Kuva Kuva

BJ:n korin korotuksesta ???

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

BJ:n korin korotuksesta ???

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Kyttäilin tuolla auton alla ja löysin vain neljä pulttikiinnitystä rybgon jakorin välillä, jäiköhän minulta jotain huomaamatta, ja sitten mitä pitää ottaa huomionn korotuksessa vai onnistuuko ihan siitä vaan palikat väliin esim 50mm korotus :oops:
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Miksi koria pitää korottaa,tuleeko renkaiksi yli 35"renkaat?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

[quote="Käyttäjä"]Miksi koria pitää korottaa,tuleeko renkaiksi yli 35"renkaat?[/quote

Ei renkaiksi noin isoja tule ja jos suht tavalliset kummit mutta voisi olla paremman näköinen korotettuna, kuten Pajerostani tuli,kun poikien ohjeiden mukaan innostuin homman tekemään :D
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Noo,respectiähän saa kyllä korottamalla mutta painopiste muuttu ylemmäs ja ajo-ominaisuudet huononee...
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Käyttäjä kirjoitti:Noo,respectiähän saa kyllä korottamalla mutta painopiste muuttu ylemmäs ja ajo-ominaisuudet huononee...
Voi olla etten korotakkaan mutta nuo ajo-ominaisuudet BJ 40:ssa on jo yleensäkin niin huippuluokkaa, että eiköhän siitä voisi hieman poiskin antaa ja mitä 50mm todellisuudessa sitten tekee, enpä tiedä.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Oon varmaan ennenki tämän todennu, että vähemmän painopiste muuttuu korinkorotuksella ku jousituksen... Silti SOAki on ihan ok muutos näissä piireissä. Ja ainoa oikeasti maavaraa koko auton alla kasvattava muutos on isommat renkaat tai porttaaliakselit.

Mun mielestä tuommonen maltillinen korinkorotus (max 50 mm) on ihan ok, renkaille tulee lisää tilaa, helmat ei ota niin herkästi kantoihin ja rungon pesu sekä monet huoltohommat helpottuu. Parin-kolmenkymmenen millin korotuksessa tuskin tarttee paljoa muita muutoksiakaan tehä.

Mullahan ei siis ole yhessäkään omassa autossa korinkorotusta... :lol:

Kyllä siellä varmaan kymmenkunta pulttia on, rattiakselista ym kertokoon joku muu, ja sitä perinteistä hakuaki kannattanee käyttää.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Jep, kokeillaan tuota hakuakin
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Avatar
Erion
Viestit: 106
Liittynyt: Pe Joulu 04, 2009 11:17 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Erion »

Itse kanssa sitä mieltä että vähemmän painopiste muuttuu kun vain koria korottaa, painavat osat pysyy kuitenkin alempana. Nykyään kyllä haluaisin mielummin soan

Itsellä 33" renkaat alla ja 50mm korin korotusta ja juuri ja juuri mahtuu edessä pyörimään sisäänjoustossa maastossa. Riippuu tietenkin rajoitin kumeista.

Niiin ja korotuspaloja on autossani (-bj40), muistaakseni 8kpl +lokarit ylemmäs ja pala maskin alle. Pätkitty jostain etolan muovitangosta. Olisiko ollut nylon? En ihan varma.

Lisäksi ohjaus löysälle (poori kohta) korotuksen ajaksi. Ja muista katsoa kaikki johdot ja putket ettei jää lyhyeksi.

Itsellä ohjaustehostin, enkä tiedä miten se muuttaa tuota ohjauksen korotusta.

Ja akkutelinettä vähän rälläköin ja korotin sitä levyä 50mm mikä tulee akun pohjaa vasten. En keksinyt muutakaan keinoa että lokarit olisi saanut nostettua.

Nämä tulivat ainakin mieleen.
yölento
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 9:26 pm
Paikkakunta: Keitele

Viesti Kirjoittaja yölento »

Ja kerrotaan sellainenkin pieni yksityiskohta että se vastanotkistettu vinssin käyttövaijeri kannattaa löysätä sieltä alapäästä...siinähän on pituussäätö? Aiheuttaa ikävän yllätyksen kun ensimmäistä kertaa ajoon lähtiessä onkin ulosotto päällä, vaijeri sekasin kelalla ja viimein poikki jos sokka kestää.
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

yölento kirjoitti:Ja kerrotaan sellainenkin pieni yksityiskohta että se vastanotkistettu vinssin käyttövaijeri kannattaa löysätä sieltä alapäästä...siinähän on pituussäätö? Aiheuttaa ikävän yllätyksen kun ensimmäistä kertaa ajoon lähtiessä onkin ulosotto päällä, vaijeri sekasin kelalla ja viimein poikki jos sokka kestää.
Juu nimenomaan vasta notkistettu ja nyt muute toimii. Katsotaan nyt jos vaikka innostuisi oikeen tosissaan tähän, kun ei silleen pahalta kuulosta.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
parta
Viestit: 35
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 10:54 am
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja parta »

muistaakseni hj:tä pystyi korikorottamaan 40mm ilman muuta. en kylläkään ehtinyt korottamaan omaani mutta tarpeet oli kateltu valmiiksi eikä olis ollu pahan hintainenkaan n 100e tarpeet paikalliselta rautakauppiaalta nailonitanko ja pultit ja kareri töissä jollain automaattikoneella leikannut!
Vastaa Viestiin