Kuva Kuva

jarrutettu hojo ja kennon asennus

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Oma henk.koht mielipide on ettei keraamisia\sintteri kytkimia maastoautoihin..
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

pulu kirjoitti:paljos tos oli pyöräteho?mul oli läjäs 159 pyörältä ja vajaa kolme sataa vääntöä,pata on tehoton 2lt ja uupuu pari pyttyyki!pitäsköhän laittaa 12ht?
Mitäs uutta läjän pataan on saatu? Ku eihän siinä aiemmin tainnu olla kun vajaa 110 konia, vai muistelenko väärin?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

ei keraamisissa eikä sinttereissä ole mitään vikaa jos on välitykset kohdallaan!! jos on ylipitkät hitaat ja joutuu tarkassa paikassa luistattamaan tai ainakin yrittämään sitä niin se on myrkkyä.
pulu
Viestit: 239
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu »

no noist kytkimistä,et mul on sintteri kykä ja ei kyl ole ollut piennintäkään ongelmaa moisen kans,tosin mul on välitetty jakis!ja tohon mun pataan et kyl muistat matti oikein,eka penkki vierailu tuotti shiwtserillä ja coolerilla joku 108 heppaa motti tehoa,sit karkas mopo käsist ja kone pokan yhteydes pumppu kävi pajal ja tuli peltisarja ,vaparin nokka ja tarpeeks avara ränni ja kunnon kenno ja ahdin on holsetin h1d.mut kun mikään ei riitä ja perseelleen menneiden kone kauppojen myötä 2lt jalostus jatkuu,vaihtoon menee ainaski ahdin,siirrytään tohon holsetin hy sarjaan ja kenno vaihtuu ja ruvetaan tutkaileen noit suuttimia ja niiden riittävyyttä!nyt katotaan paljon toi vatkain kestää ja jos romut tulee pihalle ni sit tulee!sit kyl pata vaihtuu tohon uudempaan kolmelitraseen...!
hj
Viestit: 212
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 5:37 pm
Paikkakunta: kuopio

kytkin juttuja

Viesti Kirjoittaja hj »

muuten moniko boorinen on hdj:iin kytkinlevy? paineasetelman pitäisi käydä suoraan hojon vauhtipyrään.
burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

pulu kirjoitti:2lt jalostus jatkuu,vaihtoon menee ainaski ahdin,ja ruvetaan tutkaileen noit suuttimia ja niiden riittävyyttä!
kyllä tuntus riittävän suuttimis koko, ainakin SAVUTUKSEN perusteella :D :D :D
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Re: kytkin juttuja

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

hj kirjoitti:muuten moniko boorinen on hdj:iin kytkinlevy?
en muista boori lukua mut eri se on ainakin hj:n levyssä,tuli tuossa kesällä mietittyä sitäkii kun suunnittelin kytkytintä tuohon omaan kikottimen
Jamppa660
Viestit: 88
Liittynyt: Su Maalis 02, 2008 8:21 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jamppa660 »

heräsi uteliaisuus kun toiset tolkuttomia lukuja ovat saanet, ja täyty käydä omakin 61:nen eilen jarruttamassa.
Takapyöriltä 108hp/2500rpm ja 393nm/1500rpm. Ja muuten vakio,paitsi syöttöä lisätty ja avarampi putkisto.

Millä vaihteella te sen hojon jarrutitte?
Mistä muuten saitte kierrosluvun haisteltua?
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

5 vaihteella,kai suihkuputken ympärille tulee joku juttu joka laskee sykäykset.ensi kerralla seuraan paremmin mitä tapahtuu.2500-3750rpm väännöt koko ajan yli 570nm.näähän on sitten kampiakselilta lähtevät momentit,takapyörältä vähempi eli 460.
maaristeilijä
Jamppa660
Viestit: 88
Liittynyt: Su Maalis 02, 2008 8:21 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jamppa660 »

jännä homma, kun mulla lähti vääntö laskeen aika reilusti heti tuon 1500 kierroksen jälkeen... :shock:
Jamppa660
Viestit: 88
Liittynyt: Su Maalis 02, 2008 8:21 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jamppa660 »

jännä homma sinänsä kun tehdas lupaa maksimitehon 3500 kierroksella, ja mulla lähti käyrä alaspäin tuon 2500 kierroksen jälkeen...

onko tähän jotakin järkevää selitystä?
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Jamppa660 kirjoitti:jännä homma sinänsä kun tehdas lupaa maksimitehon 3500 kierroksella, ja mulla lähti käyrä alaspäin tuon 2500 kierroksen jälkeen...

onko tähän jotakin järkevää selitystä?
Vaikuttaisko siihen tuo syoton saately ja avarampi putkisto? :wink:
Muutama perusjuttu voisi tuohon vaikuttaa..
-Ilmanputsarin kunto
-Onko mitaan muutoksia tehty imupuolella? Esim snorkkeli mika voisi kuristaa?
-Alkuprainen ahdin? (Ei valttamatta enaan ihan iskussa)
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Jamppa660
Viestit: 88
Liittynyt: Su Maalis 02, 2008 8:21 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jamppa660 »

PETEBJ75 kirjoitti:
Jamppa660 kirjoitti:jännä homma sinänsä kun tehdas lupaa maksimitehon 3500 kierroksella, ja mulla lähti käyrä alaspäin tuon 2500 kierroksen jälkeen...

onko tähän jotakin järkevää selitystä?
Vaikuttaisko siihen tuo syoton saately ja avarampi putkisto? :wink:
Muutama perusjuttu voisi tuohon vaikuttaa..
-Ilmanputsarin kunto
-Onko mitaan muutoksia tehty imupuolella? Esim snorkkeli mika voisi kuristaa?
-Alkuprainen ahdin? (Ei valttamatta enaan ihan iskussa)
-putsari vaihrettu juuri
-ilman snorkkelia
-alkuperäinen kylläkin.

Kun kuitenkin nuo tehot oli suurinpiirtein tallella...eri kierrosluvulla vaan, eli kyllä se ahdin jotakin viä puhkuu. ahdot 0,7.
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

piru vie,nyt meni oma jarrusta läpi eikä päätä huimannut liikaa.210hp ja 540nm väännöt.kyseessä siis 12ht moottori vakioahtimella ja pumpulla,kuuleri keulalla ja silleen.onneksi jo kotona niin nyt voi alkaa häpeämisen heti eikä vasta myöhemmin. :oops:
maaristeilijä
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

maaristeilijä kirjoitti:piru vie,nyt meni oma jarrusta läpi eikä päätä huimannut liikaa.210hp ja 540nm väännöt.kyseessä siis 12ht moottori vakioahtimella ja pumpulla,kuuleri keulalla ja silleen.onneksi jo kotona niin nyt voi alkaa häpeämisen heti eikä vasta myöhemmin. :oops:
...ja ahdot oli? :wink:
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Vastaa Viestiin