Kuva Kuva

LJ:n vetarit

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

perttu.kauppinen
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Marras 30, 2005 7:55 pm
Paikkakunta: Kannonkoski

LJ:n vetarit

Viesti Kirjoittaja perttu.kauppinen »

Eli ongelma kun on öljyä vuotavat navat ja ei asetu enää vaikka vaihtaa stefat kun on niin kulunut se vetoakselin kaula. nyt kysynkin että onko kukaan kokeillut täyttää hitsaamalla sitä akselin kaulaa tai jollain vastaavalla konstilla? vaikuttaako hitsaus jotenkin sen kestävyyteen ja mitä katkennut vetari voi saada aikaan?
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4329
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Voihan sen täyttää on vaan ns.ammattimiehen hommia.
Olekkos kokeillu jättää sitä stefaa hieman ulommas,ettei osuis sen uran kohdalle...

Legenda kertoo et kun siihen stefaan vaihtaa pienemmän jousen niin se pitää orallisessakin akselissa.

Eli sen jousen joka kiristää huulta.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Myyäänkös jossain stefan jousia, vai menikö purkuhommiksi?
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Voihan siihen laittaa pienemmän stefan, ulkohalkaisija tietty sama mutta sisäreikä pienempi. Tosin eipä se sillä patentillakaan pitänyt kuin puoli kesää, vetoakseli kun kuitenkin tekee pientä edestakaista liikettä niin syö stefan.

Nyt ajattelin hitsata akselin ja sorvauttaa, joku 55 puikko voisi (ehkä) olla soppeli ja kylmällä virralla hitsuutella.

Tosin jos jollain on ylimääräisenä kulumattomat hj:n lukkoakselin vetoakselit niin voipii tarjota.
Herra Kurppa
Viestit: 12
Liittynyt: To Maalis 29, 2007 9:40 pm
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Herra Kurppa »

http://board.marlincrawler.com/index.php?topic=32224.0 Tuolla olis valmis ratkaisu ongelmaan, itse stefat ei edes paljoa maksaisi, mutta toimituskulut 75$ tänne, menee vähän turhan arvokkaaks, siihen kun lisää tullit ja alvit vielä päälle niin nousee stefan kappalehinta yli viiden kympin. Jos joku keksii halvemman tavan saada niitä raahattua maapallon poikki tänne niin käsi pystyyn, kiinnostusta löytyisi varmasti noille. :roll:
SLCK #406
Avatar
HemmoBJ40
Viestit: 47
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 7:44 pm
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja HemmoBJ40 »

Tilasin Tamgearsilta laakerisetin BJ:n akseliin niin siinä tuli mukana stefat jotka oli tarkoitettu asennettavaksi syvemmälle akseliputkeen kuin alkuperäinen. Oli vaan sen verta tiukka sovite että itse en niitä saanut paikalleen vaan hain alkuperäiset toyotalta. Omat akselit olivat niin hyvät että en viitsinyt nähdä paljoa vaivaa stefojen asennukseen.
Toyota Land Cruiser. Arjen yläpuolella.
mikaylikoski
Viestit: 96
Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
Paikkakunta: siikainen

Viesti Kirjoittaja mikaylikoski »

moi
olen kuullut että semmoisia muovisia juttuja on siihen akselin päälle että ei stefa enää uppia siihen uraan ...
ainakin kampiakselin stefan uraan jollakin oli sellanen patentti.
eikä se pusla tarvi paksia värkkiä olla että normi stefa siihen sopii kuitenkin ja eiköhän kun sorvaa jostain muusta värkistä niin tule yhtä hyvä..
kantsii kuitenkin ensin vaihtaa ne messinkipuslat sinne niin itellä asettu öljyn kulutus niitten vaiholla.
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
Vastaa Viestiin