Kuva Kuva

Rungon ehostus?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Rungon ehostus?

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Onko rungon vaihto ylivoimanen byrokraattinen homma? Vai uusisko suosista vain pehmenneen takapään rungosta? Potilas on -88 HooJii.
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Rungon ehostus?

Viesti Kirjoittaja Jussi »

uusi se runko takaa. Pääset paljon helpommalla. Runko on nimen omaan se jossa on paperit. Hae sopivaa RHS putkea pätkä sa tee siitä uusi takarunko. Niin ne muutkin on tehneet. Ja todennäköisesti siinä uudessa rungossa ois just tuo sama ruostevika
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Re: Rungon ehostus?

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Ostin korjatun rungon. Takosa tehty jo valmiiksi putkipalkista. Helepompihan se olis vaihtaa pelkkä takapää.
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Rungon ehostus?

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Ostat vaan valmiiksi taakse riipukkeisiin uudet puslat niin vaihtuu nekin samalla. Muutenhan takaakseli saakin olla korjaukse ajan paikallaan. Helppo homma. Päivässä tehty ajokuntoon.
Lelumiini
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Tammi 30, 2013 10:41 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Rungon ehostus?

Viesti Kirjoittaja Lelumiini »

Höpöhöpö, jos se toinen runko on ehyt niin ei muuta ku leikaten ja liimaten se vanha runkonumero siihen uuteen, loput romut niskaan ja kovaa ajoa.
HJ 61 -88
Iisiraireri
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
Paikkakunta: Holstitunturi

Re: Rungon ehostus?

Viesti Kirjoittaja Iisiraireri »

Juu. Tämä uusi runko on jo korjattu.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: Rungon ehostus?

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Iisiraireri kirjoitti:Onko rungon vaihto ylivoimanen byrokraattinen homma? Vai uusisko suosista vain pehmenneen takapään rungosta? Potilas on -88 HooJii.
Ei oo. Selvyyden vuoks hyvä olis jos kävisit näyttään autoo konttorilla ja kerrot et oot vaihtamassa rungon. Ottaavat ehkä parit kuvat ja muistiinpanot.

Sit vaihdat rungon toiseen, vedät sen runkonumeron yli silleen et se on kuitenki luettavissa ja viereen alkuperäinen numero. Sit muutoskatsastukseen, täyttelet osaluettelon ja sillä selvä. Varmentavat sun lyömän runkonumeron. Ostokuittia tms. alkuperää kysellään. Prosentteja tulee ulkomuistista 28%.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Re: Rungon ehostus?

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

-MaTTi- kirjoitti:
Iisiraireri kirjoitti:Onko rungon vaihto ylivoimanen byrokraattinen homma? Vai uusisko suosista vain pehmenneen takapään rungosta? Potilas on -88 HooJii.
Ei oo. Selvyyden vuoks hyvä olis jos kävisit näyttään autoo konttorilla ja kerrot et oot vaihtamassa rungon. Ottaavat ehkä parit kuvat ja muistiinpanot.

Sit vaihdat rungon toiseen, vedät sen runkonumeron yli silleen et se on kuitenki luettavissa ja viereen alkuperäinen numero. Sit muutoskatsastukseen, täyttelet osaluettelon ja sillä selvä. Varmentavat sun lyömän runkonumeron. Ostokuittia tms. alkuperää kysellään. Prosentteja tulee ulkomuistista 28%.

Ihan mielenkiinnosta.. Mitä jos vaan leikkaa vanhasta rungosta pätkän missä on runkonumero ja hitsaa sen uuteen? Vai oliko tässä jonkun muun rungon vaihtamisesta kyse?
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Re: Rungon ehostus?

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

kenni_ kirjoitti:
-MaTTi- kirjoitti:
Iisiraireri kirjoitti:Onko rungon vaihto ylivoimanen byrokraattinen homma? Vai uusisko suosista vain pehmenneen takapään rungosta? Potilas on -88 HooJii.
Ei oo. Selvyyden vuoks hyvä olis jos kävisit näyttään autoo konttorilla ja kerrot et oot vaihtamassa rungon. Ottaavat ehkä parit kuvat ja muistiinpanot.

Sit vaihdat rungon toiseen, vedät sen runkonumeron yli silleen et se on kuitenki luettavissa ja viereen alkuperäinen numero. Sit muutoskatsastukseen, täyttelet osaluettelon ja sillä selvä. Varmentavat sun lyömän runkonumeron. Ostokuittia tms. alkuperää kysellään. Prosentteja tulee ulkomuistista 28%.

Ihan mielenkiinnosta.. Mitä jos vaan leikkaa vanhasta rungosta pätkän missä on runkonumero ja hitsaa sen uuteen? Vai oliko tässä jonkun muun rungon vaihtamisesta kyse?
Tämähän on se valitettavan yleinen konsti, ja laiton. Prosentteja ei tule rekisteriotteeseen.
Jos jossain vuosikatsastuksessa huomataan että runko on pätkästy ja hitsattu toisen rungon pätkä niin sanktiothan siitä tulee. Toi matin neuvoma on se oikea tapa. Jopa itse olen yhden rungon käyttäny tällätavalla konttorilla.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Lelumiini
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Tammi 30, 2013 10:41 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Rungon ehostus?

Viesti Kirjoittaja Lelumiini »

No niin no, liekkö tullut vielä yhtään sanktiota vastaan jos näistä mädistä rungoista on puolesta välin pätkästy poikki ja tehty uudesta lootusta kokonaan uusiksi tahi tinattu vanha numero ehjään runkoon? Onhan se korkeammas käres päätetty että runkonumeroita ei saa vaihtaa ilman muutoskatsastusta mutta onko sillä hirveästi käytännön merkitystä jos peräpään tekee metritavarasta uuden vai ehjään runkoon leikkaa ja hitsaa 20x20cm palasen vanhasta jossa on runkonumero? Säästää konttorin aikaa ja omaa aikaa, ei prosentteja otteeseen ja kaikki voittaa!
HJ 61 -88
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Re: Rungon ehostus?

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Lelumiini kirjoitti:No niin no, liekkö tullut vielä yhtään sanktiota vastaan jos näistä mädistä rungoista on puolesta välin pätkästy poikki ja tehty uudesta lootusta kokonaan uusiksi tahi tinattu vanha numero ehjään runkoon? Onhan se korkeammas käres päätetty että runkonumeroita ei saa vaihtaa ilman muutoskatsastusta mutta onko sillä hirveästi käytännön merkitystä jos peräpään tekee metritavarasta uuden vai ehjään runkoon leikkaa ja hitsaa 20x20cm palasen vanhasta jossa on runkonumero? Säästää konttorin aikaa ja omaa aikaa, ei prosentteja otteeseen ja kaikki voittaa!

Niinpä, mutta täällä ei voi neuvoa tekemään kyseisellä tavalla.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Vastaa Viestiin