Kuva Kuva

Käynti epätasaista LJ-70

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

mustapirssi
Viestit: 4
Liittynyt: To Maalis 08, 2007 4:43 pm
Paikkakunta: suuri ja mahtava itä

Käynti epätasaista LJ-70

Viesti Kirjoittaja mustapirssi »

LJ-70 ruvennut käymään epätasaisesti kylmänä käynnistettäessä ei käy ilmeisesti kaikilla pytyillä,savuttaa jonkin verran vaaleaa savua n.20-30 s jälkeen käynti tasoittuu,lämpöisenä käynti todella SIISTIÄ! Hehkut ovat ehjät,lämmöt ajettaessa normaalit eikä hukkaa jäähdytys nestettä.
Itse epäillyt suihkujen kärkiä???
Itsellä ei kummoisia kokemusia näistä peleistä joten odottelen hyviä neuvoja.
Avatar
Jürgen
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Mylsä

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Kertomasi ilmiö viittaa ilmaan polttoainepuolella...tsekkaappa polttoaine linjat auton alta ettei oo pientä vuotoa imupuolen putkessa. Vuoto ei tarvitse olla suuri...ei ees pientä lätäkköä auton alla vaan selvästi näkyvä märkä alue p-a putken ympärillä.
Aika yleinen ilmiö vanhemmissa autoissa aivan kuten jarruputkien ruostuminenkin.
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Onko sulla turbo autossa :?: mulla oli sama vika savua epätasainen tyhjäkäynti ostin vaihtoturbon nyt pelaa .Päästi öljyt turbosta läpi kävi puoliksi öljyllä :lol:
NymiS
Viestit: 271
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 11:34 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Suutin vika
HJ61 vm88, Lukot, Vinssi, soa
#332
mustapirssi
Viestit: 4
Liittynyt: To Maalis 08, 2007 4:43 pm
Paikkakunta: suuri ja mahtava itä

Viesti Kirjoittaja mustapirssi »

Itse arvelin myös lähteä vikaa etsimään suuttimista,imuputket kyllä tarkistan. Turbo vikaan en vielä usko :?: Tyhjäkäynti on todella siistiä tuon 20-30 sekunnin epätasaisen käynnin jälkeen. Epätasainen tyhjäkäynti vain jos kone kylmä ja pitempään seissyt.
mustapirssi
Viestit: 4
Liittynyt: To Maalis 08, 2007 4:43 pm
Paikkakunta: suuri ja mahtava itä

Viesti Kirjoittaja mustapirssi »

:lol: Auto ollut viimeiset kuukaudet lähes kauppakassina joten ajo lyhyttä kortteli ajoa,sunnuntaina lähes 300 km matka ajoa ja hanaa koneelle! Maanantai aamuna ei tietoakaan epätasaisesta käynnistä ja savutuksesta! viikolla sai vielä kyytiä pariin otteeseen yli 200km matka ajoa ja oireilua ei lainkaan!
tarmo
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 11:23 pm
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja tarmo »

Mulla hj.ssä ihan sama juttu.
kylmänä käynnistäessä käynti huonoa ja pöllyttää, saati sitten kun erehtyy kaasuun koskemaan pikkasenkin niin tuntee selvästi ettei kaikki pytyt ole mukana käy sillai"rynksyttämällä" tasaantuu kyllä alle minuutissa.

Mulla rupeaa remontti olemaan loppusuoralla, suuttimet käytin huollossa,uusimisen tarvetta ei kuulemma ollut meni puhdistamalla säätöihin.
Irrottaessa huomasin että 2 suutinrunkoa oli selvästi löysällä, eli on ollut jo monta vuotta, jäänyt ilmeisesti edelliseltä asentajalta huomaamatta. :D

Ohjurin kumit vaihdoin sekä säädin venttiilit.

mitä välyksiä olette muuten käyttäneet venttiileissä kun kone on kylmä?
nyt säätyi imu 20 ja pako 35 lukemiin.
Keinuissa oli jonkin verran kulumaa.
Luigi81
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

tarmo kirjoitti:
Mulla rupeaa remontti olemaan loppusuoralla, suuttimet käytin huollossa,uusimisen tarvetta ei kuulemma ollut meni puhdistamalla säätöihin.
Irrottaessa huomasin että 2 suutinrunkoa oli selvästi löysällä, eli on ollut jo monta vuotta, jäänyt ilmeisesti edelliseltä asentajalta huomaamatta. :D
Ihan mielenkiinnosta, mitäs maksoi tuo suuttimien huolto?
railai at surffi.net
tarmo
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 11:23 pm
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja tarmo »

suutinhuolto maksoi 50€, johon sisältyi uudet tiiviste prikat.

Kyllä nyt on ihan eri ääni koneessa, huomattavasti terävämpi käyntiääni ja vastaa kaasunkin niinkuin pitää.
Kyllä nyt jaksaa hymyillä taas monta viikkoa kun ruiserissa on vetoa :D :D :D
Vastaa Viestiin