Hj60 "Lumikki"
Valvoja: Käyttäjä
Re: Hj60 "Lumikki"
Vloppuna kattelin takatolppia. Ne on yläreunasta kattokourun alta kummaltakin puolen puhki siitä takaluukun nurkasta. Kouruissa ei kyllä ole reikää samalla kohdin, ruostetta kylläkin. Tulevaan talliin tämä tule siirtymään tässä syksyn aikana, sitten pääsee purkamaan ja kartoittamaan työn määrää. Loppuviikosta näin eräänä yönä painajaista, että työmäärä paljastu liian suureksi tehdä liikenteeseen, toivottavasti ei ollut enneuni.
Ja muuten, onko tällasesta firmasta kokemusta? http://autoblechteile.de/Toyota/Landcru ... :8_63.html
Ja muuten, onko tällasesta firmasta kokemusta? http://autoblechteile.de/Toyota/Landcru ... :8_63.html
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Re: Hj60 "Lumikki"
Ei kokemusta mutta tuskin ainakaan huonompia kuin taiwanin tekeleet. Hj:hin saa aika nihkeesti korjauspeltejä. Pyöreälamppuiseen saa etuhiekkapeltii, loksut eteen, takakaaret, joskus taisi saada helmatkin, en tiedä saako enää.
Aihiosi vaikuttaa ehkä hieman keskimääräistä reikäsemmältä, mutta ei siitä painajaisia kannata ottaa. Luulenpa että onpi jäänyt seisomaan juuri mätävikojen vuoksi.
Aihiosi vaikuttaa ehkä hieman keskimääräistä reikäsemmältä, mutta ei siitä painajaisia kannata ottaa. Luulenpa että onpi jäänyt seisomaan juuri mätävikojen vuoksi.
Re: Hj60 "Lumikki"
Kyllähän tuo navetan takana olo on jälkensä jättänyt. Mutta jotenki olen sitä mieltä edelleen, että tuo on lähtötiedot huomioiden kuitenkin yllättävän hyvä. Hiukan pelonsekaisesti kuitenkin odotan harrastetilan valmistumista, että pääsee purkamaan ja tutkimaan pintaa syvemmältä muuttuuko painajaiset todeksi.
Kuten aiemmin kerroin tuo on hitsattu ja maalatu uudelleen vain vähän ennen seisomaan jäämistä. Mätävikojen takia ei ole seisomaan jäänyt, syyt tiedän ja ne ei liity autoon.
Pitää koittaa tilata noita linkin korjauspeltejä kun sen aika tulee.
Kuten aiemmin kerroin tuo on hitsattu ja maalatu uudelleen vain vähän ennen seisomaan jäämistä. Mätävikojen takia ei ole seisomaan jäänyt, syyt tiedän ja ne ei liity autoon.
Pitää koittaa tilata noita linkin korjauspeltejä kun sen aika tulee.
Re: Hj60 "Lumikki"
Tänään hain vararenkaan, oli jäänyt sinne vattupuskaan. Samalla sain tietooni myös syyn tuohon pilarien outoon ruostumiseen. Auto on keikautettu katolleen joskus ja vakuutusyhtiön piikkiin on katto vaihdettu. Vetelin hiukan rälläkän teräsharjalla kattokourun alapuolta ja ei se pelkästään hyvältä näyttänyt. Pakkelia myös käytetty hyvin muualla ruostekorjauksissa. Nyt tuo ei enää vaikutakkaan niin hyvältä aihiolta, saas nähä ku oikeen pääsee ajelemaan ruostekukkia auki että jääkö mitään jäljelle.
Re: Hj60 "Lumikki"
Jos se kori oikee huonoks osottautuu ni osta toinen kori. Noitahan on purettu satoja ja välillä putkahtelee hyviäkin koreja myyntii.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Re: Hj60 "Lumikki"
Onko noissa alkupään ja loppupään HJ koreissa eroja muuta ku etuloksut ja etuhelmapelti? Tarkoitan lähinnä, että onko penkkien kiinnitykset, lukkovipujen paikat, yms. samanmoiset?
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Re: Hj60 "Lumikki"
Alkupään 80-85 malleissa ei ollut lukkovipuja ollenkaan. Jos löydät -86 tai uudemman korin on sopivuus tarkempaa mutta mahtaako noissa mitään ylitsepääsemätöntä olla?
Re: Hj60 "Lumikki"
Lattia on erilainen. Penkit ei oo vaihtokelpoiset suoraan. tulipelti on erilainen. Näihin nyt ainakin törmäsin. Mitään ylipääsemätöntä en huomannu. Pellit vaihdekepin ympärillä on erilaiset. Samoin niiden kumit. Johtosarjat on erilaiset. Uudempi kojelauta vaatii pikkuisen johtotöitä. Jonnekkin tänne palstalle tuli laitettua ohje siitä. Valopelti on eri kanttilamppuisessa kuten myös etulokarit. Saa kyllä laitettua pyöreälamppuseen kanttisetkin. Etulokasuojissa vilkku on eri kohdassa. Jostain syystä takaiskaritkin on erit. En kyllä ymmärrä miksi. Ota vanhasta johtosarja kokonaan. Jos uudempi kori on 12ht niin kaasuvaijeri on erillainen. Lattiamatto on erilainen kerran lattiapeltikin on eri.
Ei mitään ylipääsemätöntä jos on hyvä uudempi kori jossa on vaihdelaatikon pellit ja lattiamatto mukana. Elä säikähdä. Ei paha rasti kuiteskaan
edittiä: luin jutun alusta asti ja nyt kyllä sanon että pysy uudempikoppaisessa korissa. Älä vaihda vanhempaan koska se tulee tuottaan turhan paljon hommaa niinpäin. Vanhemmasta voi päivittää uudempaan mutta kyllä nyt kyseenalaistan toiseen suuntaan vaihtoa!!
Ei mitään ylipääsemätöntä jos on hyvä uudempi kori jossa on vaihdelaatikon pellit ja lattiamatto mukana. Elä säikähdä. Ei paha rasti kuiteskaan
edittiä: luin jutun alusta asti ja nyt kyllä sanon että pysy uudempikoppaisessa korissa. Älä vaihda vanhempaan koska se tulee tuottaan turhan paljon hommaa niinpäin. Vanhemmasta voi päivittää uudempaan mutta kyllä nyt kyseenalaistan toiseen suuntaan vaihtoa!!
Re: Hj60 "Lumikki"
Kiitos kattavasta vastauksesta. En ole vaihtamassakaan vanhempaan koppaan. Kysyin vaan, että tietää mitä alkaa metsästämään. Jos löytyy priima vanhakoppa, niin saahan siitä ainakin korjauspeltiä ja katon, jos paljastuu tolpat toivottomiks. Oon tässä koko omistuajan katsellu tarjontaa ja en muista nähneeni uudempaa koppaa hylsynä myynnissä vielä kertaakaan. No onhan tässä aikaa vielä etsiä.Jussi kirjoitti:Lattia on erilainen. Penkit ei oo vaihtokelpoiset suoraan. tulipelti on erilainen. Näihin nyt ainakin törmäsin. Mitään ylipääsemätöntä en huomannu. Pellit vaihdekepin ympärillä on erilaiset. Samoin niiden kumit. Johtosarjat on erilaiset. Uudempi kojelauta vaatii pikkuisen johtotöitä. Jonnekkin tänne palstalle tuli laitettua ohje siitä. Valopelti on eri kanttilamppuisessa kuten myös etulokarit. Saa kyllä laitettua pyöreälamppuseen kanttisetkin. Etulokasuojissa vilkku on eri kohdassa. Jostain syystä takaiskaritkin on erit. En kyllä ymmärrä miksi. Ota vanhasta johtosarja kokonaan. Jos uudempi kori on 12ht niin kaasuvaijeri on erillainen. Lattiamatto on erilainen kerran lattiapeltikin on eri.
Ei mitään ylipääsemätöntä jos on hyvä uudempi kori jossa on vaihdelaatikon pellit ja lattiamatto mukana. Elä säikähdä. Ei paha rasti kuiteskaan
edittiä: luin jutun alusta asti ja nyt kyllä sanon että pysy uudempikoppaisessa korissa. Älä vaihda vanhempaan koska se tulee tuottaan turhan paljon hommaa niinpäin. Vanhemmasta voi päivittää uudempaan mutta kyllä nyt kyseenalaistan toiseen suuntaan vaihtoa!!
Re: Hj60 "Lumikki"
Katon hitsauksessa piilee sitten pikku-pikku tulipaloriski. Katon verhouksen alla oleva äänieristysmatto kerää itseensä vuosien saatossa pölyä,mikä on yhtä hätäistä palamaan kuin ruuti. Eli nukkamaton poiston jälkeen tehokas imurointi ja ennen hitsausta kastelu sumupullolla veden kanssa.
Ja silti joku vahtimaan mahdollista paloa vesiletkun kanssa.
Tiedän kokemuksesta että kun hitsikipuna sytyttää katon niin se palaa huminalla parissa sekunnissa kauttaaltaan.Onneksi ei koko talli palanut niinkuin Pululla tuolla Lahdessa.Siinä meni muutama muukin harrastepeli poroksi.
Ja silti joku vahtimaan mahdollista paloa vesiletkun kanssa.
Tiedän kokemuksesta että kun hitsikipuna sytyttää katon niin se palaa huminalla parissa sekunnissa kauttaaltaan.Onneksi ei koko talli palanut niinkuin Pululla tuolla Lahdessa.Siinä meni muutama muukin harrastepeli poroksi.
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Re: Hj60 "Lumikki"
Yritin tilata kyseisestä firmasta pellin palan HJ61:een, mutta eivät toimita Suomeen.Samppahj kirjoitti:Vloppuna kattelin takatolppia. Ne on yläreunasta kattokourun alta kummaltakin puolen puhki siitä takaluukun nurkasta. Kouruissa ei kyllä ole reikää samalla kohdin, ruostetta kylläkin. Tulevaan talliin tämä tule siirtymään tässä syksyn aikana, sitten pääsee purkamaan ja kartoittamaan työn määrää. Loppuviikosta näin eräänä yönä painajaista, että työmäärä paljastu liian suureksi tehdä liikenteeseen, toivottavasti ei ollut enneuni.
Ja muuten, onko tällasesta firmasta kokemusta? http://autoblechteile.de/Toyota/Landcru ... :8_63.html
Re: Hj60 "Lumikki"
http://cruiserworld.eu/parts/60-series/ ... lights-etc
Tuollakin on monenlaista ossaa, uutta eli käytettyä.
Tuollakin on monenlaista ossaa, uutta eli käytettyä.
Re: Hj60 "Lumikki"
Tällanen vähä turha päivitys, mutta nyt on auto vihdoin saatu lämpimään. On ollu tässä työpaikan ja paikkakunnan vaihtoakin, mutta nyt on matka auton luo lyhentynyt reilusta sadasta noin viiteen kilometriin. Jospa tässä alkuvuodesta pääsis jotain jo tekemäänkin.
Ja löyty maton alta ainaki vähä jopa ehjää peltiä
Mikä muuten on tuo istuimeen menevä johto? Onko näissä termostaattiohjattu penkinlämmitin, ku ei nappia ainakaan ole?
Ja löyty maton alta ainaki vähä jopa ehjää peltiä
Mikä muuten on tuo istuimeen menevä johto? Onko näissä termostaattiohjattu penkinlämmitin, ku ei nappia ainakaan ole?
Viimeksi muokannut Samppahj, Su Syys 17, 2017 9:17 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Re: Hj60 "Lumikki"
Itselleni ei ole tullut penkinlämppäriä vastaan vielä yhdessäkään vanhemmassa cruiserissa.
Re: Hj60 "Lumikki"
Onko muuta tietoa, mikä tuo johto voisi olla? 2-napainen liitin penkin alla ja näkyy kuskin penkin takaa menevän se johto jonnekki oikeaan reunaan selkänojaan. Näkyy kuvassa liitin irrallaan turvavyön vastakappaleen pultin kohdalla.vartiainen kirjoitti:Itselleni ei ole tullut penkinlämppäriä vastaan vielä yhdessäkään vanhemmassa cruiserissa.