Tässäpä tuo oleellinen tuli sanottua. Kun on kuutosen murinaa tottunu kuulemaan niin ei millään saattas siitä luopua. Mukava oli lukea tuo kokemus satasesta. Rouva ei oikein oo 80:lle lämmenny kun olen niitä koittanu osoitella tienpäällä. Kuulemma järkyttävä ja vanahan näkönen Mutta satanen kuulemma kelpais. Juuri tänään ihastelin tumman vihreää satasta kaupan parkkiksella, näytti luonnossa paremmalta kuin kuvissa.kiilax kirjoitti:...mutta kun se pitää olla KUUTONEN.siitä ei tingitä
LC 100 tai LC80 hankintasuunnitelmissa
Valvoja: Käyttäjä
Mitä tyyppimurheita näissä löpösatasissa mahtaa olla. Siis kuten vaikka tämä kk-laakeriasia hdj 80:ssa. Ja onkohan tuo alustan sähköinen korkeudensäätö vakiovarusteena kaikissa vai kuinka. Erimaan foorumeilla tuntuu valtaosin olevan tärpättivehkehiä isolla V8 koneella ja niissä lie ökympi perusvarustelu jo luontojaan ja myös eri loota.
Oikean puolen ohjaus on aika show kääntää, erään kokemusta omaavan käännön tehneen (ei kylläkään tojotaan) kaverin kanssa asiasta keskusteltiin viime viikolla.
Oikean puolen ohjaus on aika show kääntää, erään kokemusta omaavan käännön tehneen (ei kylläkään tojotaan) kaverin kanssa asiasta keskusteltiin viime viikolla.
2001 vuosimallin LC100 diisselillä on tullut ajettua neljä ja puoli vuotta. Saksan tuonti jossa on "ilma" alusta korkeussäätöineen, nahkasisusta ym. Vanhemmalla neli (kolme?) vaihteisella automaatilla. Kulutus kesät talvet 12.5 litraa satasella keskimäärin. Vaihteluväli 10-18.5 litraa. Isoon kulutukseen pääsi kun kiskottiin eteläruotsista kaverin venettä joka painoi trailerin kanssa sen 3500kg. Sillä reissulla selvisi että tälläinen säädettävä alusta on erittäin kranttu ylikuormalle, jos koukkupainoa on liikaa, valo näyttää että jousitus on pohjassa. Pumppu yrittää koko ajan korjata auton asentoa ja lopulta palaa jos ei siihen reagoi. Tuli sitten tilattua hinausauto vetämään venettä taaemmaksi trailerilla.
Nyt on alla järeimmät takajouset mitkä löytyi.
LC100 taitaa olla ainoa viisipulttisella navalla oleva cruiseri, jako 5x150. Vanteiden löytyminen kiven alla.
Teknisesti ok noin yleisesti, yksi iskunvaimennin on vaihdettu. Mutta kaksi aika hämmästyttävää vauriota on sattunut; ensin hajosi etuperästä ison lautaspyörän hampaita 8kpl. Uusi perä asennettuna 2300€. Siitä maksoi paikallinen mersunliike, josta auton ostin, puolet.
Tänään vein cruiserin pajalle , koska tuntuu siltä että, turbiini ei löysää vetoa pois kylmänä muutaman km:n ajon jälkeen, vaan jalka rupeaa etsimään puuttuvaa kytkinpoljinta.... Epäilys turbiinin niittauksien hajoamisesta, uusi maksaa 2180€. Ja autolla on ajettu nyt 195tkm. Ostaessa mittarissa oli 78tkm
Löysä etuperä on ollut alkupään mallien synti, mutta luulin turbiinien hajoamista bemarimiesten murheeksi...
Nyt on alla järeimmät takajouset mitkä löytyi.
LC100 taitaa olla ainoa viisipulttisella navalla oleva cruiseri, jako 5x150. Vanteiden löytyminen kiven alla.
Teknisesti ok noin yleisesti, yksi iskunvaimennin on vaihdettu. Mutta kaksi aika hämmästyttävää vauriota on sattunut; ensin hajosi etuperästä ison lautaspyörän hampaita 8kpl. Uusi perä asennettuna 2300€. Siitä maksoi paikallinen mersunliike, josta auton ostin, puolet.
Tänään vein cruiserin pajalle , koska tuntuu siltä että, turbiini ei löysää vetoa pois kylmänä muutaman km:n ajon jälkeen, vaan jalka rupeaa etsimään puuttuvaa kytkinpoljinta.... Epäilys turbiinin niittauksien hajoamisesta, uusi maksaa 2180€. Ja autolla on ajettu nyt 195tkm. Ostaessa mittarissa oli 78tkm
Löysä etuperä on ollut alkupään mallien synti, mutta luulin turbiinien hajoamista bemarimiesten murheeksi...
Materiaali/karkaisuvika? Tuossa autossa ei ole etuakselilla edes lukkoa...Hessu kirjoitti:Mikä niiden hampaiden irtoamisen saa aikaan ja onko se jotenkin estettävissä oleva asia?
Joo, kyllä niitä löytyy. Hintahaitari melko laaja ja mallivalikoima pieni. Alkuperäiset 3000€/sarja ja Haaparannalta löytyi 428€/sarja. Arvaa kummat ostin?Hessu kirjoitti: 5x150-jaolla olevia vanteita ja rengas-vanne -settejä on Ebayssä myytävänä jonkun verran, lähinnä vakiosarjoja.
Joopajoo,nyt on alla 94 hodari VX automaatilla, nahkapenkeillä ja ja muutenkin kaikilla herkuilla,autolla on ajettu vasta 284tkm,ja mukava on kyllä cruisailla,no etuperä alkaisi vaatia päivittämistä,on se kumma ettei nuo etumurikan laakerit kestä kuin sen pari-kolmesataa tuhatta.
Pirssi on henkilöauto ja täytyy sanoa että kallis on piru kyllä pitää,kun D-verokin on toista tuhatta vuodesssa ja vakuutukset samoin.
Mutta tärkeintä tässä oli nyt sanoa ettei eroa kyllä sataseen enää paljon ole ja varsinkin kuin luin tuon shrekin kirjoituksen niin rupesi jopa pelottamaan koko satku,meikeläisellä kun roikkuu yleensä autotraileri koukussa ja kuormaa on,niin jos tuo ilmajousitus noin huono esitys on kuorman kanssa niin eipä seuraava Cruiseri taida satanen olla.
Muuten tuo automaatti on raskaankin kuorman kanssa mukava ajella,kun kepistä löytyy nappi jolla isossa vastasessa saa loikkarin (turbiinilukon) pois päältä niin ei tarvitse kaasupedaalia runtata pohjaan ja odottaa milloin se vaihtaa pienempää päälle ja ja kojetaulusta saa napista vaihdot pidemmäksi.
Kaikki lukot löytyy ja sekin puhuu kasikymppisen puolesta.
No nyt tuli kyllä takin kääntäjän maine ,kun aikaisemmin ylistin tuota satasta taivaaseen saakka mutta käytäntö puhuu puolestaan.
Vaihtoehdot vähenevät koko ajan jos meinaa vielä vaihtaa tuoreempaan,niin eihän noilla liejutielle tai umpilumeen uskalla mennä ensinkään.
No tämä oli vain minun mielipiteeni eikä mikään kansannousua vaativa provo.
Kevät painaa päälle eli mukavaa kesän odotusta kaikille Cruisailijoille.
Pirssi on henkilöauto ja täytyy sanoa että kallis on piru kyllä pitää,kun D-verokin on toista tuhatta vuodesssa ja vakuutukset samoin.
Mutta tärkeintä tässä oli nyt sanoa ettei eroa kyllä sataseen enää paljon ole ja varsinkin kuin luin tuon shrekin kirjoituksen niin rupesi jopa pelottamaan koko satku,meikeläisellä kun roikkuu yleensä autotraileri koukussa ja kuormaa on,niin jos tuo ilmajousitus noin huono esitys on kuorman kanssa niin eipä seuraava Cruiseri taida satanen olla.
Muuten tuo automaatti on raskaankin kuorman kanssa mukava ajella,kun kepistä löytyy nappi jolla isossa vastasessa saa loikkarin (turbiinilukon) pois päältä niin ei tarvitse kaasupedaalia runtata pohjaan ja odottaa milloin se vaihtaa pienempää päälle ja ja kojetaulusta saa napista vaihdot pidemmäksi.
Kaikki lukot löytyy ja sekin puhuu kasikymppisen puolesta.
No nyt tuli kyllä takin kääntäjän maine ,kun aikaisemmin ylistin tuota satasta taivaaseen saakka mutta käytäntö puhuu puolestaan.
Vaihtoehdot vähenevät koko ajan jos meinaa vielä vaihtaa tuoreempaan,niin eihän noilla liejutielle tai umpilumeen uskalla mennä ensinkään.
No tämä oli vain minun mielipiteeni eikä mikään kansannousua vaativa provo.
Kevät painaa päälle eli mukavaa kesän odotusta kaikille Cruisailijoille.
No pääkaupungista tuo piti hakea,saksasta tuotu joskus 9 vuotta sitten ja ollut kevyessä käytössä vanhemmalla toimitusjohtajalla jossakin firmassa.
Ratti on vasemmalla ja kilometrit pitää paikkansa on niitä niin paljon tarkastettu jopa saksasta asti.
Pyyntihinta oli kyllä lähempänä kahtakymppiä,mutta kun oli herralla jo uusi auto pihassa, niin tiukan tinkaamisen jälkeen hinta putosi kyllä reilusti.
Siisti peli ja Sumeen tuonnin jälkeen ruostesuojattu ammattilaispajalla ja eipä tuossa ruostetta ole ollenkaan.
ainoastaan vetokoun kiinnityspultteihin näkyy ilmaantuvan pintaruostetta,vaikka kuinka putsaa kirkkaalle raudalle asti ennen maalausta.
auto on kyllä helmi,siinä on jopa Toyotan audiojärjestelmä oikein subbarilla varustettuna jotta kyllä jenkka raikaa tarvittaessa.
Ratti on vasemmalla ja kilometrit pitää paikkansa on niitä niin paljon tarkastettu jopa saksasta asti.
Pyyntihinta oli kyllä lähempänä kahtakymppiä,mutta kun oli herralla jo uusi auto pihassa, niin tiukan tinkaamisen jälkeen hinta putosi kyllä reilusti.
Siisti peli ja Sumeen tuonnin jälkeen ruostesuojattu ammattilaispajalla ja eipä tuossa ruostetta ole ollenkaan.
ainoastaan vetokoun kiinnityspultteihin näkyy ilmaantuvan pintaruostetta,vaikka kuinka putsaa kirkkaalle raudalle asti ennen maalausta.
auto on kyllä helmi,siinä on jopa Toyotan audiojärjestelmä oikein subbarilla varustettuna jotta kyllä jenkka raikaa tarvittaessa.
Ai ai nyt alko iskee kateus meikäläiseen....kiilax kirjoitti:No pääkaupungista tuo piti hakea,saksasta tuotu joskus 9 vuotta sitten ja ollut kevyessä käytössä vanhemmalla toimitusjohtajalla jossakin firmassa.
Ratti on vasemmalla ja kilometrit pitää paikkansa on niitä niin paljon tarkastettu jopa saksasta asti.
Pyyntihinta oli kyllä lähempänä kahtakymppiä,mutta kun oli herralla jo uusi auto pihassa, niin tiukan tinkaamisen jälkeen hinta putosi kyllä reilusti.
Siisti peli ja Sumeen tuonnin jälkeen ruostesuojattu ammattilaispajalla ja eipä tuossa ruostetta ole ollenkaan.
ainoastaan vetokoun kiinnityspultteihin näkyy ilmaantuvan pintaruostetta,vaikka kuinka putsaa kirkkaalle raudalle asti ennen maalausta.
auto on kyllä helmi,siinä on jopa Toyotan audiojärjestelmä oikein subbarilla varustettuna jotta kyllä jenkka raikaa tarvittaessa.
#428
Elä veikkonen oo kateellinen,kyllä tuon pelin ylläpitokustannukset on sitä luokkaa tässä verottajan kulta maassa että voi elämän päivät kuitenni.
On tullut mieleen muuttaa muuttaa se huolto/pakettiautoksi,mutta itkettää repiä uutta vastaavia nahkasohvia kartanolle ja kuitenkin kun porukkaakin on joskus kyydissä niin maksetaan jotta köyhä valtiomme saa tyhjäntoimittaja ministereille ja kansanedustajille lisää palkkarahaa.
Mahtaa olla kallein vero kaikista henkilöautoista näissä ruisereissa?
On tullut mieleen muuttaa muuttaa se huolto/pakettiautoksi,mutta itkettää repiä uutta vastaavia nahkasohvia kartanolle ja kuitenkin kun porukkaakin on joskus kyydissä niin maksetaan jotta köyhä valtiomme saa tyhjäntoimittaja ministereille ja kansanedustajille lisää palkkarahaa.
Mahtaa olla kallein vero kaikista henkilöautoista näissä ruisereissa?