Kuva Kuva

M: Turboja ja coolereita

Buy, sell and exchange Cruisers and related stuff

Valvoja: Käyttäjä

Turbo&carservice
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2007 12:52 pm
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

M: Turboja ja coolereita

Viesti Kirjoittaja Turbo&carservice »

Nyt olis 2,4:sta 3,3L ja myös muihinkin hyviä ahtimia: esim.
- mersun 115bvitosta GT20 / muutkin suosittelee tätä. :D
hinta 280€ tai laakerit ja kunnostettuna 720€ :shock:
- GT17 löytyy vähän höystettyä 500€ käytetty mutta kunnosssa
- myös muita garretteja joko kunnostettuja tai suoraan alk 260€
- löytyy schwitsereitä S1BG uusi (ovh 1160ekee )muilla(tarkista vaikka) eli hukka portilla nyt tämän kuun 800€ siis on uusi 3,3L :n
- muita schwitzereitä S2A ja B jos tarvii oikein potkua koneeseen alk.700€/ kpl :)
Muutos töitä ja korjauksia ahtimiin peruskorjaus 200€+osat
Sitten sekoitettuja ahtimia niistä kannattaa kysellä tai teettää oikeastaan mitä vai aina 1200hv asti löytyy turboja.
On myös VNT ahtimia alk.250€ käytettyjä.
Katso youtube ja siellä hakuun t200r, volvossa reilusti yli 500hv taka pyöriissä :lol: tämä on mun.
:lol: landcruiserista tulee myös video,penkitys karvan alle 300hv:shock:
pakoputket tavalliset ja rosteriset 2" aina 3,5" asti. Omassa on 3" ja kylläpä hengittää hyvin, hintaa tuli n.700€ kaikkiaan ahtimelta asti.
Kysy myös jotain mitä sun mielessä liikkuu siis tästä asiasta, niin yritetään toteuttaa.
Kaikki aluhitsaukset ja aikas nopeassa aikataulussa, ja oikeastaan kaikki metallit ja myös muovia.
Coolereita alk.190€ alu tietty. Jos lähdöt ei passaa niin muutetaan ne juuri sinulle sopiviksi.
Siliconiputket kaikki koot ja kulmat alk.10€ tämä on suoran hinta.
Se on selvää kannattaa vertailla ja kysellä sillä säästää.
Nokialta
0400774475
Turbomuutoset ja korjaukset
tappura
Viestit: 45
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 4:56 pm

switzer

Viesti Kirjoittaja tappura »

Valaiseppa mitä eroa on s2 a:la ja s2 b:lä ? Itsellä on switzer ilman hukkaporttia onko se tuo s2 a sitten.
Turbo&carservice
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2007 12:52 pm
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: switzer

Viesti Kirjoittaja Turbo&carservice »

Molempia on ilman hukkaporttia, S2A on 49mm pakosiivellä ja S2B 59mm tai 64mm, vielä yksi mahdollisuus on että S2B on jaetulla pakopesällä ja oikeastaan S2A:n on mutta harvinaisenpi ja pakopesän koko huomattavasti isompi S2B jaetussa.
Eli parhaiten tiedät kun katsot pakosiiven koon.

toivottavasti sait selvää

tappura kirjoitti:Valaiseppa mitä eroa on s2 a:la ja s2 b:lä ? Itsellä on switzer ilman hukkaporttia onko se tuo s2 a sitten.
Turbomuutoset ja korjaukset
Viitapiru
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 6:49 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Viitapiru »

kerroppa ihan kaikki tuosta cruiserista josta 300 hevosta löytyy.
mitä muutoksia/säätöjä jouduttu tekemään,minkälainen dynokäppyrä tuli.yms tms...rupes kiinnostaa...
Turbo&carservice
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2007 12:52 pm
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo&carservice »

Ei siis täyttä kolmeesataa karvan alle. Pumppu, 3" putki,cooleri tietty, turbon muutos ja kannen tarkistus uudet männät ja alakerran tarkistus. Niin paineillahan niitä polleja saa helpolla jos pumppu riittää. Mutta kestävyyttä se tosiaan syö varmasti. Ja laatikko on kovilla.
Nyt yritän löytää moniventtiilikannen jaappanista niin saadaan oikein kunnon tehot joskus.
Viitapiru kirjoitti:kerroppa ihan kaikki tuosta cruiserista josta 300 hevosta löytyy.
mitä muutoksia/säätöjä jouduttu tekemään,minkälainen dynokäppyrä tuli.yms tms...rupes kiinnostaa...
Turbomuutoset ja korjaukset
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

juu, olis tosiaan hienoa saada tästä turbo car servicen noin 300 hv koneesta tietoa edes vähän enemmän. ilmeisesti 12h-t mjoottori. kenen tekemä pumppu ( paljonko teoreettinen teho max.pumpun tuotolla jos kaikebn saa palamaan ), mikä kytkin, millainen ilmanputsari jne....

tässä aivan viime päivinä dynotettiin yksi 12h-t Mustolan modaamalla boschin pumpulla joka pieksee vakion modatun sopivasti, kytkimenä centerforce joka huutaa armoa ja alkaa luistaa niin ettei paineita voinut nostaa kunnolla... vääntöä kuitenkin piirtyi paperille yli 620nm rapiat 2000rmp jne.....
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

ymmärtääkseni se on hdj-80
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Löytyskö 3" dump-pipea CT12b-ahtimeen, siis Cruiserin 1KZ-TE:n jatkoksi? Loppuputken hilppeet (tee-se-itse) ja miksei myös edullinen toteutus kiinnostaisi.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Iltoja, mitenkäs tuohon Schwitzer S2B:hen, löytyiskö pienempää pakopesää siihen, tämänhetkisessä AR-luku on 1.15 ja aivan liian ylhäällä herää, näin metsäkäyttöä ajatellen. Pakosiiven koko 59mm
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

HDJ:n koneeseen 300-350hv henkivä turbo vesijäähdytetyllä pakopesällä?
TP
Vastaa Viestiin