_armrsZ1

jos innostut koneen vaihdosta niin helpoiten pääset kun vaihdat koneen ja vaihteiston siitä 60-sarjalaisesta.
sen 2h koneen saa käymään suoraan siihen 45:sen omaan vaihteistoon ja kytkin koppaan kun vaihtaa IHAN KAIKKI KYTKIMEN OSAT, rälläköi lohkoa ja starttia jotta startti mahtuu paikoilleen ja poistaa öljynpaine anturin. ja riipuen uuden koneen vuos mallista niin saattaa joutua siirtämään toista moottorin kiinnitys rautaa rungossa.
vuodesta 10/85 ja uudemmat istuu suoraan kohilleen ja kumit pitää olla kans 2h koneesta yms.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

tuossa mun vanha kone.
puuttuu hehkut, laturi, startti, edic ja öljytulpat lohkon kyljestä ja kaikki muutkin anturit.
alakerta siinä ainakin on ehjä pyörivien laakereiden osalta (ei kolise) mutta muuten niin väljä ettei käy aina kaikilla pytyillä ja huohottaa ihan älyttömästi.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63752
saishan tuosta ainakin ehjän kampiakselin
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Kannattaa se ainakin katsoa mikä siellä on,voihan se olla ihan laakereillakin korjattavissa.Vaikka kenties niin on harvemmin...
Avatar
möttis
Viestit: 366
Liittynyt: To Touko 14, 2009 4:21 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja möttis »

Kiitos avusta. Täytyy nyppästä se pata pois ja katsoa mikä siinä on meininki. 2H voisi olla kyllä harkinnan arvoinen, olisihan vähän enemmän tehoakin sitten.
Matias Kotkasaari 050 3373240
HJ60 -81 Camry ke11 automaatti -86
HJ60 -81 Volvo XC 60 -14
HJ45 -78 Pappatuna -78
HJ45 -80 Pappatuna -76
BJ40 -76
FJ55 -79
#456
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

Laita ihmeessä se 2H, mieluiten turbon kanssa, rupee hytissä naurattamaan sen jälkeen. Tuolla jotain löpinää myllyn vaihdosta http://www.slck.net/viewtopic.php?t=668 ... highlight=

Mulla olis toyotan orkkis manuuaali siihen H koneeseen jos ilmenee tarvetta.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Avatar
möttis
Viestit: 366
Liittynyt: To Touko 14, 2009 4:21 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja möttis »

Tuota sun projektia olenkin lukenet pöksyt märkänä. Taidan katsastaa sen H-koneen kunnon vielä.

Kyllä se turbo tekniikka kiva olis tietysti.

Muutoskatsastus onnistuu ihan noin vaan?
Matias Kotkasaari 050 3373240
HJ60 -81 Camry ke11 automaatti -86
HJ60 -81 Volvo XC 60 -14
HJ45 -78 Pappatuna -78
HJ45 -80 Pappatuna -76
BJ40 -76
FJ55 -79
#456
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

möttis kirjoitti:Tuota sun projektia olenkin lukenet pöksyt märkänä. Taidan katsastaa sen H-koneen kunnon vielä.

Kyllä se turbo tekniikka kiva olis tietysti.

Muutoskatsastus onnistuu ihan noin vaan?
Ei noin vaan, vaan siten että tehot ei nouse vertailu moottoriin nähden 20%
enempää.(eli oliko se nyt vuosimallista riippuen F 2F tai jotain,bensa kone n.155 hp tms.) viisaammat jälleen korjatkoon.

Joka tapauksessa dyno reissu tulee,ja sitten tarvitsee ne muut faktat.Ei mikään mahdottomuus mutta todistusvastuu on asiakkaalla eli paperit pitää olla kunnossa leimalle mennessä.

Ja koska se mitataan pyöristä niin saattaa olla ettei "paperi teho" nouse liikaa edes omaan moottoriin nähden.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Paitsi jos turbotekniikka on tehtaan tekemä,myös maahantuojan turbottama tekniikka menee näytöllä.Eli luotettava tieto tehoista löytyy rekistereistä.
burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

kyllä toi 2h+turbo on aika mukava tuollasessa pick-upissa. tässä vaiheessa tarvii vain ihmetellä miks en aiemmin vaihtanu tekniikkaa :lol:
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
ipancruiser

Viesti Kirjoittaja ipancruiser »

Jos vielä tarvit H konetta niin minulla vielä vähän aikaa keulilla kokeiltavana. lähtee kohta pois. Oulussa.
Ipa 0405024212
Avatar
möttis
Viestit: 366
Liittynyt: To Touko 14, 2009 4:21 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja möttis »

Tiputtelen sinne suosiolla tuon 2h koneen. Eipä tartte sitten etsiskellä palikoita kun on jo kaksi hj60 pihassa. Vaihtaa osia niin kauan, että joku niistä pelaa. =)
Matias Kotkasaari 050 3373240
HJ60 -81 Camry ke11 automaatti -86
HJ60 -81 Volvo XC 60 -14
HJ45 -78 Pappatuna -78
HJ45 -80 Pappatuna -76
BJ40 -76
FJ55 -79
#456
Vastaa Viestiin