LJ:n vetarit
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ke Marras 30, 2005 7:55 pm
- Paikkakunta: Kannonkoski
LJ:n vetarit
Eli ongelma kun on öljyä vuotavat navat ja ei asetu enää vaikka vaihtaa stefat kun on niin kulunut se vetoakselin kaula. nyt kysynkin että onko kukaan kokeillut täyttää hitsaamalla sitä akselin kaulaa tai jollain vastaavalla konstilla? vaikuttaako hitsaus jotenkin sen kestävyyteen ja mitä katkennut vetari voi saada aikaan?
Voihan sen täyttää on vaan ns.ammattimiehen hommia.
Olekkos kokeillu jättää sitä stefaa hieman ulommas,ettei osuis sen uran kohdalle...
Legenda kertoo et kun siihen stefaan vaihtaa pienemmän jousen niin se pitää orallisessakin akselissa.
Eli sen jousen joka kiristää huulta.
Olekkos kokeillu jättää sitä stefaa hieman ulommas,ettei osuis sen uran kohdalle...
Legenda kertoo et kun siihen stefaan vaihtaa pienemmän jousen niin se pitää orallisessakin akselissa.
Eli sen jousen joka kiristää huulta.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Voihan siihen laittaa pienemmän stefan, ulkohalkaisija tietty sama mutta sisäreikä pienempi. Tosin eipä se sillä patentillakaan pitänyt kuin puoli kesää, vetoakseli kun kuitenkin tekee pientä edestakaista liikettä niin syö stefan.
Nyt ajattelin hitsata akselin ja sorvauttaa, joku 55 puikko voisi (ehkä) olla soppeli ja kylmällä virralla hitsuutella.
Tosin jos jollain on ylimääräisenä kulumattomat hj:n lukkoakselin vetoakselit niin voipii tarjota.
Nyt ajattelin hitsata akselin ja sorvauttaa, joku 55 puikko voisi (ehkä) olla soppeli ja kylmällä virralla hitsuutella.
Tosin jos jollain on ylimääräisenä kulumattomat hj:n lukkoakselin vetoakselit niin voipii tarjota.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: To Maalis 29, 2007 9:40 pm
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
http://board.marlincrawler.com/index.php?topic=32224.0 Tuolla olis valmis ratkaisu ongelmaan, itse stefat ei edes paljoa maksaisi, mutta toimituskulut 75$ tänne, menee vähän turhan arvokkaaks, siihen kun lisää tullit ja alvit vielä päälle niin nousee stefan kappalehinta yli viiden kympin. Jos joku keksii halvemman tavan saada niitä raahattua maapallon poikki tänne niin käsi pystyyn, kiinnostusta löytyisi varmasti noille.
SLCK #406
Tilasin Tamgearsilta laakerisetin BJ:n akseliin niin siinä tuli mukana stefat jotka oli tarkoitettu asennettavaksi syvemmälle akseliputkeen kuin alkuperäinen. Oli vaan sen verta tiukka sovite että itse en niitä saanut paikalleen vaan hain alkuperäiset toyotalta. Omat akselit olivat niin hyvät että en viitsinyt nähdä paljoa vaivaa stefojen asennukseen.
Toyota Land Cruiser. Arjen yläpuolella.
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
- Paikkakunta: siikainen
moi
olen kuullut että semmoisia muovisia juttuja on siihen akselin päälle että ei stefa enää uppia siihen uraan ...
ainakin kampiakselin stefan uraan jollakin oli sellanen patentti.
eikä se pusla tarvi paksia värkkiä olla että normi stefa siihen sopii kuitenkin ja eiköhän kun sorvaa jostain muusta värkistä niin tule yhtä hyvä..
kantsii kuitenkin ensin vaihtaa ne messinkipuslat sinne niin itellä asettu öljyn kulutus niitten vaiholla.
olen kuullut että semmoisia muovisia juttuja on siihen akselin päälle että ei stefa enää uppia siihen uraan ...
ainakin kampiakselin stefan uraan jollakin oli sellanen patentti.
eikä se pusla tarvi paksia värkkiä olla että normi stefa siihen sopii kuitenkin ja eiköhän kun sorvaa jostain muusta värkistä niin tule yhtä hyvä..
kantsii kuitenkin ensin vaihtaa ne messinkipuslat sinne niin itellä asettu öljyn kulutus niitten vaiholla.
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo