Kuva Kuva

minkä kokosta turboa hj-60

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Niinjust juuh, joo no eipä tuu sitte sitä reikää tehtyä, ihan hyvä se toisaalta on noinki, vetää kyllä aivan tautisesti ku saa vaan tuon hyrrän mukaan.. Toissa viikonloppuna piti sitä pumpun ajotusta kattoakin, mutta huomattiin ettei oo sopivan mittasia/paksusia jatkovarsia ja niveliä, että sais ne 2 koneenpuoleista pulttia auki ja jätettiin homma sitte siihen..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Semmonenkin hullu ajatus kävi mielessä, ku tuossa turbossahan oli jaettu pakopesä, miten joskos sen toisen röörin tukkis, ottais vain toisen käyttöön ? Jos sais vielä jotenki järkevästi ohjattua kaasut siihen toiseen rööriin sitte ? Onko ihan järjetöntä ? 1.15 oli AR-luku, joten eikö se puolittus sitten ? :?
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

Juha_ kirjoitti:Semmonenkin hullu ajatus kävi mielessä, ku tuossa turbossahan oli jaettu pakopesä, miten joskos sen toisen röörin tukkis, ottais vain toisen käyttöön ? Jos sais vielä jotenki järkevästi ohjattua kaasut siihen toiseen rööriin sitte ? Onko ihan järjetöntä ? 1.15 oli AR-luku, joten eikö se puolittus sitten ? :?
no se auttas ainakin heräämistä,tuollahan on keskustelua semmosesta "läppä pesästä".
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=3472
ventora
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:39 pm

Viesti Kirjoittaja ventora »

no eiks siihen voi hommata sopivan pesän? :shock:
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Tuosta tuommoinen valmis palikka väliin.


http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=3704
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

lainataampas pikkusen tätä topikkia. onko kellään minkäänlaista kokemusta /tietoo miten tuommonen garretin gt37 imu 52mm pako 58mm pako ar tais olla 0.84 tulis toimimaan tuommosessa 12ht padassa pitäs saaha tuohon harraste peliin kerralla toimiva kokoonpano
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

vm kirjoitti:Tuosta tuommoinen valmis palikka väliin.


http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=3704
Hyvä linkki, menny aivan ohi, vaikka tuota foorumia tutkiskellutkin.. Pitääpä koittaa saada tuo hommattua...
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Jessöör, kakkosella ahtaa jotain 0.5 bar ja kolmosella jotain 0.7-0.8, harmi vaan kun kiekat loppuu kesken.. Haen ens viikolla tuon läppäsysteemin mikä oli myynnissä, kattoo sitte uusiks mitä auto sanoo :shock:
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
-Epeli
Viestit: 39
Liittynyt: La Tammi 27, 2007 11:13 pm
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja -Epeli »

1500 kierrosta / 1 bar olis sopiva suhde :P

Mistä vehkeestä toi turbo oikeen on?
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Joo noin se pitäski olla 8) En tiiä tarkkaan, ku ihan tuliterä puhallin on, tuolta jonku foorumin kautta se löyty, tai nettivaraosan, ku vaihtokauppoja tein.. Luultavasti jostain traktorista löytyy tommonen.. :roll:

Sen kyllä huomaa hyvin nyt, että ei tarvi pitää enään kaasua pohjassa koko aikaa, että eteenpäin pääsee, tosi kevyellä kaasulla kulkee nyt eteenpäin, vaikka ahtoja ei olekaan vielä..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Kyllä se sitteki näköjään kakkosella ahtaa jo 1bar, mutta ihan vasta vähä ennen 4000rpm :D
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

Pumppu ei varmaan enää hirveesti tarjoo ruokaa noilla kierroksilla, onko löytynyt pienempää pakopesää?
Voihan sitä koittaa varovasti lisätä syöttöä muttei silläkään ihmeitä tehdä alakierroksille.
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Oon koittanu kyllä pakopesää katella ja lähetin proturbolleki kyselyn pienemmästä pakopesästä 3 päivää sitten, ei oo vastausta vielä tullu ainakaan.. Tein kaupat tuosta holysmoken foorumilla myynnissä olleesta SPOOLUP-läppäsysteemistä, haen sen ens viikon keskiviikkona ja varmaan silloin viikonlopun aikana pistän sen kiinni. Jostaki pitäs myös saada äänenvaimennin tonne putken väliin, meinaan tuo 3" kylkirännikin jo kuulostaa sisälle samalta ku ois putki poikki, ei oo kovinkaan kaunis ääni.
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
ventora
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:39 pm

Viesti Kirjoittaja ventora »

http://www.slck.net/viewtopic.php?t=539 ... ht=turboja eiköhän toi kaveri sorvaa sulle sinne kunnon pesän
-Epeli
Viestit: 39
Liittynyt: La Tammi 27, 2007 11:13 pm
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja -Epeli »

Jokos on uus pienempi turbo löytynyt?
Vastaa Viestiin