Kuva Kuva

J120 tuning

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

rotocut
Viestit: 7
Liittynyt: To Helmi 22, 2007 1:54 pm
Paikkakunta: Mynämäki

J120 tuning

Viesti Kirjoittaja rotocut »

Minkälaisia ajovaloja vois vaihtaa? Nämä angeleyes lamput vissiin laittomia, mutta on näkynyt myös ece merkinnällä eli ilmeisesti laillinen. Onko kokemusta näistä ja valotehon muutoksista ym.
Takasiipi kiinostaisi myös, ulkomailta löytyy entäs koto suomesta?
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Tollastahan on heleppo tuunata.isoo karkeeta pyörää alle. Warnin vinssipuskuria ja vinssiä nokalle. maltillinen korotussarja.
Tässä aluksi.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Käyttäjä kirjoitti:Tollastahan on heleppo tuunata.isoo karkeeta pyörää alle. Warnin vinssipuskuria ja vinssiä nokalle. maltillinen korotussarja.
Tässä aluksi.
:wink:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
AoJ
Viestit: 2
Liittynyt: Su Heinä 19, 2015 10:37 pm
Paikkakunta: pks

Re: J120 tuning

Viesti Kirjoittaja AoJ »

Kokeillaas nyt tällasta ketjua kun ei näin noviisina tohi uuttakaan avata. Pikkuhiljaa pitäis 120:stä alkaa tuunaileen, sillai heterolla tavalla. Kotosalla olis jo 1,5" lift kitti taakse ja eteen tulossa säätö Bilsteinit ihan näinä päivinä. Se ei noiden tilausprojekti menny ihan niinkuin strömssöössä kun käytin sellasta "postiosoite jenkeistä" firmaa mutta se nyt on toinen tarina.

Foorumilla on paljon ja hyvää asiaa alustasta ja rengastuksesta mutta sen verran hajallaan että toisesta päästä tahtoo unohtua kun seuraavan löytää. Mutta oliko näin että tuollaista iskari/spaceri korotusta ei tarvi tai edes pysty muutoskatsastamaan ja määräaikaiskatsastuskin kannattaa suorittaa paikassa jossa on maasturiasioista perillä olevia katsastushenkilöitä?

Renkaista perään. Alla on nyt ostaessa mukana tulleet 275/65 kitkat vakiovanteella. Sopivat kyllä mutta vähän näyttää kapealta vanne kumin sisällä. Mielessä olisi joko 275 tai 285/70 BF:n A/T:t tai sitte Rotiivat. Sopivatko ja mikä olisi hyvä leveys ja ET vanteille?

Jos arvon foorumilaiset jaksaisitte kirjoitella tähän kootusti kokemuksia ja ajatuksia 120:n alusta ja rengas asioista niin se varmasti auttasi meitä noviiseja, minua ainakin.
Avatar
Nalle
Viestit: 74
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 10:14 am
Paikkakunta: Sodankylä

Re: J120 tuning

Viesti Kirjoittaja Nalle »

Ei oo mulla 120stä, mutta haaveiden maisemissa sellainen oleilee... Ja tiettyhän se pitäis rakentaa.

Eli itse kurkkisin Arctic Trucksin sivuilta hyviä esimerkkejä aiheesta. Maltillisen suuri rengaskoko (33x12.5) tai jotain vastaavaa.. (Kolmevitoset++ olis tietty komiaa, mutta toisaalta, auton tieliikennelaillisuus on aika bueno juttu) Muhkeat lokasuojan levikkeet ja maltillinen, mutta silti näyttävä korotus. ARBn vinssipuskuri on pirun siisti, joten kai sellainen tulisi jotenkin kehiteltyä. Mutta taas toisaalta, tuohon islantilaiseen rakentelutyyliin, jota siis yllättäen itse fanitan, ei kuulu mitkään isot lehmähärpäkkeet. Mutta silti tuossa ARBssä on sitä jotain.. Ja onhan se aika laadukas kapine.

Alustasarjaksi varmaan harrkitsisin OMEn tuotoksia ja tavaratilaan tulis luonnollisesti jonkunsorttinen hyllykkö/laaatikosto ja ehdottomasti autojääkaappi/pakastin.. Noh, reissuautohan tuosta luonnollisesti tulisi, joten siksi tuollaiset varusteet.

Eikä tuota varusteista huolimatta offroadin alttarille uhrattaisi, mutta tulisi se silti maastoa näkemään siihenmalliin, että lukot ja välitykset siihen varmaan tulisi hommattua. Eli tais mopo lähteä jälleen käsistä :)
Kaivaa se...
# 254
Vastaa Viestiin