Kuva Kuva

BJ42-HJ60 5 vaihteen öljytilasta, jakiksen kiinnityksestä

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Marx8nka
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 12:27 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

BJ42-HJ60 5 vaihteen öljytilasta, jakiksen kiinnityksestä

Viesti Kirjoittaja Marx8nka »

asentaja taisi laittaa lyhyen pultin jakolaatikkoa vaihteistoon kiinnittäessään, eikös tuossa keskellä olevaan tule olla pitkä pultti 5v adapterin läpi vaihdelaatikkoon?
Onko tuossa 5v adapterissa kierteet että vahingossa voi laittaa lyhyen pultin?

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Tuosta reiästä taitaa öljyt valua suoraan ulos, sen tukkiminen pultilla ulkoakäsin ei taida olla järkevä idea, kestääkö tuo kiinnitys ilman yhtä pulttia ja pysyykö öljyt sitten sisässä vai valskaako välistä?

Miten tuo 5v adapterin öljytila yhteydessä vaihdelaatikkoon onko pelkästään akselin kautta ? Tämä mietityttää kun siitä ei kumminkaan öljyä tullut ulos vaihteistoon lisättäessä...
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

öljy

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Kaikilla vaihteilla 1...5 kiertelee sama öljy, eli koko valurautanen loota samoilla öljyillä. Jakolaatikssa, eli alumiininen loota mukaanlukien ulosotto omilla öljyillä. Adapteri??, eli mitä sillä tarkoitit!
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: BJ42-HJ60 5 vaihteen öljytilasta, jakiksen kiinnityksest

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Marx8nka kirjoitti:asentaja taisi laittaa lyhyen pultin jakolaatikkoa vaihteistoon kiinnittäessään, eikös tuossa keskellä olevaan tule olla pitkä pultti 5v adapterin läpi vaihdelaatikkoon?
Onko tuossa 5v adapterissa kierteet että vahingossa voi laittaa lyhyen pultin?

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Tuosta reiästä taitaa öljyt valua suoraan ulos, sen tukkiminen pultilla ulkoakäsin ei taida olla järkevä idea, kestääkö tuo kiinnitys ilman yhtä pulttia ja pysyykö öljyt sitten sisässä vai valskaako välistä?

Miten tuo 5v adapterin öljytila yhteydessä vaihdelaatikkoon onko pelkästään akselin kautta ? Tämä mietityttää kun siitä ei kumminkaan öljyä tullut ulos vaihteistoon lisättäessä...
Jos katsot onko itse päävaihteistossa kierre tuossa nuolen osoittamassa kohdassa, niin silloin siinä pitäisi olla myös pultti sinne asti.

Viitosen öljyt pitäisi olla samalla tasolla kuin koko laatikon öljyt, mutta koska toi pultin reikä menee jakiksen puolelle, niin päävaihteistoon öljyä lisättäessä tuon ei pitäisi vuotaa vaikka jättää koko pultin pois, mutta jakikseen lisättäessä sen pitäisi kaiken järjen mukaan vuotaa. Tarinahan ei kerro mitä asentaja on tehnyt, onko siellä hubba bubba pultin tilalla tms. Pitkässä juoksussa on parasta korjata siten kun on tarkoitettu, eikä arpoa kestääkö ilman jotain pulttia vai ei. Kai asentajalta jonkun takuun sai?
#428
Marx8nka
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 12:27 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Marx8nka »

kierteet on päälaatikossa - ja ilmeisesti jakolaatikosta puuttuu vastaava pultti kokonaan kun siitä tuli öljyä ulos jakista täyttäessä.

tuolla adapterilla tarkoitin sitä osaa joka päälaatikon jatkeena jossa 5v rattaat on sisällä. Spacer:ksi näköjään kutsuvat tuossa artikkelissa
http://thewagonway.com/?p=1841

tuo tyhmä pohdiskelu lähinnä valmistelua siihen ettei asentaja-takuu yritä ehdottaa mokomaa vippaskonstia... :)
eli jakolaatikko auki ja puuttuva/oikea pultti tilalle.
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jos asentaja on sellasta sorttia ettei edes pura ja lisää yli jääneitä osia oma-aloitteisesti, niin kandee olla kyllä tarkkana onko se jakis kasattu muutoinkaan oikein. Siellä on kuitenkin muutamia kohtia mitkä voi kasata ihan persiilleen. Toyotan alkuperäisohjeilla kasaaminen on kuitenkin helppoa, vaikkei hommaa olisi aiemmin tehnytkään.
#428
Vastaa Viestiin