vaihteet takertelee hj60
Valvoja: Käyttäjä
vaihteet takertelee hj60
Tervehdys taas pitkästä aikaa,eipä ole aikoihin tullut kirjoiteltua tänne mitään kun hj on toiminut niin pirun hyvin
No tänään rupes vaihteet takkuilemaan 3->2 vaihtaessa, ei meinaa h-kaaviosta kakkosta ja ykköstä löytyä kolmosetta vaihtaessa,jumittaa vapaan paikkeille.
Purkasin tossa äsken sen suojakumin pois ja totesin että keppin liikerata on jotenkin outo.(VAIKEA SELITTÄÄ)
No yritetään...kolmoselta siirtää vapaalle kepin pitäisi tulla samassa linjassa vielä vähän matkaa kohti ykkösen ja kakkosen liikerataa niin se kampeaa jotenkin eteen päin,juuresta kun ottaa kiinni ja auttaa niin pelaa hyvin.Vaihteet muuten pelaa hyvin.
Miten sen kepin juuressa olevan peltilevyn saa irti?Molemmilla puolin
on jotkut niitin tapaiset mutta miten niitä uskaltaa irrotella?
Tuntuu näppituntumalla että sieltä on joku tappi poikki tai kulunut ja päästää kepin liikkumaan oudosti?
Varmaan on muilla ollut samoja vaivoja,näissä kun ei tunnu tulevan mitään yllätyksiä vastaa vaan samat tyyppi"ominaisuudet" kaikissa samat.
No tänään rupes vaihteet takkuilemaan 3->2 vaihtaessa, ei meinaa h-kaaviosta kakkosta ja ykköstä löytyä kolmosetta vaihtaessa,jumittaa vapaan paikkeille.
Purkasin tossa äsken sen suojakumin pois ja totesin että keppin liikerata on jotenkin outo.(VAIKEA SELITTÄÄ)
No yritetään...kolmoselta siirtää vapaalle kepin pitäisi tulla samassa linjassa vielä vähän matkaa kohti ykkösen ja kakkosen liikerataa niin se kampeaa jotenkin eteen päin,juuresta kun ottaa kiinni ja auttaa niin pelaa hyvin.Vaihteet muuten pelaa hyvin.
Miten sen kepin juuressa olevan peltilevyn saa irti?Molemmilla puolin
on jotkut niitin tapaiset mutta miten niitä uskaltaa irrotella?
Tuntuu näppituntumalla että sieltä on joku tappi poikki tai kulunut ja päästää kepin liikkumaan oudosti?
Varmaan on muilla ollut samoja vaivoja,näissä kun ei tunnu tulevan mitään yllätyksiä vastaa vaan samat tyyppi"ominaisuudet" kaikissa samat.
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Kepin kiinnitys
Hj:keppi on kiinni sillä peltikupilla joka lähtee irti painamalla ja samalla pyöräyttämällä.Se kepin omituisuus on monella johtunut siitä kun ne tapit menee sinné sisäpuolellekkin ja toinen on joskus niistä poikki.Ja jos on 5vaihteinen niin kepin alapäässä on sellainen muovinen holkki joka on joskus hajonnut.
T:Jarkko Pasanen #14
T:Jarkko Pasanen #14
Kiitoksia vinkistä, kuten arvattu tämäkin oli näitä tyyppiominaisuuksia
Laatikko on 4-lovinen muuten pelaa hyvin, ja aika äänetön vaikka on jo 410tkm. ajettu. Niin no onhan siinä tietenkin se toinen ominaisuus eli jakoloota tyhjenää laatikon puolelle. Pitäis askarrella siihen se putki välille.
Täytyy ruveta tutkimaan kepin juurta kunhan tää päivä tästä lämpenee
Laatikko on 4-lovinen muuten pelaa hyvin, ja aika äänetön vaikka on jo 410tkm. ajettu. Niin no onhan siinä tietenkin se toinen ominaisuus eli jakoloota tyhjenää laatikon puolelle. Pitäis askarrella siihen se putki välille.
Täytyy ruveta tutkimaan kepin juurta kunhan tää päivä tästä lämpenee
Tuosta tyhjenemisominaisuudesta olisin kiinnostunut kuulemaan lisää.tarmo kirjoitti:Kiitoksia vinkistä, kuten arvattu tämäkin oli näitä tyyppiominaisuuksia
Laatikko on 4-lovinen muuten pelaa hyvin, ja aika äänetön vaikka on jo 410tkm. ajettu. Niin no onhan siinä tietenkin se toinen ominaisuus eli jakoloota tyhjenää laatikon puolelle. Pitäis askarrella siihen se putki välille.
Täytyy ruveta tutkimaan kepin juurta kunhan tää päivä tästä lämpenee
Olen tuota oman jakolaatikon tyhjenemistä pitänyt vain runsaan öljyvuodon syynä (4000km ajon jälkeen piti lisätä 1,5L jakolootaan).
On kyllä varalaatikot irti odottamassa. Niihin voisi tehdä valmiiksi korjauksia, jos niistä on hyviä kokemuksia. Myös kaikki tiivisteet varmaan kannattaisi vaihtaa?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Tuo jakolaatikon ja vaihdelaatikon välinen stefa laskee öljyt "väärään" laatikkoon, muttei pääse takas, ellei tee roppujen väliin putkea, mitä pitkin öljy kiertää takasin jakolootaan. Taitaa olla aika monessa jo tehty tuo viritelmä, niin ei tarvi kerran vuodessa olla stefaa vaihtamassa.
____________________________
#262 & HJ-60
#262 & HJ-60
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 4:28 pm
- Paikkakunta: Kaksi iitä peräkkäin
- Viesti:
jep, itsellä tuli tänään viriteltyä putki paikoilleen. Sen huomion tein, että kun jakolaatikon tulpan irroitti, niin suhahdus vain kuului kun oli ali tai ylipaine sisällä.
Jakolaatikolla pitäisi varmaan olla oma huohotus laatikon päällä mikä varmaan omassa tapauksessa oli tukossa.
No 12mm kupariputki on viritetty laatikoiden väliin ja nyt varmaan tasaa myös noi ilmanpaineet keskenään. Hydrauliikkaliikkeestä yksi kulmaliitin, yksi suora ja kupariputki helmiliitoksilla paikoilleen.
Jakolaatikolla pitäisi varmaan olla oma huohotus laatikon päällä mikä varmaan omassa tapauksessa oli tukossa.
No 12mm kupariputki on viritetty laatikoiden väliin ja nyt varmaan tasaa myös noi ilmanpaineet keskenään. Hydrauliikkaliikkeestä yksi kulmaliitin, yksi suora ja kupariputki helmiliitoksilla paikoilleen.
-Whitejack- #64 BJ40-77
Tuota noin. Eli minkä proppujen väliin tuo putki tuli? Tarkistusproppujen? Ei vielä ihan selvinnyt...Whitejack kirjoitti:jep, itsellä tuli tänään viriteltyä putki paikoilleen. Sen huomion tein, että kun jakolaatikon tulpan irroitti, niin suhahdus vain kuului kun oli ali tai ylipaine sisällä.
Jakolaatikolla pitäisi varmaan olla oma huohotus laatikon päällä mikä varmaan omassa tapauksessa oli tukossa.
No 12mm kupariputki on viritetty laatikoiden väliin ja nyt varmaan tasaa myös noi ilmanpaineet keskenään. Hydrauliikkaliikkeestä yksi kulmaliitin, yksi suora ja kupariputki helmiliitoksilla paikoilleen.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
sama vika eli vääntäkääs rautalangastaosilpi kirjoitti:Tuota noin. Eli minkä proppujen väliin tuo putki tuli? Tarkistusproppujen? Ei vielä ihan selvinnyt...Whitejack kirjoitti:jep, itsellä tuli tänään viriteltyä putki paikoilleen. Sen huomion tein, että kun jakolaatikon tulpan irroitti, niin suhahdus vain kuului kun oli ali tai ylipaine sisällä.
Jakolaatikolla pitäisi varmaan olla oma huohotus laatikon päällä mikä varmaan omassa tapauksessa oli tukossa.
No 12mm kupariputki on viritetty laatikoiden väliin ja nyt varmaan tasaa myös noi ilmanpaineet keskenään. Hydrauliikkaliikkeestä yksi kulmaliitin, yksi suora ja kupariputki helmiliitoksilla paikoilleen.
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
No mulla ainaki näkyy olevan laitettu letku just tarkistus/täyttöroppujen väliin, eli sieltä laatikon vasemmasta kyljestä siihen jakiksen takana keskellä olevaan.
Meinasin että kun teen rempan niin otan tuon letkun pois ja vedän noista valmiista nipoista ylimääräset huohottimet jonnekki korkealle.
MUOKS:
Jos sopivat liittimet saa suoraan, niin sittenhän tuo ois helppo tehä noin kuparilla. T-haara väliin niin siitä saa vielä konehuoneeseen huohotus/täyttöputken.
Miten äkkiä tuo stefa oikein menee?AnttiH kirjoitti:Taitaa olla aika monessa jo tehty tuo viritelmä, niin ei tarvi kerran vuodessa olla stefaa vaihtamassa.
Meinasin että kun teen rempan niin otan tuon letkun pois ja vedän noista valmiista nipoista ylimääräset huohottimet jonnekki korkealle.
MUOKS:
Saapiko siis noiden tulppien tilalle suoraan sopivilla kierteillä olevat liittimet? Mulla noihin tulppiin on tehty reiät ja hitsattu pikku nipat.Whitejack kirjoitti:No 12mm kupariputki on viritetty laatikoiden väliin ja nyt varmaan tasaa myös noi ilmanpaineet keskenään. Hydrauliikkaliikkeestä yksi kulmaliitin, yksi suora ja kupariputki helmiliitoksilla paikoilleen.
Jos sopivat liittimet saa suoraan, niin sittenhän tuo ois helppo tehä noin kuparilla. T-haara väliin niin siitä saa vielä konehuoneeseen huohotus/täyttöputken.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Käsitin että tarkistus/täyttöroppujen välissä olis toi putki. Itselläni oli joskus aikoinaan HJ60:ssä sellaiset hytrauli nipat johon sai kirkkaan letkun lemmarilla kiinni. Tarkoitushan tolla letkulla/putkella on, että kun steva on lootien välistä mennyt niin jakiksesta karkaa öljyt päälootaan, josta se sitten valuu takas putkea/letkua pitkin jakikseesn.Tuppu kirjoitti:sama vika eli vääntäkääs rautalangastaosilpi kirjoitti:Tuota noin. Eli minkä proppujen väliin tuo putki tuli? Tarkistusproppujen? Ei vielä ihan selvinnyt...Whitejack kirjoitti:jep, itsellä tuli tänään viriteltyä putki paikoilleen. Sen huomion tein, että kun jakolaatikon tulpan irroitti, niin suhahdus vain kuului kun oli ali tai ylipaine sisällä.
Jakolaatikolla pitäisi varmaan olla oma huohotus laatikon päällä mikä varmaan omassa tapauksessa oli tukossa.
No 12mm kupariputki on viritetty laatikoiden väliin ja nyt varmaan tasaa myös noi ilmanpaineet keskenään. Hydrauliikkaliikkeestä yksi kulmaliitin, yksi suora ja kupariputki helmiliitoksilla paikoilleen.
Stevan kunto tulee nopeesti tarkistettua kun vain avaa päälaatikon tarkistus ropun. Jos laatikot on päällisin puolin kuivat ja päälaatikossa on liikaa öljyä niin jakolaatikossa on vajausta. Ehkä yleisin syy miksi jakis hajoo kun ei katsota onkos siellä voitelua vai onko kaikki päälaatikossa. Toki pää laatikon pienellä ylitäytöllä on suuri merkitys myös vitosen voitelulle.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 4:28 pm
- Paikkakunta: Kaksi iitä peräkkäin
- Viesti:
MUOKS:
Whitejack kirjoitti:No 12mm kupariputki on viritetty laatikoiden väliin ja nyt varmaan tasaa myös noi ilmanpaineet keskenään. Hydrauliikkaliikkeestä yksi kulmaliitin, yksi suora ja kupariputki helmiliitoksilla paikoilleen.
Löytyy sopivia liittimiä. Vähän jää kierteet löysälle, varsinkin kulmaliittimessä jossa ei ole kantaa laatikkoa vasten. Kierteisiin laitoin epoksia varmuuden vuoksi, niin jäi tiiviiksi. Ja toi kulmaliitinhän ei enään pääse pyörimään mihinkään kun on kupariputki paikoillaan.hj60 kirjoitti:Saapiko siis noiden tulppien tilalle suoraan sopivilla kierteillä olevat liittimet? Mulla noihin tulppiin on tehty reiät ja hitsattu pikku nipat.
Jos sopivat liittimet saa suoraan, niin sittenhän tuo ois helppo tehä noin kuparilla. T-haara väliin niin siitä saa vielä konehuoneeseen huohotus/täyttöputken.
-Whitejack- #64 BJ40-77
Ja taas pelaa!!!
Kepin päässä oleva tiivistekumi oli poikki ja murtunut, näin ollen keppi pääsi liian alas ja takerteli vapaan paikkeilla kun sen olis pitänyt hypätä siirtäjältä toiselle.Pikkusen kepistä nostamalla kun avitti niin sai pelaamaan.
Tilasin Toyotalta uuden kumin(24€ sika hinta moiselle) ja nyt on kuin uusi
Sitä ei sillai huomaa kun keppiä päivittäin vatkaa että muuttuu pikkuhiljaa huonommaksi ja huonommaksi ja lopulta jumittui kokonaan.
Halvallahan sitä pääsi tästäkin remontista mutta on se kova hinta kumille.
Kepin päässä oleva tiivistekumi oli poikki ja murtunut, näin ollen keppi pääsi liian alas ja takerteli vapaan paikkeilla kun sen olis pitänyt hypätä siirtäjältä toiselle.Pikkusen kepistä nostamalla kun avitti niin sai pelaamaan.
Tilasin Toyotalta uuden kumin(24€ sika hinta moiselle) ja nyt on kuin uusi
Sitä ei sillai huomaa kun keppiä päivittäin vatkaa että muuttuu pikkuhiljaa huonommaksi ja huonommaksi ja lopulta jumittui kokonaan.
Halvallahan sitä pääsi tästäkin remontista mutta on se kova hinta kumille.