Sivu 1/1

120:n vetojärjestelmä?

Lähetetty: Ke Tammi 27, 2010 2:34 pm
Kirjoittaja Nkos
Eli miten 120:n neliveto toimii. Onko takaveto silloin kun neliveto ei ole "päällä"? Vai onko kokoajan neliveto mutta saa vain keskilukon napista?

Valaiskaa tietämätöntä :D

-Niko

Lähetetty: Ke Tammi 27, 2010 3:58 pm
Kirjoittaja Ari K
Jatkuva neliveto, keskilukko napista.

Lähetetty: Ke Tammi 27, 2010 9:38 pm
Kirjoittaja Nkos
okei, lähti perä sivulle vaan niin herkästi että olin ihan varma että on takaveto. no ei se mitää...

Lähetetty: To Tammi 28, 2010 8:47 am
Kirjoittaja Luigi81
Saattoihan siellä ollakin kaikki voima taka-akselilla,ellei keskilukko ollu kytkettynä...

Lähetetty: To Tammi 28, 2010 8:57 am
Kirjoittaja Ari K
Itse kun vertaan oman ruokakunnan autoja joista toinen on 120-sarjalainen (jatkuva neliveto, taitaa olla torsen tyyppinen?) ja toinen Tatsun Pathfinder (2wd/4wd auto/lukittu 4wd) niin lukitsemattomalla (keskilukko) nelivedolla 120:nen omaa pitoa huomattavasti paremmin. Tatsunissa sen sijaan lähtee paljon helpommin perä irti.

Johtunee siitä, että tuo Tatsuni taitaa tuossa lukitsemattomalla nelivedolla (4wd auto) olla takavetoinen kunnes pito loppuu. Citymaasturityyliin.

Rengastukset noissa on samanlaiset.

Umpihangessa kaivattaessa huomaa, että Tatsunissa joutuu laittamaan keskilukon päälle paljon paljon aikaisemmin. Ruiserissa sitä ei yleensä tarvitse lainkaan.

Lähetetty: To Tammi 28, 2010 1:09 pm
Kirjoittaja Cruiseristi
120 -sarjasessa toi keskilukon kytkeminen poistaa myös VSC:n käytöstä eli eteneminen vaikeammissa oloissa helpottuu, kun auto ei yritä estää luisuja.Kokeilin hankeen(n.40cm lunta) ajoa ylämäkeen ja eteneminen lakkasi n. autonmitan päähän ilman keskilukkoa ja paikaltaan lähtien.Auto heittäytyi "voimattomaksi" ja kieltäytyi edes yrittämästä etenemistä.Jos olisi ollut edes hiukan vauhtia olis todennäkösesti edennyt hyvin.
Keskilukko päälle ja eteneminen jatkui hetken rutinan ja sutimisen jälkeen :D. Toi ajovakaudenhallinta tuntuu antavan auton "luistella" hieman enemmän kuin esim. noi takaveto MB:t millä oon ajellu (c-sarja ja Vito), joka on ainakin mun mielestä vaan plussaa 8)

Lähetetty: Ti Helmi 02, 2010 2:56 pm
Kirjoittaja Ari K
Jep, paikaltaan lähtiessä voi tosiaan tulla ongelmia kun vsc astuu peliin.

Lähetetty: Su Tammi 01, 2012 12:21 pm
Kirjoittaja ahku1
Onkos toi ajovakaudenhallinta kaikissa 120:ssä vai?

Lähetetty: Su Tammi 08, 2012 4:51 pm
Kirjoittaja Janne Hartikainen
Mulla on manuaali j120 -03 neekerimalli ja minkäänlaista ajonvakautusta tai luistonestoa ei löydy, ABS sentään löytyy

Lähetetty: Su Tammi 08, 2012 9:34 pm
Kirjoittaja ahku1
Kyselin, kun iskä haki Belgiasta 120:sen -06 vuoden. Myyntiilmotuksessa ei mainittu vsc:tä. Nyt kun kokeiltiin niin kyllä siinä on se.

Lähetetty: Ma Tammi 09, 2012 9:30 pm
Kirjoittaja komk
Käsittääkseni tätäkin mallia löytyy maailmalta vanhan liiton nelikolla eli ilman keskitasauspyörästöä ja kytkettävällä nelivedolla.

Kannattaa selvittää tarkalleen jos tuontikonetta halajaa...

Lähetetty: Ti Tammi 10, 2012 5:47 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Luigi81 kirjoitti:Saattoihan siellä ollakin kaikki voima taka-akselilla,ellei keskilukko ollu kytkettynä...
Ei voi olla, keskitasauspyörästö on torsen-rattailla oleva planeettatasauspyörästö, mikä jakaa voimaa eteen-taakse suhteessa 35-65 tai päinvastoin tai kaikkea siltä väliltä. Ja napilla keskitasauspyörästö lukkoon.

FJ:ssä sama (manuaalissa), mutta keskitasauspyörästö kepillä kiinni.

Cruiserin jakiksesta

Lähetetty: Ma Tammi 23, 2012 3:00 pm
Kirjoittaja JES
Olenko ymmärtänyt oikein? Eli 90, 120 sekä 200 sarjalaisissa jakiksessa ketju ja 80 ja 100 sarjalaisissa rattaat jos puhutaan meillä myydyistä malleista eikä mistään aavikkoversioista.

Lähetetty: Ma Tammi 23, 2012 3:11 pm
Kirjoittaja jpesala
90 sarja näyttää räjäytyskuvien mukaan ketjuvetoiselta! Hyvä, vai huono?
t.jp