Kuva Kuva

huoltoautoksi...

General chat

Valvoja: Käyttäjä

albertto81@hotmail.com

huoltoautoksi...

Viesti Kirjoittaja albertto81@hotmail.com »

pitäis rekisteröidä toi mun hj61, mutta, kun katsastus konttorilla kyselin hieman ohjeita miten onnistuis niin siellä oltiin tuikkana, et mihin tarkoitukseen se tulee, pitää olla joku oma yritys ja jotain sen semmosta.

eli eikö tuo huoltoautoksi rekisteröiminen onnistu yksityis henkilöltä? jos käy niin mihin tarkoitukseen se kannataisi laittaa?
bowtie81
Viestit: 11
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:11 pm

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

mitäs eroa on pakulla ja huoltoautolla? Onko dieselvero ja vakuutus saman hintaiset?
Lainaan vähän tätä keskustelua omaan kysymykseen, eli paljonko maksaa vakuutukset tollaseen 80 luvun land cruiseriin? Dieselverohan on kait jotain 150€?
Vieras

huolto-auto

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Moi. Huolto-autossa ei tarvi olla sitä 1,3kuution "kuutiota" tavara tilaa... Itselläni on patruuna joka on 1+1 huolto auto. Paku verot. Auton rekisteri otteessa lukee varusteina kiinteä viilapenkki ja työ kalulaatikko, ajoneuvo on tarkoitettu korjaus ja huolto tarvikkeiden sekä huolto miehistön kuljettamiseen.
yks vaan

huoltoauto

Viesti Kirjoittaja yks vaan »

nyt taitaa olla niin että huoltoautoksi jos yrittää rekisteröidä niin oma paino pitää olla jotain 1800 kg vieläkö matti on palstalla ja voisi vastata tähän
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

moi tietääkö kukaan onko BJ 40 (-77 ?) mahdollisuus rekisteröidä
huoltoautoksi. AKE.n sivuilla oli jos oikein ymmärsin et joutuis maksaa veroa jos painaa alle 1875kg omamassa. Entäs paljonko on käyttö-ja polttoaineverot jos ajelis maastohenkilöautona sillä
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

eikun huoltoautoksi hj vaan, itse kävin tattarisuolla jossa Mattikin on duunissa (olivaan lomalla) ja katsastus onnistui toisellakin asiantuntijalla.(auto on Hj-61) 80 lätkä persukseen, taka penkki pois, penkin kiinnityspisteet umpeen (esim kierretankoa ja hitsataan kiinni) esim taka luukkuun kiinni ruuvipenkki ja kyytiin käsityökalut. Itse rakensin vielä työkalulaatikon ja työtason. Auto punnitaan sitten uusiksi, joten kannattanee mennä aika tyhjällä tankilla (veronmääräytymisen vuoksi). Ei mitään kyselyjä mistään yrityksistä sun muista. Otteeseen tulee maininta "Huoltoajoneuvo, tarkoitettu koneiden ja laitteiden huoltoa ja huoltohenkilöstön kuljetusta varten", tulkitkoon kuka miten haluaa. Ja sitten bertan dsl-veroon varmaan on siinä käyttömaksun kanssa n. 600 egee, pakuna satkun kieppeillä.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

moi esitin ton BJ40 kysymyksen tossa edellä. Mulla ei ole vielä kyseistä ajoneuvoa mut himo olis kova ja yltyy ku kattelee noita teidän reissukuvia. Tiedossa ois aika hyvä yksilö mikä poistettiin syksy 04 rek.eikös siitä joudu maksaa ajoneuvo veron jos rekisteröi pakuksi (1+1 ?). Eikö siitä saa sit sellasta huoltoautoo.
Pitäs köyhän selvitä pienil polttoaineveroil 600egee on aika paljo
lelusta muitten kulujen lisäks.
ps.luulen et tulis ajeltuu joka päivä ku kerran pääsin kokeilee siistin
karu vehe muuten
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

kannattanee kysästä katsastuskonttorilta tota veroasiaa, ainakin mulle vähän hämärän peitossa. Yksi hyväpaikka kysyä ja katsastaa on legendaarinen Tattarisuon autokatsastus, jossa kannattaa kysyä Keräsen Mattia. Matti kun on meikäläisiä ja tietää ton puolen hyvin.
Avatar
Nalle
Viestit: 74
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 10:14 am
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja Nalle »

Nallen neuvo:

JÄITÄ HATTUUN!!!

Katsurin kanssa tarinoin ihan muutenvaan ja se sanoi, että valtiovalta ja erityisesti verottaja ovat alkaneet kiinnostua näistä huoltoautoista. Eli itse en ainakaan missään tapauksessa alkaisi moiseen showhun, varsinkin, kun auton muuttaminen takaisin HAksi aiheuttaa autoveron maksun. Eli mieluummin keskittyisin siihen, miten sen pakukorotuksen saisi tehtyä kaikkein siisteimmin.

Ovat muuten nuo huoltoautot kohta ihan ikiomia kapsituksia, mikäli tuo kaavailtu verottajan väliintulo tapahtuu. Ja sittenpä onkin pirusti paalattavia ja varaosiksi meneviä maastureita tarjolla. Vaan uusiutuuhan se autokanta noinkin. Itseäni kyllä sylettää moinen.
Kaivaa se...
# 254
Avatar
ämkoo
Viestit: 173
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:25 pm
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja ämkoo »

Mahtaisiko siinä käydä näin? Esim: Tielaitos ei saanut myydä huoltoautoiksi rekisteröityjä ajoneuvoja huoltoautoina vaan ne täytyi rekisteröidä esim. Ha:ksi tai Pakuksi (jos tilavuuden puolesta oli mahdollista) Tämä koski siis myyntiä yksityishenkilöille.
SLCK #172
BJ40
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Cental73 kirjoitti:eikun huoltoautoksi hj vaan, itse kävin tattarisuolla jossa Mattikin on duunissa (olivaan lomalla) ja katsastus onnistui toisellakin asiantuntijalla.(auto on Hj-61) 80 lätkä persukseen, taka penkki pois, penkin kiinnityspisteet umpeen (esim kierretankoa ja hitsataan kiinni) esim taka luukkuun kiinni ruuvipenkki ja kyytiin käsityökalut. Itse rakensin vielä työkalulaatikon ja työtason. Auto punnitaan sitten uusiksi, joten kannattanee mennä aika tyhjällä tankilla (veronmääräytymisen vuoksi). Ei mitään kyselyjä mistään yrityksistä sun muista. Otteeseen tulee maininta "Huoltoajoneuvo, tarkoitettu koneiden ja laitteiden huoltoa ja huoltohenkilöstön kuljetusta varten", tulkitkoon kuka miten haluaa. Ja sitten bertan dsl-veroon varmaan on siinä käyttömaksun kanssa n. 600 egee, pakuna satkun kieppeillä.
Omapaino ei vaikuta dieselveroon. Jos punnitaan, arvioidaan puuttuva löpömäärä kiloina lisää vaakojen näyttämään.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

ämkoo kirjoitti:Mahtaisiko siinä käydä näin? Esim: Tielaitos ei saanut myydä huoltoautoiksi rekisteröityjä ajoneuvoja huoltoautoina vaan ne täytyi rekisteröidä esim. Ha:ksi tai Pakuksi (jos tilavuuden puolesta oli mahdollista) Tämä koski siis myyntiä yksityishenkilöille.
Niissä oli takapenkki, jolloin niitä ei saa omistaa kuin kaupunki, kunta, vesi- tai sähkölaitos ja tuon tapaiset.

Mitään muutoksia/huhuja niistä/käyttöongelmia ei ole kentällä kuulunut...
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: huoltoauto

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

yks vaan kirjoitti:nyt taitaa olla niin että huoltoautoksi jos yrittää rekisteröidä niin oma paino pitää olla jotain 1800 kg vieläkö matti on palstalla ja voisi vastata tähän
Jep. 1800 kg pitää täyttyä, tankki täynnä.
mikko

huolto

Viesti Kirjoittaja mikko »

Ei mulla ainakaan kukaan mittaillu painoja ku pitkän pajeron muutin huoltoautoksi.
Painoa rek otteesssa väh. 1800 (löyty 1810kg) ja työkaluloota ja sinne se pullotunkki sano katastaja ja ku näin tein niin sain leiman ku ensin maksoin muutosk. maksun 68€. Ja noi penkit pois ja reijät umpeen. Joensuussa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Katsastan Rockya huoltoautoksi. Otteessa paino 1625kg ja todellisuudessa puolitankilla 1680kg. Pulttaan aggregaatin, kompuran, viilapenkin ym kiinteästi kiinni. Helvetin iso sammutin ja hallitunkki niin vaadittavat 1800kg on ylittynyt.
Vastaa Viestiin