Ostamassa J120, mitä huomioitava?
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: La Touko 30, 2015 10:59 am
- Paikkakunta: Järvenpää
Ostamassa J120, mitä huomioitava?
Olen aikeissa ostaa J120, vuosimalli on 2008 ja kilometrejä 250tkm. Mitä kannattaa tarkastaa ennen ostoa? Ajattelin viedä auton ennen ostoa kunto-/katsastustarkastukseen Toyotan liikkeeseen. Reilu 40e tarkastuksella vaan hintaa ja pääsee vähän ees kartalle missä kunnossa auto on ja meneekö mahdollisesti seuraavasta katsastuksesta läpi.
Renkaat kävin potkimassa, konepellin alle vilkasin ja tiedot on Trafilta tutkittu joten pohjustusta on tehty. Öljyvuotoja ei ollut koneessa suuremmin, kojetaulussa paloi jakarin kuva, pientä kirskuntaa jostain hihnasta ehkä kuului ja joku levike sekä muovilista hieman repsotti.
Miten ko. autossa on ovien ja takakyljen levikemuovit kiinni? Onko liimalla vai kiinnikkeillä, mitä on odotettavissa jos ne haluaa takaisin kiinni? Päällepäin ne ei rikkinäisiltä näyttäneet, mutta joistain kulmista ne kumminkin irti olivat.
Maalipinta vaatii myllytystä ja muutakin hoitoa, sisusta pesua. Tuulilasikin oli rikki joten jossain vaiheessa sekin tulee laittaa uusi. Kesärenkaatkin puuttuu, ei edes vanteita ollut olemassa.
Mitäs tommosesta kannattaisi maksaa?
Renkaat kävin potkimassa, konepellin alle vilkasin ja tiedot on Trafilta tutkittu joten pohjustusta on tehty. Öljyvuotoja ei ollut koneessa suuremmin, kojetaulussa paloi jakarin kuva, pientä kirskuntaa jostain hihnasta ehkä kuului ja joku levike sekä muovilista hieman repsotti.
Miten ko. autossa on ovien ja takakyljen levikemuovit kiinni? Onko liimalla vai kiinnikkeillä, mitä on odotettavissa jos ne haluaa takaisin kiinni? Päällepäin ne ei rikkinäisiltä näyttäneet, mutta joistain kulmista ne kumminkin irti olivat.
Maalipinta vaatii myllytystä ja muutakin hoitoa, sisusta pesua. Tuulilasikin oli rikki joten jossain vaiheessa sekin tulee laittaa uusi. Kesärenkaatkin puuttuu, ei edes vanteita ollut olemassa.
Mitäs tommosesta kannattaisi maksaa?
Re: Ostamassa J120, mitä huomioitava?
Älä osta huonosti pidettyä Landcruiseria.Muovi osat/levikkeet on kiinni kiinnikkeillä.Etsi hyvin pidetty Cruiseri
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: La Touko 30, 2015 10:59 am
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Ostamassa J120, mitä huomioitava?
Eikös niitä kiinnikkeitä saa Motoneteistä ja Toyotan liikkeistä? Puutteet/viat tulee huomioida tietysti hinnassa.
Mitä muuten maksaa jakohihan vaihdattaminen liikkeessä tuohon vehkeeseen?
Mitä muuten maksaa jakohihan vaihdattaminen liikkeessä tuohon vehkeeseen?
Re: Ostamassa J120, mitä huomioitava?
En tiedä suomen hinnoista.Luulen että vain Toyota myy kiinnikeitä ja maksaa mansikoita Kannataa maksaa enemän hyvin huolletusta Cruiserista niin ei tarvi heti alkaa remontia tekeen jos ei itsellä taidot riitä eikä Cruiserin varaosat ole halpoja.Jos meinaat käytetyn Cruiserin ostaa niin ota mukaan joku mikä tuntee nämä autot
Re: Ostamassa J120, mitä huomioitava?
Levikkeissä on kiinnikkeitä ja kaksipuolista "teippiä", kiinnikkeet saa todennäköisesti vain toyotalta, ja niitä on sitten useampaa mallia. Pahimmillaan levikkeessä oleva natsa johon kiinnike tulee kiinni, voi olla rikki. Joko uusi levike €€€ tai liimaa sikaliimapatentilla kiinni.
Tollainen autohan voi olla vasta sisäänajettu tai sitten täysi pommi, aika paljon riippuu käytöstä ja huollosta.
Toi cruisereista tietävä kaveri mukana olisi mahtava juttu!
Aika halpa on kuntoarvio, mitähän tuohon sisältyy?
Kauppahintahan on aina tapauskohtainen ja ostajan sekä myyjän välinen asia.
En nyt lähtisi kenenkään autoa hinnoittelemaan, tulli antaa tuollaiselle cruiserille (diesel/automaatti/henkilöauto) rapiat 27000€ arvion.
-Tuulilasi, renkaat, vanteet, levikkeet repsottaa,sisusta likainen, maalipinta huono, outoja ääniä?
Huoltohistoria?
Ei nyt miltään helmeltä vaikuta.. jos itse olisin tuollaista nyt etsimässä, hinnan tulisi olla <-25k että edes viitsisi lähteä katsomaan...
Saattaahan noista liikkeet sen 40k pyytää ja jos olet vaihtokauppaa tekemässä ja saat vanhasta reilun kympin ylihyvityksen niin mikäs siinä, välirahahan se on joka ratkaisee
Tollainen autohan voi olla vasta sisäänajettu tai sitten täysi pommi, aika paljon riippuu käytöstä ja huollosta.
Toi cruisereista tietävä kaveri mukana olisi mahtava juttu!
Aika halpa on kuntoarvio, mitähän tuohon sisältyy?
Kauppahintahan on aina tapauskohtainen ja ostajan sekä myyjän välinen asia.
En nyt lähtisi kenenkään autoa hinnoittelemaan, tulli antaa tuollaiselle cruiserille (diesel/automaatti/henkilöauto) rapiat 27000€ arvion.
-Tuulilasi, renkaat, vanteet, levikkeet repsottaa,sisusta likainen, maalipinta huono, outoja ääniä?
Huoltohistoria?
Ei nyt miltään helmeltä vaikuta.. jos itse olisin tuollaista nyt etsimässä, hinnan tulisi olla <-25k että edes viitsisi lähteä katsomaan...
Saattaahan noista liikkeet sen 40k pyytää ja jos olet vaihtokauppaa tekemässä ja saat vanhasta reilun kympin ylihyvityksen niin mikäs siinä, välirahahan se on joka ratkaisee
BJ75PU 1987 -> KZJ95 1998 -> KDJ120 2005 -> KDJ90 2001 -> KDJ120 2007
Re: Ostamassa J120, mitä huomioitava?
Oman LC120:n 150tkm huolto, jossa vaihdettiin jakopään hihna oli muistaakseni aika tasan tonnin - huolto tehtiin Länsiautossa Espoossa.LandCruiser2015 kirjoitti:Eikös niitä kiinnikkeitä saa Motoneteistä ja Toyotan liikkeistä? Puutteet/viat tulee huomioida tietysti hinnassa.
Mitä muuten maksaa jakohihan vaihdattaminen liikkeessä tuohon vehkeeseen?
Re: Ostamassa J120, mitä huomioitava?
Aihetta lainatakseni kun on oma lehmä myös ojassa:
Ulkomaisilta palstoilta luettua löysin jotain infoa apukuskin puolelta airbagin ympäristöstä mahdollisia halkeamia kojelaudassa ja takaoven roikkuminen/murtumat(?) kannattaa katsoa jos on sellanen malli jossa pyörä ovessa. En ole varma mutta Suomeen ei kai (korjatkaa jos olen väärässä) ole tuotu alunperin noita vaan varapyörä Suomi autoissa auton alla.
Kotimaisilta palstoilta (myös täältä) löytyy: Pyöränlaakereita on mennyt lukemani mukaan 100-150tkm ajettuna jo. Dieseleistä tietty suuttimien kunto olisi hyvä varmistaa. Oikeastaan suuttimien tiivisteet voi alkaa vuotaa bensaa/karstaa öljytilaan joka saattaa tukkia öljyn imusihdin, josta voi aiheutua mittava konevaurio. Öljysihti kannattaakin joka öljynvaihdon yhteydessä tarkastaa mahdollisten karstoittumien johdosta.
Ihan samoja juttuja näistä kannattaa katsoa kun yleensä autokaupoilla ollessa muistakin. Minkä tahansa nesteen vuodot, yleisilme, ehkä erityisesti voimansiirron toiminta, kaikki ylimääräiset äänet/tärinät. ..ja se onko ollut veturina vai kauppakassina ratkaisee myös ajokilometreihin suhteutettuna.
Sitten kysyisin myös itse lisää:
-Onko näissä mitään taskuja kuraläppien takana tms. johon kertyy piiloon rapaa kasoittain?
-Jos ruostetta niin mistä todennäköisimmin lähtee liikkeelle?
-Onko automaattilaatikoista (5 vaiht.) mitään moitittavaa?
-Onko bensavehkeissä kulutus keskimäärin yli vai ali mainostetun 13,5 l/100 km? Miten pidemmillä matkoilla?
-ERITYISESTI kiinnostaa 3.0 dieselin lämpiävyys talvella ilman polttoainekäyttöistä lämmitintä! (Sen on lopullinen kriteeri joka päättää ostanko dieselin vai bensan.) Tässähän on joku lisälämmitin mutta en oikein usko tuollaisiin. Mielummin jotain käytännön kokemusta muuta kun "lämpiää hyvin/huonosti" haluaisin kuulla. Kuinka nopeasti esim. lasit alkaa sulamaan paikallaan käyden jos pakkasella ei ole erillistä lämmitystä? Saako kunnon pakkasilla kabiinia liian lämpimäksi vai pitääkö aina olla lämmitys kaakossa?
-Oliko näissä dieseleissä mitään huohottimen jäätymisiä ollut kuten jossain Toyotissa?
Kiitoksia vain jo etukäteen vastauksista!
---------------
Pakko mainita että oli muuten vaikea etsiä tavaratilan pituutta netistä penkit kaadettuna! Ei sitten mistään kunnes osui silmiin vanha TM jossa se oli. Joten tässä muillekin ja google hakurobotille: Land Cruiser 120 tavaratilan pituus/syvyys penkit kaadettuna on 1900mm. Land Cruiser Prado 120 length/depth of trunk/cargo area, when seats are folded down is 1900mm. Toivottavasti jotain auttaa.
Ulkomaisilta palstoilta luettua löysin jotain infoa apukuskin puolelta airbagin ympäristöstä mahdollisia halkeamia kojelaudassa ja takaoven roikkuminen/murtumat(?) kannattaa katsoa jos on sellanen malli jossa pyörä ovessa. En ole varma mutta Suomeen ei kai (korjatkaa jos olen väärässä) ole tuotu alunperin noita vaan varapyörä Suomi autoissa auton alla.
Kotimaisilta palstoilta (myös täältä) löytyy: Pyöränlaakereita on mennyt lukemani mukaan 100-150tkm ajettuna jo. Dieseleistä tietty suuttimien kunto olisi hyvä varmistaa. Oikeastaan suuttimien tiivisteet voi alkaa vuotaa bensaa/karstaa öljytilaan joka saattaa tukkia öljyn imusihdin, josta voi aiheutua mittava konevaurio. Öljysihti kannattaakin joka öljynvaihdon yhteydessä tarkastaa mahdollisten karstoittumien johdosta.
Ihan samoja juttuja näistä kannattaa katsoa kun yleensä autokaupoilla ollessa muistakin. Minkä tahansa nesteen vuodot, yleisilme, ehkä erityisesti voimansiirron toiminta, kaikki ylimääräiset äänet/tärinät. ..ja se onko ollut veturina vai kauppakassina ratkaisee myös ajokilometreihin suhteutettuna.
Sitten kysyisin myös itse lisää:
-Onko näissä mitään taskuja kuraläppien takana tms. johon kertyy piiloon rapaa kasoittain?
-Jos ruostetta niin mistä todennäköisimmin lähtee liikkeelle?
-Onko automaattilaatikoista (5 vaiht.) mitään moitittavaa?
-Onko bensavehkeissä kulutus keskimäärin yli vai ali mainostetun 13,5 l/100 km? Miten pidemmillä matkoilla?
-ERITYISESTI kiinnostaa 3.0 dieselin lämpiävyys talvella ilman polttoainekäyttöistä lämmitintä! (Sen on lopullinen kriteeri joka päättää ostanko dieselin vai bensan.) Tässähän on joku lisälämmitin mutta en oikein usko tuollaisiin. Mielummin jotain käytännön kokemusta muuta kun "lämpiää hyvin/huonosti" haluaisin kuulla. Kuinka nopeasti esim. lasit alkaa sulamaan paikallaan käyden jos pakkasella ei ole erillistä lämmitystä? Saako kunnon pakkasilla kabiinia liian lämpimäksi vai pitääkö aina olla lämmitys kaakossa?
-Oliko näissä dieseleissä mitään huohottimen jäätymisiä ollut kuten jossain Toyotissa?
Kiitoksia vain jo etukäteen vastauksista!
---------------
Pakko mainita että oli muuten vaikea etsiä tavaratilan pituutta netistä penkit kaadettuna! Ei sitten mistään kunnes osui silmiin vanha TM jossa se oli. Joten tässä muillekin ja google hakurobotille: Land Cruiser 120 tavaratilan pituus/syvyys penkit kaadettuna on 1900mm. Land Cruiser Prado 120 length/depth of trunk/cargo area, when seats are folded down is 1900mm. Toivottavasti jotain auttaa.
Re: Ostamassa J120, mitä huomioitava?
Vaimon autosta meni pyörän laakeri 190tkm. Pysty ite vaihtaan eikä maksanu muistaakseni kun ~100e.
Suuttimien kunto todellakin on syytä tarkistaa ja kysyä toyotalta onko suuttimien tiivisteet vaihdettu kamppiksessa jotain vuosia sitten..
5v- automaatti ihan jees. Ei mikään loistava, mutta ajaa asiansa. Öljyt pitäis vaihtaa 90tkm välein. Jotkin liikkeet sekoittaa tän siihen laatikkoon mihin ei muka ikinä tarvi öljyjä vaihtaa.
Lämpiämisen kanssa ei ole mitään ongelmaa, erittäin lämmin talviauto. Sen verran vanhaa tekniikkaa tää kone että ei ole mikään "nyky-eilämpiäikinä-diesel"
Se lisälämmitin mistä puhuit, ei ole varsinaisesti mikään lämmitin. Se on ns. "power heater" eli nappi kojelaudassa mistä painamalla tyhjäkäyntikierrokset nousee vähän ja koneessa oleva viskopumppu alkaa kuormittaa konetta että kone lämpiäisi nopeemmin. Ominaisuus sammuu heti kun lähdet liikkeelle. Mutta kyllä voisin ehdottoman lämpimästi suositella webastoo.
Ruostumista ei ole ainakaan vielä havaittavissa meidän vm 2005 autossa.
Suuttimien kunto todellakin on syytä tarkistaa ja kysyä toyotalta onko suuttimien tiivisteet vaihdettu kamppiksessa jotain vuosia sitten..
5v- automaatti ihan jees. Ei mikään loistava, mutta ajaa asiansa. Öljyt pitäis vaihtaa 90tkm välein. Jotkin liikkeet sekoittaa tän siihen laatikkoon mihin ei muka ikinä tarvi öljyjä vaihtaa.
Lämpiämisen kanssa ei ole mitään ongelmaa, erittäin lämmin talviauto. Sen verran vanhaa tekniikkaa tää kone että ei ole mikään "nyky-eilämpiäikinä-diesel"
Se lisälämmitin mistä puhuit, ei ole varsinaisesti mikään lämmitin. Se on ns. "power heater" eli nappi kojelaudassa mistä painamalla tyhjäkäyntikierrokset nousee vähän ja koneessa oleva viskopumppu alkaa kuormittaa konetta että kone lämpiäisi nopeemmin. Ominaisuus sammuu heti kun lähdet liikkeelle. Mutta kyllä voisin ehdottoman lämpimästi suositella webastoo.
Ruostumista ei ole ainakaan vielä havaittavissa meidän vm 2005 autossa.
Re: Ostamassa J120, mitä huomioitava?
Kiitos vastauksesta. Edelleen silti tuo dieselin lämpenevyys on se joka mietityttää. En vetele suuria kuormia tai möyri juuri metsässäkään, joten dieselin suuri vääntö alakierroksilla ei ole minulle mikään pakollinen asia. Bensavehjekin riittää tarpeisiini ja siinä juuri nopea lämpeneminen lyhyillä kauppamatkoillakin on suuri plussa. Olen senverran ylitarkka, että pelkään webaston/eberin syövän akut tyhjiin.
Onko tuossa 5v automaatissa mitään käsikäyttömahdollisuutta vai kestääkö vetää D-asennossa suurimmalla vaihteella? Ainakin pakkokakkonen näkyi valitsimessa olevan ja seuraava olikin tuo D.
Onko tuossa 5v automaatissa mitään käsikäyttömahdollisuutta vai kestääkö vetää D-asennossa suurimmalla vaihteella? Ainakin pakkokakkonen näkyi valitsimessa olevan ja seuraava olikin tuo D.
Re: Ostamassa J120, mitä huomioitava?
Kyllä siellä ihan 1,6kW lisälämmitin on sen PWR HEAT - napin takana, nopeuttaa moottorin lämpenemistä. (ei perustu varsinaisesti koneen kuormittamiseen, no sieltähän se voima pumpulle tietysti otetaan) vaan viskopumppu lämmittää nestekiertoa kunnes moottorin lämmöt normaalit, myös ajaessa.
http://www.toyota-industries.com/produc ... other.html
Jos on idle up- nappi, se vain nostaa tyhjäkäyntikierroksia.
Ja on lämmin talviauto. (No 240 bensavolvo on kyllä lämpimämpi )
5-vaihteisessa automaatissa on D:n vieressä asento 4 ("od off"), jolla hoidetaan vetäminen.
Suomiautoissa varapyörä siirtyi takaovesta auton alle ~loppuvuodesta 2004, myös vanhemmissa executive malleissa ei ole pyörää ovessa?
http://www.toyota-industries.com/produc ... other.html
Jos on idle up- nappi, se vain nostaa tyhjäkäyntikierroksia.
Ja on lämmin talviauto. (No 240 bensavolvo on kyllä lämpimämpi )
5-vaihteisessa automaatissa on D:n vieressä asento 4 ("od off"), jolla hoidetaan vetäminen.
Suomiautoissa varapyörä siirtyi takaovesta auton alle ~loppuvuodesta 2004, myös vanhemmissa executive malleissa ei ole pyörää ovessa?
BJ75PU 1987 -> KZJ95 1998 -> KDJ120 2005 -> KDJ90 2001 -> KDJ120 2007
Re: Ostamassa J120, mitä huomioitava?
Kiitoksia jälleen kerran vastauksesta. ..en halua vaikuttaa inttäjältä, mutta vieläkin vastaukset auton lämpenemisestä ovat olleet tasoa "on se lämmin". Haluaisin kuulla miten nopeasti lisälämmitintä käyttäen, ilman muuta lämmitystä esim. lasit sulavat tyhjäkäynnillä. Bensa autossa karkeasti ottaen kun lasit kraapii puhtaaksi, on jo tuulilasin alareuna sulanut. Lisäksi karkeasti ottaen bensa autolla kylmästä liikkeelle lähtiessä selvästi lämmintä alkaa tulla jopa alle puolen km hitaankin ajon jälkeen. Saisiko tästä vastaavat esimerkit? Tämä on viimeinen kerta kun pyydän, koska en halua alkaa inttämään.
Re: Ostamassa J120, mitä huomioitava?
No tuon power heaterin vaikutusta hiukan epäilen, en itse ole huomannut lämpiämisessä mitään eroa, onko se päällä vai ei. Ainut, että tyhjäkäynnillä nousee kierrokset tuon napin jälkeen.
Ei se iso tila hetkessä lämpene, omalla -05 mallilla saa ajaa kyläajussa n. 5km, että lämmöt alkaa nousta ja hyttiin alkaa lämmitin puskemaan lämmintä. Maantiellä tähän samaan menee n. 3km.
Tarkenee kait siinä kun lämpimäksi saa, mutta ei tuo mikään nopea lämpenemään ole. Ei ne ikkunatkaan ilman webastoa ala sulamaan lumia harjatessa. Jääraappa käteen vaan ja kiertämään.
Pitänee laittaa itsellekin tuo webasto, tai joku muu oikea lisälämmitin.
Ei se iso tila hetkessä lämpene, omalla -05 mallilla saa ajaa kyläajussa n. 5km, että lämmöt alkaa nousta ja hyttiin alkaa lämmitin puskemaan lämmintä. Maantiellä tähän samaan menee n. 3km.
Tarkenee kait siinä kun lämpimäksi saa, mutta ei tuo mikään nopea lämpenemään ole. Ei ne ikkunatkaan ilman webastoa ala sulamaan lumia harjatessa. Jääraappa käteen vaan ja kiertämään.
Pitänee laittaa itsellekin tuo webasto, tai joku muu oikea lisälämmitin.
Re: Ostamassa J120, mitä huomioitava?
Onko sulla jotain päivystyslähtöjä vai minkä takia pitää lämmitä heti ilman lämmitystä. Koska ei mikään auto niin nopeeta lämpiä. Oli sitten bensa tai diiseli.
Re: Ostamassa J120, mitä huomioitava?
No ei ne power heaterin tehot nyt mahdottomia tee. Toimiessaan nostaa kyllä paikallaan käyttäessä lämmöt lähelle normaalia, jolloin kierrokset putoaa tyhjäkäynnille. Ilman taas lämmöt ei juurikaan(missään dieselissä) paikallaan nouse.
Ja ei sillä esilämmittää voi
No tilanteita on jossa autoa ei saa verkkovirran päähän, mutta jos saa niin kuka alkaa laseja (piloille)raapimaan?
Oma ratkaisu on letkulämmitin+10A akkulaturi+2100w sisätilanlämmitin ja 5,2kW Webasto. Ei tarvi laseja raapia, eikä autossa palella
Ja ei sillä esilämmittää voi
No tilanteita on jossa autoa ei saa verkkovirran päähän, mutta jos saa niin kuka alkaa laseja (piloille)raapimaan?
Oma ratkaisu on letkulämmitin+10A akkulaturi+2100w sisätilanlämmitin ja 5,2kW Webasto. Ei tarvi laseja raapia, eikä autossa palella
BJ75PU 1987 -> KZJ95 1998 -> KDJ120 2005 -> KDJ90 2001 -> KDJ120 2007
Re: Ostamassa J120, mitä huomioitava?
Ei minulla mitään päivystyslähtöjä ole. Ja ei bensa-autokaan hetinyt startista lämpene mutta kyllä se vaan lähes välittömästi alkaa puskea lämmintä ilmaa ajossa tai paikallaankin. Lähinnä syynä käyttömukavuus, erityisesti lyhyillä matkoilla. Työmatkatkin on hiukan siinä-siinä ehtiikö akku latautua tarpeeksi jos kummassakin päässä kunnolla polttainekäyttöistä lämmitintä käyttää (~25km suunta). Ylläpitolaturi olisi yksi apu "pelkooni" mutta jälleen tulee käyttömukavuus tielle (no, kerran viikossakin piuhan nokkaan ei kyllä kuulosta pahalta..).
Ja nyt muuten tuli kaipaamiani kommentteja. Vähän kuten arvelinkin, eli auto jossa suuri sisätila, "moderni" diesel ja joku hokkuspokkus lisälämmitin ei vielä ole kovin lähelläkään bensiiniautoa lämmitysnopeudessa.
Hankalaksi vetää silti päätöksen. Laskeskelin että n. 20 sentin polttoaine litrahinnan erolla kun ajaa 20tkm, niin tulee jo yli tonni käyttökuluihin eroja vuodessa. (Laskuissa vm.2005 bensa ja diesel henkilöauto, päästöt 305/243g, verot 500/955€ v.2016 mukaan).
Päätöksiä päätöksiä.. Niin vaikea tehdä. Ainoa lohtu vaikeita valintoja tehdessä jos bensaan päädyn niin eipähän tule valinnan vaikeutta kun ei niitä juuri myytävänä ole kuin yksi kerrallaan.
Ja nyt muuten tuli kaipaamiani kommentteja. Vähän kuten arvelinkin, eli auto jossa suuri sisätila, "moderni" diesel ja joku hokkuspokkus lisälämmitin ei vielä ole kovin lähelläkään bensiiniautoa lämmitysnopeudessa.
Hankalaksi vetää silti päätöksen. Laskeskelin että n. 20 sentin polttoaine litrahinnan erolla kun ajaa 20tkm, niin tulee jo yli tonni käyttökuluihin eroja vuodessa. (Laskuissa vm.2005 bensa ja diesel henkilöauto, päästöt 305/243g, verot 500/955€ v.2016 mukaan).
Päätöksiä päätöksiä.. Niin vaikea tehdä. Ainoa lohtu vaikeita valintoja tehdessä jos bensaan päädyn niin eipähän tule valinnan vaikeutta kun ei niitä juuri myytävänä ole kuin yksi kerrallaan.