HZJ105 kranaatin muokkaama
Valvoja: Käyttäjä
HZJ105 kranaatin muokkaama
No nyt tuli sitten pihaan tuollainen HZJ105 vuosimalli 2001. Ruotsin armeijan käytössä oolut ja joutunut jonkinlaisen pommin tai kranaatin uhriksi ja saattaa siinä muutama luodin reikäkin olla. Siis auto on ollut joukoilla ilmeisesta Afganistanissa tai lähellä. No nyt se on päässyt rauhaisaan Suomeen. Auto vielä paperiton mutta selvittelyn alla saanko siihen jotain lippuja mukaan. Ja on sitten oma hommansa jos tän yrittää saada joskus suomen kilpiin. Ei ole ilmeisesti yhtään HZJ105 suomessa. Ei ainakaan toyon toimesta tyypitettynä.
No aika näyttää tuleeko tästä vain elinten luovuttaja. Eli autohan jäykillä akseleilla jotka varustettu arbin lukoilla. Akselit ja tukivarret ovat hyvin lähellä hodarin akseleita. Moottorina ahdettu 1 HZ kone. Pitää oikeen tutkia onko jo tehtaan tekele vai mikä. Turbossa oli Denco nimi valussa. No jokin kaupallinen turbopaketti tää kuiten on. On sellaisia nuo osat. Vaihdelaatikko normi R151F ja jatkeena kytkettävällä nelivedolla oleva jakis. Eli akseleissa on napalukot. Sisustasta riisuttu kaikki sähkö vermeet pois. Siis kaikki ylimääräinen eli ei ole tasosäätöjä yms... mut ilmastointi on ja matkamittari on digitaalinen. Ikkunat aukee kammesta. Muuten on koje laudasta kuten HDJ100. Moottorikin on sellainen ettei sähköjä tarvita muuhun kuin starttiin.
Keulassa on valmiit vinssipedit mutta valitettavasti puskuri ja vinssi kelvannut jollekkin muulle. Oishan tää makee peli jos sais suomen kilpiin, mut katellaan tuleeko vain elintenluovuttaja tai sitten rälläkällä katto pois ja metsään.
No aika näyttää tuleeko tästä vain elinten luovuttaja. Eli autohan jäykillä akseleilla jotka varustettu arbin lukoilla. Akselit ja tukivarret ovat hyvin lähellä hodarin akseleita. Moottorina ahdettu 1 HZ kone. Pitää oikeen tutkia onko jo tehtaan tekele vai mikä. Turbossa oli Denco nimi valussa. No jokin kaupallinen turbopaketti tää kuiten on. On sellaisia nuo osat. Vaihdelaatikko normi R151F ja jatkeena kytkettävällä nelivedolla oleva jakis. Eli akseleissa on napalukot. Sisustasta riisuttu kaikki sähkö vermeet pois. Siis kaikki ylimääräinen eli ei ole tasosäätöjä yms... mut ilmastointi on ja matkamittari on digitaalinen. Ikkunat aukee kammesta. Muuten on koje laudasta kuten HDJ100. Moottorikin on sellainen ettei sähköjä tarvita muuhun kuin starttiin.
Keulassa on valmiit vinssipedit mutta valitettavasti puskuri ja vinssi kelvannut jollekkin muulle. Oishan tää makee peli jos sais suomen kilpiin, mut katellaan tuleeko vain elintenluovuttaja tai sitten rälläkällä katto pois ja metsään.
Viimeksi muokannut killerwo, Ma Huhti 14, 2014 12:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Blue skies and headdown
Miehekkään oloinen laite!
Jos tuohon paperit on olemassa, niin luulis sen saatavan kilpiin esim. tilaamalla http://www.tuv.fi/34722.asp tarvittavat dokumentit. Noilta voi ilmaseks selvittää, onko dokumentteja ylipäänsä saatavissa.
Jos tuohon paperit on olemassa, niin luulis sen saatavan kilpiin esim. tilaamalla http://www.tuv.fi/34722.asp tarvittavat dokumentit. Noilta voi ilmaseks selvittää, onko dokumentteja ylipäänsä saatavissa.
#428
Noi afganistaniautot on yleensä tropiikin malleja, jolloin kaikki tarvittavat EU hyväksynnät ei välttämättä löydy.
Täällä on aika useita pajoja mitkä noita vääntää
Täällä on aika useita pajoja mitkä noita vääntää
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Tää auto pitäis olla ollut ruotsinarmeijalla ja kilvissä. Ruotsissa armeijan autojen tulee olla tieliikennevehkeitä joten toiveita olisi. Ja sellainen kutina on että HZJ105 olis tyypitetty eurooppaan. No katsotaan saanko tähän mitään papruja.
Tässä olis tepan TML-raidetangon vääntö paikka.
Tässä olis tepan TML-raidetangon vääntö paikka.
Blue skies and headdown
Tänään tuli käymään Cruiser harrastelijoita kylässä ja ihmettelemässä HZJ:ä. No päätettiin sitten kokeilla käyntiin. Akkuja ei ollut paikalla ja nurkista ei löytynyt kuin yksi vanha Varta. No rouvan autosta sitten lainattiin kaapeleilla virtaa. Eihän se virta sitten riittänyt pyörittämään konetta. Yllätys oli kuitenkin suuri kun Digimittaristoon tuli ensi kertaa virrat ja näin kilomerti lukeman....28100km komeili mittarissa. Tätä ei ainakaan vielä kilometreillä ole pilattu. Tässä mallissa valitettavasti on 12v startti, joten eihän se pitkillä starttikaapeleilla jaksanut ilman akkua pyöriä kuin muutaman kerran. Jos sitä innostuis laittaa huomenna uuden akun. Niin ja Japanista tuli sitten uusi vanne etuakselille. Tuo paikallaan oleva on räjäytetty melko lyttyyn. Harmillisesti tässä on 5 pulttinen vanne kuten HDJ100 sekä 78 ja 79 sarjan autoissa. Navat on kyllä erehdyttävästi samanlaiset kuin 80 sarjassa joten siitä vois laitta normi navat. No nyt on kierros ehyitä pelti vanteita ja ainakin ruotsista saa toyon replica aluvanteita 125€/kpl. Eli jos tämä tekniikka siirtyy käyttikseen niin ei taida olla vielä tarvetta alkaa säätämään napojen kanssa.
Blue skies and headdown
Re: HZJ105 kranaatin muokkaama
Kysäsees valmistenumeron perusteella Ruotsin Toyotalta ovatko maahantuoneet ko. kamppeen.killerwo kirjoitti:Auto vielä paperiton mutta selvittelyn alla saanko siihen jotain lippuja mukaan. Ja on sitten oma hommansa jos tän yrittää saada joskus suomen kilpiin. Ei ole ilmeisesti yhtään HZJ105 suomessa. Ei ainakaan toyon toimesta tyypitettynä.
Saksassa noita on ainakin rekisterissä, joten toiveita vaatimustenmukaisuuspapereiden saamiseen on. Tuo turbotus tosin saattaa sotkea asian jos katsuri on hereillä. Muuten moottori ainakin tuntuis olevan päiväntasalla (Euro3).
http://4x4maxe.de/fahrzeuge-kabinen/geb ... .html#c193
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =144227744
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Mites näissä 2000 luvun vehkeissä onnistuu akselin muutos ja moottorin vaihto. Aken sivuilta katsottuna pitää olla samaa mallisarjaa josta moottori vaihdetaan. Nyt mielessä pyörii että toisi maahan 100 sarjaisen bensa koneella, kun niiden hinnat on kuiten reilusti alle 10k€. Sitten tuosta 105 cruiserista kone vaihdelaatikko jakispaketti ja etuakseli siihen. Meneekö yli 50% vaihdettujen osien määrä?? Jotenkin ahdistaa mieltä jos tuosta ottaa tuon tekniikan ja laitta 80 sarjaan. Olishan se mukava siirtyä 100 sarjaan.
Blue skies and headdown
killerwo kirjoitti:Mites näissä 2000 luvun vehkeissä onnistuu akselin muutos ja moottorin vaihto. Aken sivuilta katsottuna pitää olla samaa mallisarjaa josta moottori vaihdetaan. Nyt mielessä pyörii että toisi maahan 100 sarjaisen bensa koneella, kun niiden hinnat on kuiten reilusti alle 10k€. Sitten tuosta 105 cruiserista kone vaihdelaatikko jakispaketti ja etuakseli siihen. Meneekö yli 50% vaihdettujen osien määrä?? Jotenkin ahdistaa mieltä jos tuosta ottaa tuon tekniikan ja laitta 80 sarjaan. Olishan se mukava siirtyä 100 sarjaan.
Landcruiser 105 oli valimalli, jossa on periaatteessa 80 sarjan runko ja voimansiirto seka 100 sarjan kori. Pyorat on tosin 5-pulttiset.
FJ62 1989
Saathan sä laittaa Toyotaan vaikka Ooppelin moottorin jos välttämättä haluat, edellytyksellä että opeli täyttää samat päästömääräykset.killerwo kirjoitti:Mites näissä 2000 luvun vehkeissä onnistuu akselin muutos ja moottorin vaihto. Aken sivuilta katsottuna pitää olla samaa mallisarjaa josta moottori vaihdetaan.
Onnistuu, kunhan tuohon 105:n moottoriin löydät päästötasosta todistuksen. Prosentit: 14% moottori, 9% vaihteistot, 4% etuakseli, joten ei minkäänlaista ongelmaa niitten suhteen.Nyt mielessä pyörii että toisi maahan 100 sarjaisen bensa koneella, kun niiden hinnat on kuiten reilusti alle 10k€. Sitten tuosta 105 cruiserista kone vaihdelaatikko jakispaketti ja etuakseli siihen. Meneekö yli 50% vaihdettujen osien määrä??
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Heh, tämäkin projekti nytkähtänyt viimein liikkeelle. Eli tarkoitus on nyt että HZJ105 toimii elimen luovuttajana. Eli moottori ja voimansiirto siirtyy HDJ80:n rungolle. Kori on haettu Göteborista, kori on vuodelta 1997 ja malli on HJD80 VX.
Kaikki lähtee rungosta, rungolla rullattu reilu 700tkm. Kohtuu hyvä kuntoinen. Ainoa yllätys tuli kun pesin rungon ja olin viemässä hiekka puhallukseen niin huomasin että vasen puoli jousitornin etupuolelta on vääntynyt. No viikonloppuna oikaisin rungon ja nyt siis viety puhallukseen ja maalaukseen.
Seuraavaksi aloitetaan pilkkomaan elinten luovuttajaa. Tällä keksinnöllä on ajettu 28tkm ja vuosimallia 2001. Kori menee pääosin paaliin mutta jotain pisteosia tietenkin otan talteen.
Kaikki lähtee rungosta, rungolla rullattu reilu 700tkm. Kohtuu hyvä kuntoinen. Ainoa yllätys tuli kun pesin rungon ja olin viemässä hiekka puhallukseen niin huomasin että vasen puoli jousitornin etupuolelta on vääntynyt. No viikonloppuna oikaisin rungon ja nyt siis viety puhallukseen ja maalaukseen.
Seuraavaksi aloitetaan pilkkomaan elinten luovuttajaa. Tällä keksinnöllä on ajettu 28tkm ja vuosimallia 2001. Kori menee pääosin paaliin mutta jotain pisteosia tietenkin otan talteen.
Viimeksi muokannut killerwo, Ma Huhti 14, 2014 1:34 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Blue skies and headdown