Kuva Kuva

minkä kokosta turboa hj-60

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Kyllä mää taidan tuon vitserin vaan pitää, haen ens viikolla sen läppäsysteemin tuonne ja kattoo sitte mitä tapahtuupi. Luultavasti pidän tuon, on se vaan niin mukavan tuntunen kun saa kierroksia ja tulee sitä voimaa sitte yllättäen :shock:
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Juha_ kirjoitti:Kyllä mää taidan tuon vitserin vaan pitää, haen ens viikolla sen läppäsysteemin tuonne ja kattoo sitte mitä tapahtuupi. Luultavasti pidän tuon, on se vaan niin mukavan tuntunen kun saa kierroksia ja tulee sitä voimaa sitte yllättäen :shock:

Ei muuta kuin remmiahdinta kaveriksi niin saat vedon lähtemään jo alhaalta :D

Kuin paksu tuo läppäpalikka on, millä sitä ohjataan, imusarjan paineellako vai miten?
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Hehe, se remmi oiski kova, toisenlaista vinkumista vielä lisäks :D En huomannu kysyä miten paksu se läppäpalikka on, mutta näyttäs joltain 5-7cm paksulta. Joutuu vähän lyhentää sitä putkikänkyrää mikä tehtiin pakosarjalta turbolle, kun ei mahdu enään alemmas toi turbokaan.. Joo se kytketään käsittääkseni samallalailla kuin esim. ahtopainemittari, joka sekin on jo seonnut, näyttää 0.2bar vaikka auto ei oo käynnissä.
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Mittailin tossa noita garretin siipiä ja noin 47/63 näkyi olevan. Guukkelista löyty A/R lukemaksi 1.0.
Heräileeköhän toi kunnolla ennnen 4000rpm vai kannattaako edes kokeilla?
1987 LJ70
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Siinä ois sitte aavistuksen pienempi pakopesä ku tossa vitserissä, imusiipi pienempi, mutta pakosiipi pikkusen isompi.. Ei varmaan kauas tuosta mun viritelmästä heitä.. Kyllä se silti paljo kevyempi kulkunen on, vaikka kunnolla herääki niin ylhäällä, äsken maantiellä ekaa kertaa ja eipä tarvi pelkkää nelosta enää käyttää, jopa vitosta voi käyttää ja ylämäissäkään vauhti ei tipu :shock: :shock:
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

Jollapaku kirjoitti:Mittailin tossa noita garretin siipiä ja noin 47/63 näkyi olevan. Guukkelista löyty A/R lukemaksi 1.0.
Heräileeköhän toi kunnolla ennnen 4000rpm vai kannattaako edes kokeilla?
Jos toi 63mm on pakosiiven koko ja A/R on 1 niin perstuntumalla voisin sanoo ettei todellakaan herää kunnolla jos ollenkaan.
Iso pakopesä on ihan kiva kun ei karkaa pakopaineet jos sattuis joskus ahtamaan, muttei se ahdin kyllä pääse täysin oikeuksiinsakaan, eikä herää kunnolla.
Ihmeellisen pieni kompura...Varmaan jostain työkoneesta toi ahdin?
ventora
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:39 pm

Viesti Kirjoittaja ventora »

vanhoissa työkoneissa ei ole käytetty hukkaportteja ja toi on jostain sellaisesta,juu ei kannata sovitella :lol: kyllähän sopiviakin ahtimia saa järki rahalla ni kannattaako sovitella noita kaikkia löydöksiä ja tyytyä jonkin laiseen toimintaan,kattelee vaikka jostan cumminsista hx35 tyyppistä ahdinta,pesä koko alkaa olemaan alueella ja tulee sitä voimaakin koko kierros rekisteriin. :wink: puhtaassa offroad käytössä katselisin eatonin remmejä vesivälijäähdyttimen kera ni pyörii poggeritkin kunnolla mudassa :twisted:
ventora
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:39 pm

Viesti Kirjoittaja ventora »

http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=4434 siin olis heti ja hintakin kohillaan
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Joo, ei mitään tietoa mistä vehkeestä toi on peräsin mutta kun on halvalla saanu niin onhan se pitäny ostaa jemmaan.. Mutta pitänee katella joku sopivampi puhallin niin saa kerralla hyvän.
1987 LJ70
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mistä tommosia eatoneja saa? tahtoo semmosen!
ventora
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:39 pm

Viesti Kirjoittaja ventora »

overdrive foorumilla kun laitat hakuun ni löytyy kauppamies keneltä kannattaa ostaa,hinnat kohillaan ja tavarat myös m90 mallia kannattais katsella,se on hyvinkäältä se jannu,oliskohan nimimerkki joku b50 tai jotain.
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

vähä asian sivusta, mutta onkohan täällä kenelläkään tietoa minkä merkkistä pumppua on käytetty noissa Ford Custom kuorma-autoissa 70-luvulla ? Sellanen kuulemma pitäis laittaa tohon hj:n kylkeen. 3 tunnin googletuksen jälkeen en saanu vastausta tohon, tietäs vaan että mitä etsitään, löysin suomesta yhden tollasen, todennäkösesti oikeanlaisen koko moottorin myytävänä.
Luultavasti kyseessä siis 6 pyttyinen 6 litranen diisselikone.. Pitää huomenna käydä vielä varmistamassa asia
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
ventora
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:39 pm

Viesti Kirjoittaja ventora »

jollen väärin muista ni se on 5.9l se kone,minkä laista teho määrää olet sieltä hakemassa jollei hj61 omasta pumpusta saa sitä ulos :lol: tuntuu et tässä mennään nyt ojasta allikkoon :roll:
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Soitin just vähän aikaa sitte sille sällille kenen se tollanen turbotettu hj60 oli. Boschin pumppu ja 6.2 litrasesta koneesta se oliki, eikä 6 litrasesta niinku luulin.. Ja ihan vakio 60:sen moottori, oli vaan laakeroinu sen ennen turbottamista. Valmet 502:sen kytkin kuulemma sinne pitäs saada istutettua.

Nyt se hj on täällä yhdellä autoliikkeen pitäjällä, ei myynnissä silti, soitin sillekin äsken ja pääsee huomenna kattomaan et mikä pumppu siellä on.. holset hx40 isolla pakopesällä ja 2 kiloa oli paineita, 35:set goodyearin mtr:ät alla ja oli se kuulemma kolmosella lukko päällä polttanu kumia 10 metriä jonka jälkeen kytkin oli entinen. Tosin jotain pitäis keksiä sitten tuolle auton sammuttamiselle pumpun vaihdon jälkeen, onnistuuhan se vaihteella, mutta..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
ventora
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:39 pm

Viesti Kirjoittaja ventora »

no onhan joka pumpussa sammutin,siihen sähkösolenoidi toimii niin kuin ennenkin.mut se nyt jäi auki millaista voimaa sieltä haet jollei toyotan oma pumppu laitettuna riitä?se on eri asia jos itsellä on vehkeet ja tieto taito ni soveltaa mitä on ja mikä riittää,mut jos lähetään teettämään pumppua ni sit kannattais miettiä viellä ja tiedustella millaisia ruoka määriä sieltä omasta saataisiin,esim meri koneiksi kaupallisesti tehdyissä 4.0 td toyotan koneissa joillakin merkeillä on omat pumput paikalla,ja ihan kiitettäviä vääntökäyriä ne koneet tarjoaa.
Vastaa Viestiin