Pitkät jäi päälle
Valvoja: Käyttäjä
Pitkät jäi päälle
Onkohan kenelläkään muulla Hojottimen omistajalla käynnyt samoin kun meikäpojulla ja jäänyt ikäänkuin HJ:ssä pelkästään pitkät päälle....
Eli lyhyet valot ovat hukasa.....
Relehän se on todennäköisesti leiponut jumiin....?
Eli lyhyet valot ovat hukasa.....
Relehän se on todennäköisesti leiponut jumiin....?
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Meillä jäi HJ:ssa ajovalot päälle kun sammutti katkaisijasta, eli valot pelasivat muuten normaalisti, mutta kun sammutti valot, niin parkit sammuivat ja puolikkaat jäivät palamaan. Onneksi oli pimeää, eikä akut menneet kuiviin!
Rele löytyi kuskin puolen jalkatilasta, peukalonkokoinen mötikkä. Sen kun vaihtoi, niin ongelmia ei sen jälkeen ole ollut
Vika ei ole sama kuin sulla, mutta veikkaisin kyllä relettä 10:1
Rele löytyi kuskin puolen jalkatilasta, peukalonkokoinen mötikkä. Sen kun vaihtoi, niin ongelmia ei sen jälkeen ole ollut
Vika ei ole sama kuin sulla, mutta veikkaisin kyllä relettä 10:1
Hojottimessa (ja monissa 80-luvun tojotissa) rele vaan kytkee plussan sinne H4:lle, ja maa kiertää täydellä virralla viiksen lyhyt-pitkä -vaihtokatkaisijan kautta.
Mulla teki semmosen kerran talvipimeässä yöllä lähes 200 km kotoa, että pitkät toimi vaan pitämällä sitä viikseä väläytysasennossa. Sillonhan siellä palaa sekä lyhyet että pitkät mutta ei ne siitä kärvähtäny. On muuten pikku viiksi raskas vedettävä, ku sitä pari tuntia pitää taka-asennossa. Mitään teippipatenttiakaan ei voinu laittaa, ku aina välillä oli vastaantulijoita.
Viiksi auki, kärkien viilaus ja takaisin kasaan niin on toiminu ongelmitta jo puolitoista vuotta.
Mulla teki semmosen kerran talvipimeässä yöllä lähes 200 km kotoa, että pitkät toimi vaan pitämällä sitä viikseä väläytysasennossa. Sillonhan siellä palaa sekä lyhyet että pitkät mutta ei ne siitä kärvähtäny. On muuten pikku viiksi raskas vedettävä, ku sitä pari tuntia pitää taka-asennossa. Mitään teippipatenttiakaan ei voinu laittaa, ku aina välillä oli vastaantulijoita.
Viiksi auki, kärkien viilaus ja takaisin kasaan niin on toiminu ongelmitta jo puolitoista vuotta.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Tarkista lamput
Joskus käy niin, että kun lamppu palaa niin lanka yhdistää pitkät ja lyhyet siten että molemmat palavat eikä katkaisin toimi. Harvinainen vika ja vaikea löytää jos ei osaa etsiä, mutta helppo korjata.
BINGO!!!
Kiitos sku vinkistä!!!!
Olen sentään puuhastellut autojen parissa jo vuodesta 1975 eikä IKINÄ ole tullut vastaan moista.
Lyhyen valon lanka palaa poikki ja yhdessä polttimon hengettären kanssa muodostaa pikkuruisen "pallon" mikä aikaansaa tuon valosyndrooman....
Eli näkyy hyvin kuvassakin
Kiitos sku vinkistä!!!!
Olen sentään puuhastellut autojen parissa jo vuodesta 1975 eikä IKINÄ ole tullut vastaan moista.
Lyhyen valon lanka palaa poikki ja yhdessä polttimon hengettären kanssa muodostaa pikkuruisen "pallon" mikä aikaansaa tuon valosyndrooman....
Eli näkyy hyvin kuvassakin
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Aika hyvin jemattu vika. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa...
Sama ei voi toimia taka/jarruvalon kanssa ilmeisestikään koska polttimossa on vain yksi lanka (mulla palaa oikea jarruvalo jatkuvasti, taitaa olla jonkinlainen johdotusongelma, takavalot on muutettu 12 V)
Sama ei voi toimia taka/jarruvalon kanssa ilmeisestikään koska polttimossa on vain yksi lanka (mulla palaa oikea jarruvalo jatkuvasti, taitaa olla jonkinlainen johdotusongelma, takavalot on muutettu 12 V)
Kimble,
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton
-
- Viesti:
Kyllä voi! Onhan niitä yhdistelmä hehkuja taaksekkin. Mulla olis siviili autossa samantyppinen vika, hehkulankan tuki oli taipunut, parkin ja jarruvalon karvat osuivat toisiinsa. Hehku oli siis täysin ehjä mutta sisältä oikosulussa. Se ampu tosin saman puolen parkin propun aina ku koskit jarruun.Kimble kirjoitti:Aika hyvin jemattu vika. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa...
-teppo
Meinld Tunturisusi 42
N 60´16.4486
E024´59.5655
Sää Rovaniemi
Out of the frying pan and into the fire...
N 60´16.4486
E024´59.5655
Sää Rovaniemi
Out of the frying pan and into the fire...
Jottei suurempi tappelu tule, niin sovitaanko, että tarjotaan toisillemme kaljat aina sopivassa tilanteessa?
Teiskon suunnistuksesta ei ole mitään tietoa, mutta saattaahan olla että jossain vaiheessa (ehkä kuitenkaan ei vielä tänä vuonna) Teiskon jaosto saa taas virtaa, ja järjestetään joku mukava tapaaminen
Teiskon suunnistuksesta ei ole mitään tietoa, mutta saattaahan olla että jossain vaiheessa (ehkä kuitenkaan ei vielä tänä vuonna) Teiskon jaosto saa taas virtaa, ja järjestetään joku mukava tapaaminen