Ljiin synkronit
Valvoja: Käyttäjä
Ljiin synkronit
Moi. Teinkö tyhmästi, ja voiko joku insinööri kertoa miksi ? kun vaihdoin ljiin päävaihteistoon Teboilin Fluid D textron 2 automaattiöljyt. Syy moiseen oli kun 1,2,3 vaihteiden synkronointi ei toimi ollenkaan kylmänä, uusilla mobilube gx premium gearoil 80w-90 öljyllä. lämpimänä toi mobilube synkronoi joten kuten. automaattiöljyn viskositeetti on paljon ohuempaa joten se syrjäytyy helpommin kuluneiden synkronirenkaiden urista ja synkronirengas alkaa jarruttaa kuten kuuluu. mun corollassa on punaset öljyt vaihteistossa ja aikanaan volvo 240 srj mulla oli automaattiöljyt laatikossa. koeajon havaintona on nyt , että laatikon synkronit toimii loistavasti. kovasti kehuttu redline synkroni öljy maksaa y
li 20€ litra ja tää teboili 5€ litra.
t.jp
li 20€ litra ja tää teboili 5€ litra.
t.jp
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
- Paikkakunta: siikainen
mulla toimii
teboilin vaihteistoöljyy 80-90 ja toimii moitteettomasti ja pian 400 tkm ajettu masiina..vähä tietty kankeeta mut ei oo haitannu tahtia..
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
Eikos volvoissa ole aina automaattioljyt manuaaleissa? (siis noissa vanhoissa). Loytyyhan tota tavallista laatikkooljya synteettisenakin. Joskus aikoinaan kaytin castrolin tayssynteettista laatikossa ja perissa. (huiput nousi muuten melkein 15km/h hiluxissa)
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
joo.joo. mutta jos mun laatikon synkroniongelma ratkesi tällä( laiska kun olen) niin eihän ole mitään järkeä alkaa purkaa laatikkoa ja vaihtaa synkronirenkaita .tietysti samalla tulisi laatikon laakerointi hoidettua
tämä pätee myös muiden cruiseristien ongelmiin. edelleen odotan sitä insinöörin tuomiota , mikä meni pieleen tässä kokeessa. tämän hetken ajokilometreillä laatikkoremontti siirtyi hamaan tulevaisuuteen. oli aika ilkeä ajaa kun ykkönen ei mennyt silmään paikallaan kun hieman kytkintä nostamalla. kolmoselta kakkoselle ja taas ykköselle vauhdissa kaksois poljennolla ja välikaasulla. kuten jo kirjoitin nyt laatikko toimii kuten ton ikäinen ja +300000km ajettu voi toimia. voi olla ,että synteettinenkin olisi auttanut.
t.jp
tämä pätee myös muiden cruiseristien ongelmiin. edelleen odotan sitä insinöörin tuomiota , mikä meni pieleen tässä kokeessa. tämän hetken ajokilometreillä laatikkoremontti siirtyi hamaan tulevaisuuteen. oli aika ilkeä ajaa kun ykkönen ei mennyt silmään paikallaan kun hieman kytkintä nostamalla. kolmoselta kakkoselle ja taas ykköselle vauhdissa kaksois poljennolla ja välikaasulla. kuten jo kirjoitin nyt laatikko toimii kuten ton ikäinen ja +300000km ajettu voi toimia. voi olla ,että synteettinenkin olisi auttanut.
t.jp
Omassa autossa pienoisia ongelmia saada vaihteita päälle kun keli laskee nollan tuntumaan.
Laitappas JPESALA väliaikaraporttia vaihteiston toiminnasta. Onko laatikko jo hajonnut, vai toimiiko edelleen kuin uusi?
Löysin netistä tällaisen sivun: http://www.roadmachine.fi/mtl.html onko jollain kokemuksia? Taidan vaihtaa tuollaiset kun kerkiän...
Laitappas JPESALA väliaikaraporttia vaihteiston toiminnasta. Onko laatikko jo hajonnut, vai toimiiko edelleen kuin uusi?
Löysin netistä tällaisen sivun: http://www.roadmachine.fi/mtl.html onko jollain kokemuksia? Taidan vaihtaa tuollaiset kun kerkiän...
#428
toimii hyvin. joo mä tiedän ton red linen synkroniöljyn. maksaa 20€ litra. siks mä kokeilin tätä atfää. nyt kun on havaittu että tosiaan pelkällä öljyn vaihdolla voi saada synkronit toimimaan voisi ostaa noi kalliit öljyt laatikkoon. huom. se päävaihteiston ja jakovaihteiston välinen stefa pitää olla kunnossa. helppo homma vaihtaa auton alla maaten. jakovaihteisto vaan osiksi ja uusi stefa paikalleen. itse vaihdoin sen viime keväänä ja samalla pari laakeria jakovaihteistoon. atf öljyllä tuntuu, että laatikko kolisee vähän enemmän tyhjäkäynnillä kuin sillä mobilubella.
t.jp
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Tänään vaihdoin laatikkoon ne Redlinen MT-90 -öljyt ja tadaa nyt menee kaikki pykälät sisään pakkaskelissäkin helkkarin kevyesti, vaihtoi sitten ylös tai alas ja vaikka kierroksia on reilustikin. Stefan tiiviydestä en kyllä ole enää varma, kun tuntu tarkastuskorkin kautta tulevan pikkasen enemmän öljyä ulos kuin mitä viime kerralla vitosvaihteen voitelun parantamiseksi ylitäytin. Taidan tehdä varmuuden vuoksi sen "hullunkierron" ja vaihdan myös jakikseen Redlinet.
Oman kokemuksen perusteella voin suositella noita Redlinen öljyjä lämpimästi. Edellisillä valmistajan suosittelemilla Mobileilla ehdin ajaa vain pari tuhatta kilsaa, joten vettä tai muuta asiaan kuulumatonta niissä ei ollut, eikä silti pelanneet kunnolla.
Oman kokemuksen perusteella voin suositella noita Redlinen öljyjä lämpimästi. Edellisillä valmistajan suosittelemilla Mobileilla ehdin ajaa vain pari tuhatta kilsaa, joten vettä tai muuta asiaan kuulumatonta niissä ei ollut, eikä silti pelanneet kunnolla.
#428