HJ:n korimuutoksia ja turvakaaria?
Valvoja: Käyttäjä
HJ:n korimuutoksia ja turvakaaria?
Eli lopulta päädyttiin laikka-avo malliin, johon väännetään kaaret. Mutta nyt aiheuttaa päänvaivaa, et mimmoset kaaret.
Koska kukaan tuskin on aiemmin 60-sarjalaista nähnyt, niin sen pitäisi näyttää tältä:
Helmoihin on liimattu 120x50x4 RHS-palkit, tuulilasista ois meininki ottaa slaissi pois (lievä choppaus) ja jonkinmoiset kaaret pitäs virittää.
Kaarien materiaaliksi valittu 48mm vesijohtoputki 3,2mm seinämällä.
Tuulilasi tuetaan etukaarien väliin, rakenteesta tehdään mahollisimman yhtenäinen. Käytännössä A-pilarit korvataan etutuilla.
entäs pääkaari/kaaret/takatuet?
Takapenkit pitäs jäähä käyttöön.
Ensimmäisessä mallissa pääkaaret tulisivat B- ja C-pilareiden kohdille, takatuessa mutka takalaidassa päätyen lattiaan. Tuommonen 8-piste kehikkohässäkkä:
Toinen vaihtoehto ois laittaa pääkaari jotakuinki puoliväliin takaovia, takatuet mutkalleylhäältä, päätyen lattiaan. mahollisesti takatuen takatuki takalaitaan, jotta pressu on helpompi virittää...
Ja jos tää viritys osoittautuu toimivaksi, niin mahollisesti lupien hakeminen akesta tulevaisuudessa...
Neuvoja, ideoita, kommentteja... Tuleeko tästäkään muuta kun sanomista? Viedäänkö laput suoraan konttorille ja rusina paaliin?
Koska kukaan tuskin on aiemmin 60-sarjalaista nähnyt, niin sen pitäisi näyttää tältä:
Helmoihin on liimattu 120x50x4 RHS-palkit, tuulilasista ois meininki ottaa slaissi pois (lievä choppaus) ja jonkinmoiset kaaret pitäs virittää.
Kaarien materiaaliksi valittu 48mm vesijohtoputki 3,2mm seinämällä.
Tuulilasi tuetaan etukaarien väliin, rakenteesta tehdään mahollisimman yhtenäinen. Käytännössä A-pilarit korvataan etutuilla.
entäs pääkaari/kaaret/takatuet?
Takapenkit pitäs jäähä käyttöön.
Ensimmäisessä mallissa pääkaaret tulisivat B- ja C-pilareiden kohdille, takatuessa mutka takalaidassa päätyen lattiaan. Tuommonen 8-piste kehikkohässäkkä:
Toinen vaihtoehto ois laittaa pääkaari jotakuinki puoliväliin takaovia, takatuet mutkalleylhäältä, päätyen lattiaan. mahollisesti takatuen takatuki takalaitaan, jotta pressu on helpompi virittää...
Ja jos tää viritys osoittautuu toimivaksi, niin mahollisesti lupien hakeminen akesta tulevaisuudessa...
Neuvoja, ideoita, kommentteja... Tuleeko tästäkään muuta kun sanomista? Viedäänkö laput suoraan konttorille ja rusina paaliin?
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Saa noita rungollisia avoksi tehdä...
Tee kaaret ja laita katto päälle niin meiniki on niinkuin ennenkin.... Ei kannata rönsyillä liikaa kun määräykset on tänäpänä aika kinkulaiset...
Selviät periaatteessa vain vuosikatsastuksella kun hymyilet vain vähän leveämmin kuin nyt katsastuksen aikana....
Hojon hylsyjä pitäisi olla siellä täällä....
Tee kaaret ja laita katto päälle niin meiniki on niinkuin ennenkin.... Ei kannata rönsyillä liikaa kun määräykset on tänäpänä aika kinkulaiset...
Selviät periaatteessa vain vuosikatsastuksella kun hymyilet vain vähän leveämmin kuin nyt katsastuksen aikana....
Hojon hylsyjä pitäisi olla siellä täällä....
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
hakkaat vaan sen katon takaisin sen verran että ovet ja tuuli lasi istuu paikoilleen kurttuuhan sen menee kuitenkin sun ajo tyylillä ja et pääse lähtemään tulevan kesän ja syksyn venäjän koitoksiin. ja turva kaaret niin ei mee uudetaan niin helposti samaan kuosiin ja isonnat pyörän aukkoja reilusti ja noi 15cm alustan madallus .
Melko vittumainen homma on noita pilareita ruveta oikomaan, kun joka ikinen on niistä nyykähtänyt. Juuri sen vuoksi lähtee koko katto mäjelle.
Ja vaikka katto oiskin, niin suunnistukseen kelpaavat kaaret pitää rakentaa kuitenkin...
Lisäksi uusi tuulilasi lähtee aamulla leikattavaksi.
Ja vaikka katto oiskin, niin suunnistukseen kelpaavat kaaret pitää rakentaa kuitenkin...
Lisäksi uusi tuulilasi lähtee aamulla leikattavaksi.
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
- Paikkakunta: siikainen
moro
mä tekisisin ton turvakaaren vähintään seinämäpaksuudeltaan 5 milliä ..
eikun samalla periaatteella kun sitä pj tä oli avomallisena .
yhellä tutulla sellanen ja hyvin vaihtuu ilma ku ottaa katon pois ja ovet ,
oviksi riittäää kun siinä oven kohdassa on kettinki .. että ihmeellisiä on nämä direktiivit ..
tai sitten jos näkee enempi vaivaa niin laittaa rättikatolliseksi et nappia painaa niin tulee katto paikoilleen ja päinvastoin.
eikun samalla periaatteella kun sitä pj tä oli avomallisena .
yhellä tutulla sellanen ja hyvin vaihtuu ilma ku ottaa katon pois ja ovet ,
oviksi riittäää kun siinä oven kohdassa on kettinki .. että ihmeellisiä on nämä direktiivit ..
tai sitten jos näkee enempi vaivaa niin laittaa rättikatolliseksi et nappia painaa niin tulee katto paikoilleen ja päinvastoin.
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
Mutta: jos jättää alkuperäismallisen kovan katon, niin minkaslainen kehikko siihen ympärille kannattaa rakentaa? Mihin tehä kiinnityspisteet ja miten väännellä kaaret?
Hieman ovia modifioimalla B-pilarin kohtaan sais tehtyä pääkaaren, mut kelpaako tollaset kahesta tai kolmesta kohtaa taivutetut putket takatuiksi?
Hieman ovia modifioimalla B-pilarin kohtaan sais tehtyä pääkaaren, mut kelpaako tollaset kahesta tai kolmesta kohtaa taivutetut putket takatuiksi?
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.