Kuva Kuva

Paineet laskee keulan ollessa ylhäällä (hj60)?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Paineet laskee keulan ollessa ylhäällä (hj60)?

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Mikäköhän vikana kun öljynpaineet tippuu nolliin, kun auton nokka osoittaa kohti taivasta?

Auton kun ajaa keula edellä jonkun töppäreen päälle ja pysähtyy; paineet tippuu, edic sammuttaa koneen.

(Kun perä edellä peruuttaa saman nyppylän päälle, niin paineet pysyy perus tyhjäkäyntilukemilla (0,5bar) eikä auto sammu)

(Ja tämä vika ilmenee tosiaan auton ollessa pysähdyksissä)

Kiitän vastauksista! (jos kysymyksestä saa selevää.. :lol:)
Hoojiiton..
Hilari
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 10:38 am
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Paineet laskee keulan ollessa ylhäällä (hj60)?

Viesti Kirjoittaja Hilari »

veikkaanpa sen enempää 2H pannua tuntematta, että öljypumpun imusihti on moottorin etupäässä -> nokka kohti taivasta pumppu ei saa öljyä ja paineet romahtaa...
pers edellä mentäessä ei sitten tule tuota ongelmaa...
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Imusihti on öbaut puolessa välissä..

Ja penkka jota könyessä ongelman huomasin, ei ollut mikään kreisin jyrkkä.. ?!
Hoojiiton..
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

liian vähän öljyä? vanhat luirut ölpät jossa naftapitoisuus kohonnut? laakerit lopussa ja öljypumppu kulunut?

aika alhaiselta kuulostaa tyhjäkäynnin 0,5bar....
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Öljyä on riittävästi. Ölpillä ajettu n. 2000 km..
Olisko se sitte pumppu kaput?
Hoojiiton..
Mikko
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 7:47 am
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Morjens!
Ennen öljypumpun teurastusta voisit kurkata imuputken ja -sihdin kunnon. Yleensä lienevät ok, mutta tuohan voisi kertoa imuputken alkupään ongelmista. Jos esim putken tukipultti irtoaa, voi putki murtua alkupäästä. Aikanaan oli Bj:stä mennyt lohkon ja imuputken välinen tiiviste, ja hori ilmaa siitä välistä.
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Kiitos neuvosta! Täytyy tarkastaa toi imuputki ja tiivisteen kunto. Imusihdin putsasin just vähän aikaa sitten, oli yllättävän puhdas...
Hoojiiton..
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Ja paineet laskee näköjää myös kovan rasituksen jälkeen?!

Äsken tuli vinssailtua mudassa, pyörillä avittaen, kuivalle maalle päästyä ja auton käydessä tyhjäkäynnillä ---> paineet tippu nolliin (mek. mittari), rele naksui ---> edic sammutti koneen.. ????
Hoojiiton..
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Onkos turbo vai ei?

Ja mitkä öljyt on koneessa?
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Turpoton ja ölppinä delvac 10w-30....
Hoojiiton..
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

huitaseppa seuraavaksi näin kesäkelissä vaikka tepoilin HPD 15/40, on kympin tai 2 kympin astiassa ihan järkevän hintaista. tai sit ihan mikä vaan vastaava. 10/30 alkaa olla kesäkelissä ja sopivasti ajettuna aika luirua...etenkin jos on koneessa ja pumpussa välyksiä
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Kokeile ihmeessä muita öljyjä. Itsellä tippui 2H:ssa aikoinaan öljynkulutus todella reilusti ja paineet parani, kun siirryin täyssynteettiseen 5W40-litkuun.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Vastaa Viestiin