Kuva Kuva

jarrutettu hojo ja kennon asennus

General chat

Valvoja: Käyttäjä

maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

jarrutettu hojo ja kennon asennus

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

käytiin perjantaina harisella dynottamassa kaverin hj 60 johon vaihdettu 61sen kone,vähän ainetta annettu lisää ja kuuleri keulalle sekä umpivakio ct 26 josta ahtoja nostettu hieman.216hp ja 603nm 1,2bar ahdoilla.ei mikään kiihdytysauto tosiaan mutta vakio turpokoneeseen ero on havaittavissa jo persedynollakin.
Viimeksi muokannut maaristeilijä, Ma Marras 24, 2008 11:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maaristeilijä
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: jarrutettu hojo

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

maaristeilijä kirjoitti:käytiin perjantaina harisella dynottamassa kaverin hj 60 johon vaihdettu 61sen kone,vähän ainetta annettu lisää ja kuuleri keulalle sekä umpivakio ct 26 josta ahtoja nostettu hieman.216hp ja 603nm 1,2bar ahdoilla.ei mikään kiihdytysauto tosiaan mutta vakio turpokoneeseen ero on havaittavissa jo persedynollakin.
Ei huono. :roll: :D

Mittailtiinko pakolämpöjä/-paineita? Ja kuinka tummana oli mökin sisäilma poljennan päätteeksi?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

ei mitattu vielä mutta asennetaan sillekin puolelle oma mittari niin ei tarvi hajottaa ainakaan vahingossa.letku meni imuriin ja kyllä katolta nousi pari metriä korkea harmaa patsas kaakko asennossa.tajuttiin myöhässä paljonko oli pyörimisnopeutta renkaissa mutta näköjään q nopeusluokan rengas kestää ainakin hetkellisesti 196kmh vauhdin.pitää vissiin kaivaa jostain eri renkulat sitten kun oma kärry menee jarruun.olis tarkoitus tunkea master powerin ox 40 pannun jatkoksi.selviää varmaankin mitä 12ht kestää ennenkuin se lakkaa kestämästä.
maaristeilijä
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

ei hassumman kuuloisia lukuja...

alko taas kiinnostaa itteäki jos ruuvais omaa hoojiita hiukkasen :twisted:
HJ61 -87
Flash
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Joulu 13, 2006 9:14 pm
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Flash »

Taisi omistajakin olla innoissaan tuloksista ja ahtoi itseään seuraavan päivän kokonaisuudessaan, ilman että olisi tullut laitteella kokeilemaan uudelle ajoalueelle :)
Kadu mieluimmin sitä mitä olet tehnyt, kuin sitä mitä olet jättänyt tekemättä
Avatar
mikjus
Viestit: 200
Liittynyt: To Marras 25, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikjus »

Kuulostaa hyvältä jos vakiokamoilla jo saa tuollaisia lukemia. Annettu lisää ainetta tarkoittaa siis että säädetty vakio pumppua? Itsellä kans tulossa 60 keulille 12-ht ja tarkoitus olisi laittaa välijäähy, iso putki ja sitten vähän koplata säätöjä.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

ittekin on pitänyt käydä penkittämäs hj-60, jossa ct-26 (4mm isommalla imusiivellä) ja 30x80cm coolerilla! ahtoja olen pitäny 1bar mutta kyllä sieltä helposti enempikin lähtee:)! mutta on aina jäänyt, kun ei ole lähellä mitään paikkaa! voikohan sinne mennä creepy renkailla vai pitääkö olla katurenkaat?

ps. olis ylimääräsenä rempattu ct-26 jossa kans 47mm kompurasiipi!
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

ei vielä tarvinnut koskea niihin ruuveihin jotka löytyvät pumpun päältä siten että imusarjan joutuu irroittamaan.kaasupolkimeen lisää liikerataa ja sitten peruutetaan pari kierrosta sitä isoa mollukkaa joka taas rajoittaa pumpun kyljestä tulevan vivun liikettä.selkeetä vai.lopputulos toistaiseksi meni niin että oma päristin kiihtyy melkein samaan kun kaverilla mutta kun ei ole vielä kennoa niin ei pysty ajamaan kaasu lattiassa edes kymmentä kilometriä kun rupee lämmöt nousemaan.huiput nyt 180kmh kepsin mukaan muutaman kilometrin kiihdytyksen jälkeen.herra flash on oikeassa melkein sillä pohjapanssarin ja tractionbarin puutteen vuoksi kaveri ei tullut omalla autollaan.tosin ei niitä sullakaan ole mutta jos pohja on 70cm maasta tai enemmän niin joka kivi eikä kanto tee tuhmuuksia alustaan.toista se on meillä kun autot on enemmän asvaltille tehtyjä(helmat 60cm korkealla).voi viedä renkailla kuin renkailla mutta kun yleensä jarrutus tapahtuu isoimmalla vaihteella niin nopeudet rupeaa olemaan siellä kahdensadan korvilla jolloin maastorenkaat voivat sanoa piks ja poks sekä heitellä isoja kumin kappaleita pitkin poikin.sitä ainetta löytyy lisää kahden hatun alta pumpun yläreunasta,toinen tulipellin puolelta ja toinen melkein vastapäätä keulan puolelta.tulipellin puoleista nyt ruuvattu sisäänpäin 4,5 kierrosta ja toista ulospäin 5.
maaristeilijä
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Mukavia lukemia tosiaan mutta mitäs on kytkin tykänny noista +600 väännöistä? Vai onko joku modattu kytkytin?
1987 LJ70
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

ei kestä aktiivikäytössä,odotellaan tietoa offroad tarvikkeelta mitä maksaa safarikytkin
maaristeilijä
pulu
Viestit: 239
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu »

paljos tos oli pyöräteho?mul oli läjäs 159 pyörältä ja vajaa kolme sataa vääntöä,pata on tehoton 2lt ja uupuu pari pyttyyki!pitäsköhän laittaa 12ht?
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

185 hp oli takarenkaista
maaristeilijä
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

kuulostaa oikeesti aika hurjilta lukemilta melkein vakioksi 12H-T mjoottoriksi, ja noin pienillä ahdoilla, ja vakio kytkimellä.....

olen tallikaverini puuhia muutaman vuoden seurannut 12H-T:n virkistyksessä. vakio kytkimstä ei ole ollut pitkään aikaan mitään riemua, centerforce dual friction poistettu käytöstä pitämättömänä, sillä tosin luistavana saatiin penkissä mitattua vääntöä 620nm. nyt käytössä aussie poikain mukaan pitävin malli mitä yksilevyisenä saa, ja sekin luistaa...kyseessä juurikin nämä mitä Timo alkaa kaupata, tilasin suoraan aikanaan ja ollut käytössä useamman kuukauden.

kone oli alkuun modatulla vakio pumpulla, sitten eräällä työkoneen rivipumpulla joka nyt luistattaa kytkintä ylempänä sawossa, ja nyt modatulla jakajapumpulla. pumput tehnyt eräs H.Mustola jolla todistetusti kykyjä loihtia pumpuista ulos rehua. pakoputkisto taatusti hengittää eikä ilmanputsarikan ahdista, kokeillut ahtimet tulleet turbopajalta eli ei ct-26

tulee vaan mieleen että kuinkahan vertailukelpoisia nää eri penkeissä saadut lukemat on??? kun lukee näitä juttuja niin tulee väkisin mieleen että jossakin mättää tai sitten virityksien toteuttamisesta johtuvat erot ovat käsittämättömän suuria. toiset onnistuu ja toiset ei...

esim. jos ottaa verrokiksi Pulun 2Lt koneen ja mun 2L koneen, en tiedä että mitä Pulu on tehnyt omalleen mutta kun omaani dynotettiin niin siinä oli cooleri, garretin to3 ja vakio pumppu josta syöttöjä lisätty pientä vaille maximit, ahtoja 1,1bar. penkki sama missä kaverin 12H-T dynotettiin.

koneteho 137hp/4071rpm
vääntö 307nm 2305rpm
pyöräteho 108hp

nyt itsellä Mustolan modaama ja ero vakioon verrattuna tuntuva, en ole tosin käyttänyt penkissä mutta aiemmin luistamaton keraaminen hoppapoppakytkin luistaa tarvittaessa tarpeettomasti.
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

no voi perkele jollei ne aussikytkimet sitten pidä,täytyy eka odottaa se hinta niin voi alkaa värkkäilemään tuplalevy viritystä jos se on kovin kallis se sahvari.ja kun olis tarkoitus tunkea ilmaa koneeseen 1,5-2 bar paineella joskus tulevaisuudessa niin olis kiva jos 600-800 een kytkin pitää tai sitten alkaa itkettämään lujaa
maaristeilijä
Avatar
mikjus
Viestit: 200
Liittynyt: To Marras 25, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikjus »

Ai ei ne keraamisetkaan pidä noita hulluja tehoja? Mulle tulossa exedyn safari tuff paketti 12-ht perään mut se on sit varmaan muuten ihan kun vakio mut vähän jäykempi asetelma vaan. Lepoantti viittitkö laittaa vaikka privalla hintatietoja tosta keraamisesta paketista niin voi vähän vertailla. Ei sen puoleen tossa omassa hojarissa menis vaik motonet kytkin kun siit on tulos vaan vetoauto mut kun noit keraamisia sais berttaankin ja siin lähtee vakio kytkin luistaan jos pitkälpuolel tahkoo.

http://cgi.ebay.com.au/HJ61-4-0LTR-12HT ... dZViewItem
Vastaa Viestiin