Sivu 1/2

Hj61:sen vika??

Lähetetty: Su Maalis 18, 2012 9:40 am
Kirjoittaja mecikoo
Moi kaikille.Hommasin tollasen -89 hj61:sen johon ilmestyi "ominaisuus".
Entinen omistaja vaihtoi moottorin jonka jälkeen nelivedon merkkivalo jää palamaan vaikka sitä painokatkasijaa kuinka räplää.Napalukoistahan saa etupään pois vedosta mutta eikös jakolaatikko jää kuitenkin pörräämään jos nelikko ei kytkeydy pois?

Toinen huima homma on kulutus.Tankkasin täyteen ja tankki oli lähes tyhjä noin 4oo:n kilsan jälkeen!!!
Savutusta ei ilmene joten syöttöjä on tuskin rukattu.Vuotoja/rosvoja ei ole käynyt joten jääkö ainoaksi tempuksi suuttimien testaus?
Autohan on vapari mutta siitäkin huolimatta peli tuntuu todella laiskalta :(
Koneella ajettu n.400 tkm.

Kertokaahan jos jollakin on tietoa.
Masi

Lähetetty: Su Maalis 18, 2012 12:58 pm
Kirjoittaja parta
justiin tulin korjaamasta lj nelivetoa kun valo paloi kokoajan oli johto irti katkaisijalta jolloin nelari päällä kokoajan!

kulutuksesta katso edic jättääkö pakkosyötön päälle, silloin syö yli 20.
kaverilla oli edic rele sökö ja jätti pakkosyötön päälle ja vei ihan :twisted:

Lähetetty: Su Maalis 18, 2012 3:39 pm
Kirjoittaja r2ree
Tämä viesti on siirretty tekniikkakeskustelu osiolle.

Kun tohon UKK -osioon laitetaan sitten niitä vastauksia usein kysyttyihin kysmyksiin..

hj

Lähetetty: Su Maalis 18, 2012 7:05 pm
Kirjoittaja Hoosuu
Jos pakkosyöyyö jää päälle, savutus on semmonen että huomaa varmasti, ekä silloin ole myöskään laiska. Tankkasitko vai kattoitko pa mittarista, että tyhjä, mittarin kertomaan ei kannata luottaa.

Lähetetty: Su Maalis 18, 2012 7:32 pm
Kirjoittaja Antsa
Mihis siitä on turbo hävinny??

Ja minkä kokoiset renkaat? Eikä 61:ssä taida olla edicciäkään.

Entäpä paljonko se tankillinen on litroissa?

Lähetetty: Ma Maalis 19, 2012 12:24 am
Kirjoittaja mecikoo
Tankkasin ja mittarikin näyttää pitävän paikkansa.
Eikös tuo tankki nyt ainakin 80 litraa vedä jos on kuiva.
Turboo tossa ei oo ollukkaan kun on ex-army.

Lähetetty: Ma Maalis 19, 2012 7:59 am
Kirjoittaja hj60
No sinähän sen tiiät paljonko se veti, ku tankkasit, sitähän tässä kyseltiin. Vanhan hojon tankin tilavuus riippuu ihan siitä mihin suuntaan pohja on lommolla. Ja mikä on sun käsitys lähes tyhjästä, asteikon alapäässä vai E-kirjaimen alimman sakaran kohalla?

Eli siis kyseessä onki HJ60?

Lähetetty: Ma Maalis 19, 2012 10:06 am
Kirjoittaja Antsa
Normikulutus pyörii jossain 10-20 välillä riippuen ajosta.

Ja jos siinä on isommat pyörät kuin vakiona niin matkamittari pyörii laiskemmin eli näyttää siltä että ainetta menee enemmän kuin meneeekään. Ja menee sitä silti.

ELi mittaa vaikka gepsillä että paljonko on mittarien virheet niin siitä alkaa totuus selviämään.

Ja jos sinne on sätöstelty joku corollan pakoputkisto niin sekin vaikuttaa hemmetisti eli liian ahdas putkisto vie voimat ja dieselit.

Toimiiko jarrut ym. alipaine himmelit niinkuin kuuluu? Eli kattele kaikki alipaine letkut ja vaihda tarvittaessa niin alkanee se nelikkokin toimimaan.

Lähetetty: Ma Maalis 19, 2012 3:19 pm
Kirjoittaja mecikoo
Jos nyt jollekin jäi epäselväks niin toi on hj61 eli on kopista kytkettävät kepit löytyy,sillä armeija tilas aikoinaan noita vapareina et kestäis koneet pitempää.

Tankkasin siis kerran täyteen ja vanhaa oli pohjilla.Ajoin asteikon alapäähän jolloin oli tripissä 400km.Senjälkeen tankkailin puoleenväliin köyhyyttäni jolloin sinne meni muistaakseni n:40 litraa.

Putkisto on aivan orggis piippu ja renkaat on 15 tuumaset kitkat eikä mitkään megat.

Alipaineessa saattaa olla jotain häikkää koska kylmänä välkyttelee jarrujen merkkivaloo vaikka säiliö on ylärajassa.

Tuo mittaushetken 400 kilsaa osui niin että n:350 kilsaa oli matka-ajoo tollasen 90km/h ja loppu 50kilsaa kaupunkia.
Ex-omistaja vaan puheli et sillä vei matkassa jotain 13 litraa niin oudoksun hieman tuon "uuden" koneen kulutusta.

Lähetetty: Ma Maalis 19, 2012 5:24 pm
Kirjoittaja Antsa
Katohan perhana.

Mikähän pata sinne on vaihettu? Jos siellä on 12 h-t ilman turboa niin taatusti on laiska mataline puristuksineen.

Mutta nuo mittarit osaa kyllä näyttää mitä sattuu esim. omassa bertassa kun mittari putoaa ihan pohjaan niin tankkiin menee 65 litraa eli siellä on vielä se 20 litraa jäljellä.

Eli siitä ei voi vielä sanoa mitään.

Osaisikohan se edellinen omistaja kertoa mitään mitä siihen on seppäilty???

Lähetetty: Ma Maalis 19, 2012 5:37 pm
Kirjoittaja janski79
Enempää asiasta ymmärtämättä, mutta eikö tyyppi merkintä oli HJ60 jos on vapari kone (2H) Muistaakseni oli myös nelivalokeulalla olevaa hj60 vm tais olla 89 tai 90 oli kans valtion tai maatalousoppilaitoksen auto. mitä valmistenumerossa lukee?

Lähetetty: Ma Maalis 19, 2012 5:42 pm
Kirjoittaja profi
Mulla oli kans tuossa hj60:sessä (2h) samaa ominaisuutta, että 400km kohalla sai jo kurvata tankille :evil: . Pahimmillaan sai tankkailla jo aikasemminkin. Vaihdoin uudet suutinkärjet ja laitoin turbon niin nyt pääsee kevyesti yli 500km tankilla eikä oo mittari edes tyrmässä vielä. Kiinnostas kans tietää mikä kone siel on pellin alla, en oo kyllä tämmöseen aikasemmin törmänny :shock: .

Lähetetty: Ma Maalis 19, 2012 6:33 pm
Kirjoittaja JAWA
Ainakin itse intissä vuonna -90 ajelin everstiäni HJ60 vm-89. Eli normi 2H moottori ja sisä kepukat.
Ja vieläpä siviilissä tuli r2reen Hopealla ajeltua eli samalla tekniikalla oleva HJ60.

Lähetetty: Ma Maalis 19, 2012 6:44 pm
Kirjoittaja vartiainen
Onhan noita chattiautossakin monta Hj:ta, joko valtion sinisinä tai valkoisina, lukoilla ja sitten niissä on 2H-moottori. Itse kiersin sekä Porvoossa myytävänä olleen -89 hojakan ja Tervajoen samanmoisen, sitten oli grafiitinharmaa helmi Kokkolassa joka taitaa edelleen olla kaupan, nämä kaikki olivat vinssillä, lukoilla ja 2-h koneella, neliskanttisilla valoilla ja uudemmalla sisustalla.
Metsänhallituksen vanha.
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/4577718
Ja tää valkoinen oli Kalkun huutokaupasta...
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3959542
Tää oli Porvoosta, ex-valtion auto
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/4499265
Tää taas Vaasasta jonkun vesilaitoksen auto
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/4619981

Lähetetty: Ma Maalis 19, 2012 9:20 pm
Kirjoittaja mecikoo
No perkeles!!60:nen toi nyt sit onkin...
Ostin kyllä 61:nä mut oppia ikä kaikki :roll:
Eli jos suuttimet on ok,niin sit turbottaan et ei oo jaloissa vai?