LJ:ssä sähköt sekasi
Valvoja: Käyttäjä
LJ:ssä sähköt sekasi
Laitetaan nyt tännekin kun tuolla offipalstalla jo on. elikkä:
Tuli asennettua katolle työvalot, jonka jälkeen ongelmat alkoi. Työvalot asensin releen kans näin:
"Etsi johto, johon tulee virtaa parkkivalot päällä, siitä johdosta haaroitat johdon työvalo katkaisimelle, katkaisimelta releen herätevirtaan, toinen herätevirta runkoon.
Sitten releen napaan 30 johto akusta, muista SULAKE, ja vielä mahdollisimman lähelle akkua se sulake. Releen navasta 87 johto työvalolle / valoille. "
Ennen tuota asennusta kaikki toimi niinkuin piti.
Ongelma on se että kun laittaa sulakerasiaan eli sinne mikä on kuskin jalkatilassa sulakkeen paikkaan "vasen takavalo, vasen parkki", niin sulake palaa heti kun laittaa parkit päälle. Purin jo releen herätevirta johon mutta tällä ei ollu vaikutusta. Oon kyllä myös kattonu ettei johdot ota mistään maihin.
Niin ja semmonen vielä ettei oikea parkkikaan, mittarivalot, kilven valot toimi vaikka sulake on ehjä. Nämäkin toimi ennen työvalojen asennusta.
Jos joku osaisi auttaa niin olisin kiitollinen.
Tuli asennettua katolle työvalot, jonka jälkeen ongelmat alkoi. Työvalot asensin releen kans näin:
"Etsi johto, johon tulee virtaa parkkivalot päällä, siitä johdosta haaroitat johdon työvalo katkaisimelle, katkaisimelta releen herätevirtaan, toinen herätevirta runkoon.
Sitten releen napaan 30 johto akusta, muista SULAKE, ja vielä mahdollisimman lähelle akkua se sulake. Releen navasta 87 johto työvalolle / valoille. "
Ennen tuota asennusta kaikki toimi niinkuin piti.
Ongelma on se että kun laittaa sulakerasiaan eli sinne mikä on kuskin jalkatilassa sulakkeen paikkaan "vasen takavalo, vasen parkki", niin sulake palaa heti kun laittaa parkit päälle. Purin jo releen herätevirta johon mutta tällä ei ollu vaikutusta. Oon kyllä myös kattonu ettei johdot ota mistään maihin.
Niin ja semmonen vielä ettei oikea parkkikaan, mittarivalot, kilven valot toimi vaikka sulake on ehjä. Nämäkin toimi ennen työvalojen asennusta.
Jos joku osaisi auttaa niin olisin kiitollinen.
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
- Paikkakunta: siikainen
hmmm ihme juttu , onkos sulla nut sit auton omien valojen johoista lisävalon johot irti ja silti palaa sulake , onkos se riittävän iso se sun sulake? 20 A..
mulla joskus alkoi yhtäkkiä kiusaamaan peräkärryn pistokkeessa lymyilevä vesi ja sulakkeita kului rutjasti mutta rasian putsauksen jälkeen onkelma hävisi.
mulla joskus alkoi yhtäkkiä kiusaamaan peräkärryn pistokkeessa lymyilevä vesi ja sulakkeita kului rutjasti mutta rasian putsauksen jälkeen onkelma hävisi.
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
Minä laitan yleensa releestä maajohdon katkaisijan kautta runkoon. Eli parkilta herätevirta releelle. Maajohto hyttiin ja siihen katkaisija ja siitä maihin.
Ne oikean puolen valot yms ovat luultavimmin eri sulakkeen takana.
Ne oikean puolen valot yms ovat luultavimmin eri sulakkeen takana.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -