lj:n takanapa
Valvoja: Käyttäjä
lj:n takanapa
elikkä taas vaihteeksi olis murheita-takanapa vuotaa aika lujaa vanne aivan öljyssä minkälainen tiiviste siä mahtaa olla ja onko paha vaihtaa eli mitä joutuu purkaan jne. mistä kannattais kysellä varaosia (vm.87)
Stefa mennyt.
Taka -akselin huohotin mahdollisesti myös tukossa, joten tekee ajossa painetta akseliin. Öljy on valunut myös jarruhihnoille. Näin ainakin omassa Bj:ssä parikin kertaa kuluneiden 13 vuoden aikana.
Eikös Lj:ssä ole c-klipsiperä?
Eli akseli pukeille, pyörät pois, jarrurummut pois. Tässä vaiheessa tarkistetaan takajarrujen kunto, remontti ei välttämättä ole huono asia... Peräöljyt pois, perän takakuori pois, vetareiden c-klipsit pois, vetarit pois. Tässä vaiheessa, jos ja kun pieniä osia putoilee peräkopan pohjalle, muistetaan varoa perämurikan TERÄVIÄ reunoja.
Tarkistetaan vetarin tiivistepinnan kunto. Jos stefan kohdalla on pahaa kulumaa, mietitään esim siirretyn tiivistepinnan stefoja. Vanhat stefat pois ja uudet tilalle. Itse olen naputellut stefan varovasti paikalleen sopivan kokoisella hylsyllä tai muulla vastaavalla työkalulla.
Vaihdathan samalla MOLEMMAT stefat. Vetarit tuupataan paikoilleen rikkomatta uutta stefaa. C-klipsit ähelletään paikoilleen. Aputyökalua voi taitella vaikka rautalangasta. Peräkuori paikalleen ja uudet öljyt.
Eikös se suunnillen näin mennyt? Niin ja sen huohottimen putsaus!
Taka -akselin huohotin mahdollisesti myös tukossa, joten tekee ajossa painetta akseliin. Öljy on valunut myös jarruhihnoille. Näin ainakin omassa Bj:ssä parikin kertaa kuluneiden 13 vuoden aikana.
Eikös Lj:ssä ole c-klipsiperä?
Eli akseli pukeille, pyörät pois, jarrurummut pois. Tässä vaiheessa tarkistetaan takajarrujen kunto, remontti ei välttämättä ole huono asia... Peräöljyt pois, perän takakuori pois, vetareiden c-klipsit pois, vetarit pois. Tässä vaiheessa, jos ja kun pieniä osia putoilee peräkopan pohjalle, muistetaan varoa perämurikan TERÄVIÄ reunoja.
Tarkistetaan vetarin tiivistepinnan kunto. Jos stefan kohdalla on pahaa kulumaa, mietitään esim siirretyn tiivistepinnan stefoja. Vanhat stefat pois ja uudet tilalle. Itse olen naputellut stefan varovasti paikalleen sopivan kokoisella hylsyllä tai muulla vastaavalla työkalulla.
Vaihdathan samalla MOLEMMAT stefat. Vetarit tuupataan paikoilleen rikkomatta uutta stefaa. C-klipsit ähelletään paikoilleen. Aputyökalua voi taitella vaikka rautalangasta. Peräkuori paikalleen ja uudet öljyt.
Eikös se suunnillen näin mennyt? Niin ja sen huohottimen putsaus!
ei ole c-klipsejä missään tojon 8"!! stefan vaihtoon jarruputki irti, sit neljä pulttia auki jarrukilven takaa ja vetari jarrujen kanssa lähtee ulos kevyesti vetämällä.
samalla kannattaa tutkia että missä kunnossa on pyöränlaakeri ja vaihtaa sen yksintein kun on osat irti, siinä on tosin hommaa vähän enemmän jos ei ole ennen tehnyt ja ei ole oikeita vermeitä hommaan.
samalla kannattaa tutkia että missä kunnossa on pyöränlaakeri ja vaihtaa sen yksintein kun on osat irti, siinä on tosin hommaa vähän enemmän jos ei ole ennen tehnyt ja ei ole oikeita vermeitä hommaan.
lj:n takanapa
kiitoksia vastauksista taas kerran! ei kuulosta ihan pahalta,tartteeko muuten se laakeri jonkun omanlaisensa ulosvetäjän vai mikä kikka siinä auttaa