Kuva Kuva

minkä kokosta turboa hj-60

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

-Epeli
Viestit: 39
Liittynyt: La Tammi 27, 2007 11:13 pm
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja -Epeli »

Katos, näkyy olevan 2 osasella pesällä.

Miten paljon syöttöä ruuvattu lisää?

Siinä maahantuojan sarjassa oli etumaiseen alipaineletkuun tehty 3 millin reikä, koska muuten kulkee aluksi hyvin ja sitten lakkaa saamasta ruokaa tarpeeksi.
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Mitä muuten ne 2 letkua justiinsa tekevät oikein virallisesti, ne just jotka pumpulta lähtee? Toinen kaasuläpän alapuolelle ja toinen yläpuolelle.. Selvis onneks se jarrujen vika, etujarrujen mäntä pääsylinterissä oli hirttäny ittensä kiinni
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Ne säätää syöttöä tarpeen (paine-eron) mukaan. Jomman kumman nippa kääntämällä pitäs tulla ok turbotettuna.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

näin ohimennen, niin millä ilveellä sais auton kuulostamaan tältä :D tuolla videon kommenteissa luki "That's the turbocharger wastegate. With the exhaust valve open that's what it sounds like." eli suoraan suomeks se ois vissiin et hukkaportin pakoventtiili auki ?
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
-Epeli
Viestit: 39
Liittynyt: La Tammi 27, 2007 11:13 pm
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja -Epeli »

Dumppi ja suora putki kyljestä ulos niin sais kuulumaan jotain ton kuulosta .

Ja joku joskus sanoi että sitä etummaista lähtöä 180 astetta pitäis kääntää...
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Noniin, tehtiiin pelkästään ~3mm reikä siihen etummaiseen letkuun ja sen verran oli vaikutusta, että kakkosella vihellys koveni jossain ~3100rpm, jota ei eilen vielä tapahtunu, joten tyhmät kysymykset jatkuu... Eli tuolla kääntämisella tarkoitetaan tarkalleen ottaen mitä (oon tosiaan ihan pihalla :oops: ) Jossain pisti sellaista silmään, että kääntäis ristiin ne letkut imusarjan ja pumpun välillä ? Saahan sitä porukka noissa mersuissaki #16 pakopesällä holsetit heräämään :evil:
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
ventora
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 5:39 pm

Viesti Kirjoittaja ventora »

heräähän ne kun laitetaan ruokaa koneeseen.
Avatar
Rytö
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 9:36 pm
Paikkakunta: Tohmajärvi

Viesti Kirjoittaja Rytö »

"näin ohimennen, niin millä ilveellä sais auton kuulostamaan tältä :D "

Toyotasta puuttuu kaksi pyttyä noista äänistä... :lol:
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

Jos ne letkut menee kierrossäätimelle niinkuin Patrollissakin, NIIN homman ideana on se, että:
-letkujen päässä on painekalvo
-letkut menee yllättäen eri puolille kalvoa
-kalvo liikuttaa karaa joka säätää syöttöä erinäisten vaiheiden mukaan
-kalvo liikkuu letkuista tulevien paine-erojen mukaan (esim. kalvon yläpuolella enemmän painetta, alapuolella vähemmän)
-tekemällä reikä oikeaan letkuun tai irroittamalla se kokonaan (ja tulppaamalla reikä imusarjasta) saadaan kalvolle paljon suurempi paine-ero kuin aikaisemmin kun molemmista letkuista tuli liki yhtä paljon painetta
-suuri paine-ero = paljon syöttöä kierrossäätimeltä

Comprende?

Kokeilut omalla vastuulla, jos hajotat moottorisi niin se on voi voi!!
Diesel moottorin raskaat pyörivät massat eivät kestä suuria kierroksia, ja Patrollin moottorin sai tuolla muutoksella kiertämään korvakuulolla liki 6000 rpm

Pysyi Mud Terrainissakin kuvio puhtaana... :wink:
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Jeesuksen vittu ! Kiitoksia kaikille ihanista vinkeistä!

Käänsin sitä banjoliitintä siinä imusarjalla... siinä oli alunperin reikä ylöspäin imusarjaan, sitä piti kääntää se 180-astetta niin se reikä on alaspäin, no siihen piti vaihtaa uus letku, että se riitti pumpulle asti.. no vaihdoin letkun ja unohdin tehdä sen 3mm reiän siihen letkuun, ku päivällä pelkkä se reiän tekeminen vaikutti vitusti.. nyt se oli alhaalta asti ihan eri tuntunen vaikka turbo ei vielä ollutkaa oikee mukana.. ~2700rpm 2-vaihteella rupes jo vetään ja samoilla paikkeilla 3-vaihteella tuli vetoa heti aivan tautisesti.. Ei oo kyllä pitkään aikaan ollut naama niin täynnä hampaita ku tänään oli siinä reilun 3000rpm jälkeen :D :D

Ei viitsiny enään häiritä kaverin ja hänen naista noilla ihanilla pärinöillä ja vihellyksillä.. Huomenna vielä tekemään se reikä siihen letkuun ja taas testaamaan ilman jarruja :D
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
-Epeli
Viestit: 39
Liittynyt: La Tammi 27, 2007 11:13 pm
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja -Epeli »

Aika ylhäällä heräilee :D

RUOKAA LISÄÄ :lol:
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Ei oo varaa enään, kaikki on jo pelissä :D
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Ei sitä reikää kai sitte laiteta, jos on se liitin käännetty.

Mites pumpun ajoitus, onko millon säädetty/katottu?
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Ei oo tuosta pumpun ajotuksesta mitään hajua, todennäkösesti sille ei oo tuon kohta 460tkm aikana tehty mitään :?
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mulla herää tollanen ct-26 josain 1600r/min joku 0,9 ahtoja
ei sitä reikää kannata tehdä jos on kääntänyt ton liittimen. tulee meinaan sellanen on tai off kaasupolkimesta.
Vastaa Viestiin