Kimble kirjoitti:Ainakin itse (tällä hetkellä tallittomana) kaipailisi aina silloin tällöin jonkinlaista tallia, jossa Cruiseria voisi laitella - ja jos itseä laiskottaa - seurailla muiden touhuja autojensa kimpussa. Ehkä avittaa jossakin operaatiossa pikkuisen.
Olisiko mitään järkeä koittaa löytää jostakin pääkaupunkiseudulta/ sen liepeiltä kimppatallia? Kallioluolaa? Jotakin? Kuinka paljon tällainen tallipaikka/nenä saisi maksaa/kk? alle 50 e?
Mull on vanha riihi käytös muuten ihan jees mut kun lattiat on lankku/ lastulevyst tehty niin voi hitsata/rälläköidä sisällä! Niin siitä johtuen joutuu kehittelemään kaiken näköisiä liikuttimia et saa kopan ulos ja sisään ja sit kun saa kaikki vehkeet ulos niin tulee pimeetä, alkaa tuulemaan ja satamaan vettä !!! Et niin kauheen kivaa on
"oma" vuokra halli n.250 neliötä, parvi n.60 neliötä säilytys tilana. mahtuu useampi ajoneuvo samaan aikaan. piti vuokrata että saa kaivurin sisään jos tarvii rempata sitä. nyt autot ja osat tukkii koko touhun, kaivuri rempat ulkona...
Oma 80m2 talli jossa suunnilleen kaikki tarvittava. Lämpenee tarvittaessa.
Tallista vaan tuli vaan 2 m liian lyhyt ja matala että Scania K92 asuntoauto (12m) ei mahdu sisälle
-Jussi-
Vai että vielä talli! Kyllä sitä on ulkona hyttysten syötävänä tullut korjailtua (siis en onneksi minä, tuo parempi puolisko ) Arvatkaa, miltä näyttää kun on maalattu ja siinä tuoreessa maalissa sitten niitä hyttysiä räpiköimässä...
jotain pystyy tekemään sisätiloissa, mutta koska kyseessä on puurakennus jossa on puulattiat ja toisessa päässä on puuliiteri, niin hitsaushommat ja rälläköinnit pitää yrittää hoitaa ulkona. Haaveena olisi aukaista vanhan navetan seinä ja saada sillä tavalla ainakin 2 auton talli. Vanhasta sontaruumasta kun sais paskat pois, maat vaihdettua, ym, ym, niin saisi lisää "halli" tilaa..Sitten se toinen puoli asiasta: rahaa palaa varmasti +10 000 ja opiskelupudjetilla kun eletään...harrastukset on rahaa vieviä...
Tuli viime huhtikuussa ostettua ok-talo missä on noin 8 m pitkä talli, perällä on vielä oven takana samanlevyinen lämmin varasto, n.2 m pitkä. Seinän jos kaataisi niin pituutta olisi se täysi 10 m. Tahoe sopii justiinsa talliin kunhan kuskin peilin kääntää sivuun sisäänajettaessa.
Varalla on vielä vanhempien talli montulla noin kilometrin päässä.
Chevrolet Tahoe 350cid 4X4 1995 - MB 280 SE C 1968 - MB 280 SE 1984
Isä ukon talli, lämmittimen asennusta vaille lämmin. Tilaa riittävästi jos heittäis kaiken turhan p**kan pois no mahtuuhan sielä yhen tojon ruuvaamaan. Kalustona voimavirta mig sun muut vehkeet ai niin ja eka kunnon räikkäsarja ostettuna kamasa tools... kiinalaisilla halpa hallin romuilla tähän asti korjailtu crossi pyörät ym.
Tarvittaessa vaarin lämmin halli (tarkoitettu raskaiden maansiirtokoneiden korjaukseen 100+300m2) välineet ainakin riittävän järeitä
mulla kerrostalon piha. Kun mä sitten ok-taloon muutan niin talli siinä on oltava ja kunnollinen, ja jos ei oo niin se tehdään ensimmäisenä.
Tällä hetkellä suuri apu on jo pelkästään se lämmitys tolppa paikka että saa virtaa eikä tarvii kadun puolella rempata.
Oma talli on, houjei mahtuu juuri ja juuri ovesta korkeuden puolesta sisään, kun laskee renkuloista paineet sinne 0,5bar paikkeille. Enemmänkin tilaa olisi jos siihen yhteen nurkkaan ei olisi firman aikaan rakennettu toimisto nurkkaa. Katossa on nostopalkki, kestää n.600kg ainakin, ehkä enemmänkin...