HJ61 alusta asiaa
Valvoja: Käyttäjä
Mulla tais tulla semmonen rahareikä pääsiäispyhinä, että itse en kyllä tilaa nyt jousia, mutta voin kyllä auttaa tilauksessa jos joku sellaiset haluaa.
Mulla porsi hoijakasta turbo, ainakin...en vielä oo kantta ottanu pois joten lisä vaurioista en tiedä
Mulla porsi hoijakasta turbo, ainakin...en vielä oo kantta ottanu pois joten lisä vaurioista en tiedä
Kaikkihan on köyhälle kallista, mut silti kaikille saman hintasta.
EX- HJ60Td -83
HDJ80 -92
EX- HJ60Td -83
HDJ80 -92
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:43 pm
- Paikkakunta: kuopijon lähistö.
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:43 pm
- Paikkakunta: kuopijon lähistö.
Menee kyllä offtopicin puolelle
Onni onnettomuures koneessa ei mitään, ei edes sylinteriputket oo vielä kuluneet niin paljoo että tuntis minkäänlaista pykälää putkien ylälaidassa( koneella ajettu noin 350tkm ja edel.omistaja oli 230tkm vaihtanu männänrenkaat ja hoonauttanu pykälän pois, oli kuulemma pien pykälä ollu). No samalla laitan/huollan kannen
Turbo on sökö ja korjaus maksaa melko maltaita joten ajattelin laittaa kokonaan uuden, mutta en vaan osaa päättää minkä ja millä siipikoolla, vai tilaisko uuden ct26:n
Mutta jos jollain on käytännön vinkkejä, ei mitää mututuntua, niin kertokaa mikä puhallin toimii hojossa, millä kierros alueella herää ja mitkä paineet
Jottei menis tää alusta topic ihan v***ralleen, niin laitan uuden topicin "Turbo vainaa" nimellä.
Nii ja landruiserille terkkuja et mää sain vaihdeloota remontin tossa kuukausi sitte valmiix ja rahaa siihen paloi n.700€
Onni onnettomuures koneessa ei mitään, ei edes sylinteriputket oo vielä kuluneet niin paljoo että tuntis minkäänlaista pykälää putkien ylälaidassa( koneella ajettu noin 350tkm ja edel.omistaja oli 230tkm vaihtanu männänrenkaat ja hoonauttanu pykälän pois, oli kuulemma pien pykälä ollu). No samalla laitan/huollan kannen
Turbo on sökö ja korjaus maksaa melko maltaita joten ajattelin laittaa kokonaan uuden, mutta en vaan osaa päättää minkä ja millä siipikoolla, vai tilaisko uuden ct26:n
Mutta jos jollain on käytännön vinkkejä, ei mitää mututuntua, niin kertokaa mikä puhallin toimii hojossa, millä kierros alueella herää ja mitkä paineet
Jottei menis tää alusta topic ihan v***ralleen, niin laitan uuden topicin "Turbo vainaa" nimellä.
Nii ja landruiserille terkkuja et mää sain vaihdeloota remontin tossa kuukausi sitte valmiix ja rahaa siihen paloi n.700€
Kaikkihan on köyhälle kallista, mut silti kaikille saman hintasta.
EX- HJ60Td -83
HDJ80 -92
EX- HJ60Td -83
HDJ80 -92
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:43 pm
- Paikkakunta: kuopijon lähistö.
Re: HJ61 alusta asiaa
Itellä alkanut nyppiin oman hoijakan jäykähkö alusta. Tällä hetkellä alla jotkut (orkkis?) lehdet ja lisänä akselien ja rungon välissä kierrejouset. Muistaakseni edessä akselin navasta etukaaren alareunaan on 530-540 mm. Hiljalleen syntynyt ajatus korvata alustakötöstys 2"-3" korottavalla sarjalla. Mitenköhän on, saavutetaanko sama 530-540 mm korkeus jo 2" korotussarjalla ja kuinka pehmeitä/kovia nuo esim. OMEn Trailmasterin, EFS jne sarjat ovat. Onko noissa sarjoissa korotus tehty riiputtimien pituudella, jousipakkojen kaarevuudella vai kombinaatiolla noista molemmista.
HJ61 vm 1987
Re: HJ61 alusta asiaa
Olen päätymässä OME lehtiin ja valinta on etuosassa joko CS004F+60009 tai CS005F+60009|60063. Onko käytännön kokemusta edellä mainituista? Auton keulalla puskuri ja karjarauta, mutta ei vinssiä. Jousituksen tulisi olla mielellään pehmeähkö, mutta ryhdissä vielä vuosien päästä.
HJ61 vm 1987
Re: HJ61 alusta asiaa
Viikonloppuna purin keulasta kierrejouset ja vanhat kuluneet iskarit. Yllätykseksi auton keula säilytti silmämääräisesti korkonsa ja koeajolla tuntuma vanhoilla lehdillä (ilman kierrejousia) oli erittäin hyvä. Sunnuntaina purin vanhat lehdet ja riipukkeet pois ja korvasin ne ARB OME CS004F lehdillä ja 60009 iskareilla. Ajettavuus on nyt huomattavasti siedettävämpi. Jälkikäteen ajateltuna tuo jousien vaihto saattoi olla turha, mutta samapa oli vaihtaa, kun oli jo OMEn hilppeet hankittuna. OME paketissa 0 jousen asensin apparin puolelle ja + jousen kuskin puolelle. Korot navan keskiöstä rengasaukon alapintaan oli vastaavasti tyhjällä autolla apparin puolella ~530 mm ja kuskin puolella ~525 mm.
HJ61 vm 1987
Re: HJ61 alusta asiaa
Mahtaakohan kukaan tunnistaa noita HJ61:n keulasta poistettuja jousia? Keulan korko noilla ~ +2-3" ja lehtiä 8 kpl per jousi. Kuvat 3 kpl löytyy osoitteesta:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8377
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8377
HJ61 vm 1987
Re: HJ61 alusta asiaa
No olisikohan ehdotuksia että mitä laitetaan nykyään alle. Lähetäänkö kierrejousiin vai pysytäänkö lehtijousissa. Millaiset lehdet ois hyvät. Pitäs mielellään olla noin 75 mm korottavat ku näyttään muutamassa kuukaudessa laskeutuvan. Löysin nyt ainakin trailmasterin +75 paketin. Onko niistä kokemuksia? Ja missä hinnoissa ois paraboliset?
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: La Helmi 17, 2018 10:44 am
- Paikkakunta: Paimio
Re: HJ61 alusta asiaa
Onkos tää aihe edenny jonku kohdalta? Vihjeitä edullisista iskareista korotettuun..?
Maailmalta kaivettua: suspension4x4.fr. Toi franske taipuu hiuka huonosti ja mitenkähä varma homma tuolta tilata..
Maailmalta kaivettua: suspension4x4.fr. Toi franske taipuu hiuka huonosti ja mitenkähä varma homma tuolta tilata..
Koljanteri