Kuva Kuva

offi BJ. 38,5x14,5 tsl. The end :(

General chat

Valvoja: Käyttäjä

pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kyllä mää sen hiekkapuhalluksen jälkeen imuroin 8)
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

pemaripoju kirjoitti:kyllä mää sen hiekkapuhalluksen jälkeen imuroin 8)
Ei riitä kun siellä on ennestään semmonen villasukka kennon päällä
Mul oli tällänen
Kuva
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

toi voi jo vähä haitata lämpeemistä!
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

Mulla on niitä väliputkia varmaan pari kolme, siirtyy sinnepäin matkahuoltokuluilla jos tarttet.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

turhaan näköjään mietin sitä puhaltimen esivastusta. sehän on ihan pirun heikkotehonen suorallakin virralla.

pitäis varmaan sovitella penkkien väliin joku lämppäri myös. kai se avollakin läpösempi on talvella ajella jos edes vähä hönkii lämppärit lämmintä?

onkohan hjn puhallin suoralla virralla liian tehokas?
ainakin hj puhaltaa nelosella niin pirusti!
Mikko
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 7:47 am
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Mulla on juurikin hojon puhallinmoottori ja aina suoralla virralla. Mahtaa olla kennossa samanlainen huopa vaikka onkin pitkällä pillillä puhalleltu...
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

imuroittin sen kennon molemmin puolin, ja ne putket myös mitkä nousee lasille!
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

auto pelas seitsemisten offireissun ilman ongelmia.
kuraa oli kyllä sisällä jonkin verran, kun annoin aikalailla kaasua muutamassa kurapoorissa.
alusta tuntuu aika notkeelta, hivenen tarvisi ehkä madaltaa edestä.
vähän kiikkerän oloinen.

tein aikani kuluksi säädettävän panhardin eteen.
24mm kierretappia.
Kuva


tuli vähän tota hjta tuunattua.
10x15 kromi berzetat
ennemmin noi renkaat oli 7" vanteilla, ja ajokäytös sen mukaista.
nyt ei vetele urissa tai muutenkaan.
Kuva
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

putsasin startin. oli hiilet hivenen jumissa ja ruosteessa.
ja solenoidin keskellä oleva jousi kuoleentunut, ettei kytkenyt kärjet aina kunnolla.

samalla tuli laitettua jarrupääsylinteriin uudet tiivisteet. rupes pelaan jarrut kunnolla, eikä painu enään poljin lattiaan millään konstilla.

oliskos kellää bjn mittaristoa jouten? harrastehintaista...
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

löytyi kuva mistä projekti lähti liikkeelle.
oli aika lohduton näky...

Kuva
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

pemaripoju kirjoitti:oliskos kellää bjn mittaristoa jouten? harrastehintaista...
Löytyyhän noita, olis yks sellanen mistä on mittaritaulut maalailtu kaikilla sateenkaaren väreillä ja on ihan räpeltelemättömiäkin, Näitäkin on sitten montaa sorttia, vanhemmissa vissiin ampeerimittari ruuviliitoksella ja uudemmissa liittimellä ja oiskos ollut jotain muutakin eroa.

Tuon sateenkaari mittarin saa ku hakee pois.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mittari saapui. kiitos siitä tepa78.

osaisko joku kertoa mihin piuhaan sinne kytkisi virran, ja miten pitää toi polttoainemittarin anturi kytkeä, se olisi melkein tärkein mittari, ja ehkä lämpö ja öljynpaine myös!
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tossa tänään kun asenteli eberiä avensikseen, niin pisti silmään että siinä tulee molempiin puhaltimenjohtoihin virta.

ja tuli siitä mieleen olisiko bjssä tultava myös molempiin piuhoihin virta?
nyt toiseen tulee maa, ja pyörii mielestäni aika vaivasesti, mutta muistelisin kokeilleeni kumpaankin virtaa, mutta eikai se välttämättä saanut maata... nojoo, väsyneen järkeilyä...
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

löytyiskö tälläseen kytkentäkaavoja jostain?
ei viittis ihan kokeilemalla yritää mittaristoa kytkeä :D

ja toi puhaltimen johtojen kytkentäkin vielä mietityttää...
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Multa löytyy suomenkielinen BJ:n sähkökaavio skannattuna. Sen pitäis löytyy täältäkin jostain. Etsin sen käsiini hieman myöhemmin ;)

EDIT: Skannasin sen uudelleen!

http://slck.net/viewtopic.php?p=46069#46069
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Vastaa Viestiin