Kuva Kuva

Etukardaani

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pluto
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 9:44 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Etukardaani

Viesti Kirjoittaja pluto »

hj61:n etukardaani(joka piti vaihtaa jo kesällä) pitää melko jurinaa, heiluttelemalla liukubooreissa tuntuu selvä väljyys, paljonkohan tuolla uskaltaa maantiellä ajella ennen kuin tussahtaa? 8)
Löytyykö kenenkään nurkista/hyllystä joutavaa sopuhintaan? :shock:
Tuplanivelellä vielä, kumminko päin akselin kuuluu olla, mulla liuku peränpuolella(hyi s....na), no kuiteski! :oops:
Joku kauppas aksulaa keväällä oon vaan hukannu puhn:o :lol:
Avatar
Arppa
Viestit: 40
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 10:59 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arppa »

Tuplanivel laatikonpäässä ja liuku akselin päässä.
Mikä pakko maantiellä on 4wd päällä ajaa :?:
Rojota
Viestit: 159
Liittynyt: Ke Syys 21, 2005 9:12 am

Re: Etukardaani

Viesti Kirjoittaja Rojota »

pluto kirjoitti:hj61:n etukardaani(joka piti vaihtaa jo kesällä) pitää melko jurinaa, heiluttelemalla liukubooreissa tuntuu selvä väljyys, paljonkohan tuolla uskaltaa maantiellä ajella ennen kuin tussahtaa? 8)
Löytyykö kenenkään nurkista/hyllystä joutavaa sopuhintaan? :shock:
Tuplanivelellä vielä, kumminko päin akselin kuuluu olla, mulla liuku peränpuolella(hyi s....na), no kuiteski! :oops:
Joku kauppas aksulaa keväällä oon vaan hukannu puhn:o :lol:

Eikai hj61:sessä ole ollut tuplaniveletukardaania? 60:n 5-vaihteisessa kylläkin tiettyyn valmistusajankohtaan saakka. Kardaaninlaipan pulttijako vain ei käy 61:n laatikkoon. Mikälie tilanne sulla onkin, niin nurkista löytyy yksi hyväkuntoinen 5-vaiht. tuplanivelkardaani. 250tkm ajetusta autosta. hj61:n normaali etukardaani pitäisi löytyä myös.
Viimeksi muokannut Rojota, La Syys 19, 2009 6:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pluto
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 9:44 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

etukardaani

Viesti Kirjoittaja pluto »

Arppa kirjoitti:Tuplanivel laatikonpäässä ja liuku akselin päässä.
Mikä pakko maantiellä on 4wd päällä ajaa :?:
Sitä nelikko tarvii kun paritonnia painava metwursti raaka-ainetta sisältävä traileri on koukussa kiinni.
Saattaa olla että on tavallinen nivel kummaskin päässä, tuli niin paljo paskaa päälle ettei viittiny pitkää tossa pihalla makoilla alla.
Avatar
Arppa
Viestit: 40
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 10:59 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arppa »

Mulla on hj61:n ja etupäässä on tuplanivelkardaani. Sitä en tiiä onko se alkuperäiskamaa, kun en ole autoa uudesta asti omistanut. Oli miten oli, niin kun on soa korotus on tuo tuplanivel hyvä keksintö.
Tosiaankin, jos parin tonnin pollevaunua vetää, niin 4wd tuo talvikeleillä tukevuutta liikkeelle lähdettäessä.
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Rojotalle. Paljonko pyydät siitä kortonkista ? Siis tuplanivel häZZäkästä..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Tomppa 82
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2007 9:50 am
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tomppa 82 »

No terves...

Mulla on pieni ropleema näitten varaosien kans ko mulla on -89 HJ 60:n, että minkähän värkin osat siihen sitte sopii? Eli se on niitä pula-ajan mallia turboton, mutta nelivalomaskilla. Pitääköhän tähän yksilöön sitte kattoa 60:n vai 61:n kartaania?

Rojota: Jos sulla löytyy passeli ehjä etukartaani, niin mitäs pyyät?

----------------------------
Hiihtäminen on ho...en hommaa...
Vastaa Viestiin