Elikkästä HJ60 2H koneeseen meni syöttöpumppu uusiksi löytyi onneksi purkaamolta varsin edullisesti. Tässä kohtaa voi jopa mainostaa http://varaosahinttu.fi/ sen verran kustannustehokkaasti ja nopsasti homma toimi.
Pumppu kävi kääntymässä pajalla ja osoittautui täysin toimivaksi ainoastaan käsipumppu meni uusiksi. Samalla pistettiin suuttimiin uudet kärjet ja tehtiin normi operaatiot tähän liittyen.
Polttoaine järjestelmää raplatessa todettiin tankilta tuleva putki ja rungon alla oleva vedenerotin täysin palvelleiksi ja nämä lähtivät raittiiseen. Asensin uuden vedenerottimen/suodattimen moottori tilaan ainakin mielestäni fiksumpaan paikaan ajatellen huoltoja yms.
Nyt rakkineessa ilmenee kuitenkin käyntihäiriötä siten että, pidenpään tyhjäkäynnillä ropsoteltuaan tai aivan pintakaasulla ajellessa kone alkaa hetken kuluttua nakuttaa. Nakutus häviää kun antaa vähän reilummin leipää. Mieleeni tuli ajatus että voisiko uuden vedenerottimen/suodattimen asennus aiheuttaa ko. oireen koska ne tuli asennettua käytettävissä olevan tilan takia parikymmentä senttiä syöttöpumppua ylemmäksi. Tulisi mieleen että mekaaninen siirtopumppu ei jaksa pienillä kierroksilla imeä tarpeeksi ainetta.
Tästä tietysti jatkoajatuksena sähköisen siirtopumpun lisääminen.... olisiko järkevää?
HJ60 käynti häiriö.
Valvoja: Käyttäjä
HJ60 käynti häiriö.
* HJ60, ostin piruuttani ja rakastuin... Mistä ja miten se on rakennettu? Kukaan ei tiedä mutta otetaan selvää.
Re: HJ60 käynti häiriö.
Se nakutus kielii kyllä huonosta polttoaineen saannista, mutta kyllä siirtopumput jaksaa imeä ja työntää, pikemminkin siellä on jossain imupuolen liitoksissa pieni ilmavuoto, joka aiheuttaa oireita ainoastaan tyhjäkäynnillä.Feldwebel kirjoitti:Elikkästä HJ60 2H koneeseen meni syöttöpumppu uusiksi löytyi onneksi purkaamolta varsin edullisesti. Tässä kohtaa voi jopa mainostaa http://varaosahinttu.fi/ sen verran kustannustehokkaasti ja nopsasti homma toimi.
Pumppu kävi kääntymässä pajalla ja osoittautui täysin toimivaksi ainoastaan käsipumppu meni uusiksi. Samalla pistettiin suuttimiin uudet kärjet ja tehtiin normi operaatiot tähän liittyen.
Polttoaine järjestelmää raplatessa todettiin tankilta tuleva putki ja rungon alla oleva vedenerotin täysin palvelleiksi ja nämä lähtivät raittiiseen. Asensin uuden vedenerottimen/suodattimen moottori tilaan ainakin mielestäni fiksumpaan paikaan ajatellen huoltoja yms.
Nyt rakkineessa ilmenee kuitenkin käyntihäiriötä siten että, pidenpään tyhjäkäynnillä ropsoteltuaan tai aivan pintakaasulla ajellessa kone alkaa hetken kuluttua nakuttaa. Nakutus häviää kun antaa vähän reilummin leipää. Mieleeni tuli ajatus että voisiko uuden vedenerottimen/suodattimen asennus aiheuttaa ko. oireen koska ne tuli asennettua käytettävissä olevan tilan takia parikymmentä senttiä syöttöpumppua ylemmäksi. Tulisi mieleen että mekaaninen siirtopumppu ei jaksa pienillä kierroksilla imeä tarpeeksi ainetta.
Tästä tietysti jatkoajatuksena sähköisen siirtopumpun lisääminen.... olisiko järkevää?