LJ70
Valvoja: Käyttäjä
LJ70
mitä mieltä olette olen ostamasaa 90vuosimallin ja 350tuhatta ajettua LJ70 ja mitä muuten onko yhtä kestävä peli kö HJ minkähän hintanen noin.sais olla
LäJä on mielestäni käypänen auto, jos kuljetustarve on olematon?
Mukaan mahtuu hyvin, MUIJAN KÄSILAUKKU ja TERVEISET!
Hinta on vähän suhteelinen käsite,mutta ehjän HJ-61:sen saa yleensä halvemmalla.
Ajoneuvoveron erokin on LäJä:n eduksi vähäinen.
Ajelin viimevuonna puoli vuotta LJ:llä, ja totesin paremmaksi palata takaisin HJ- kantaan.
Voimansiiron kanssa ei noilla kilometreillä ongelmia,mutta kone on jo todennäköisesti vähän väsynyt, turbokin vaihdon tarpeessa?
Kannataa tutkia alustan ruostevauriot tarkkaan,yleensä vaihdelaatikosta taaksepäin aivan mätiä!!!
Mukaan mahtuu hyvin, MUIJAN KÄSILAUKKU ja TERVEISET!
Hinta on vähän suhteelinen käsite,mutta ehjän HJ-61:sen saa yleensä halvemmalla.
Ajoneuvoveron erokin on LäJä:n eduksi vähäinen.
Ajelin viimevuonna puoli vuotta LJ:llä, ja totesin paremmaksi palata takaisin HJ- kantaan.
Voimansiiron kanssa ei noilla kilometreillä ongelmia,mutta kone on jo todennäköisesti vähän väsynyt, turbokin vaihdon tarpeessa?
Kannataa tutkia alustan ruostevauriot tarkkaan,yleensä vaihdelaatikosta taaksepäin aivan mätiä!!!
LJ70: lisakysymys KYTKIMESTA!
Eli nyt kaikkien OFF-ROAD käytössä olevien LJ70:en
(ja Hilux 4WD & 4Runnerien) omistajat:
Miten hyvin se kytkin kestää oikein KUNNON off-road ajoa esim.
SYVÄSSÄ lumessa, mudassa jne. ??? Kun alla 33"-35" renkaat ja
vakiovälitykset. Etenki jos se on sitä oikein kivaa vähän ees
ja taas vähän taakse ja täys hapella koko ajan... ??
Näin sen kytkinlevyn yx kerta erään huoltamon lattialla ja täytyy
sanoa että sen koon ja ulkonäön perusteella usko meni...
Kun vertaa esim. HJ:n levyyn. Juu tiedän LJ on pikkutekniikan ja
HJ isotekniikan...
Nyt en yhtään ihmettele miks kaverin '89 Hiluksin kytkytin alko
haista kun suojalumessa möyrättiin 33" renkailla. Levyn koossako syy ?
Sillon aateltiin että se on ehtoon puolella se levy vaikkei se
polkimessa/ajaessa siltä tuntunutkaan.
Muuten ku LJ olis niin kivan näppärä semmonen... you know
Mulle vaan riittää kytkimen haistelu ton hlö.auton jälkeen!
(ja Hilux 4WD & 4Runnerien) omistajat:
Miten hyvin se kytkin kestää oikein KUNNON off-road ajoa esim.
SYVÄSSÄ lumessa, mudassa jne. ??? Kun alla 33"-35" renkaat ja
vakiovälitykset. Etenki jos se on sitä oikein kivaa vähän ees
ja taas vähän taakse ja täys hapella koko ajan... ??
Näin sen kytkinlevyn yx kerta erään huoltamon lattialla ja täytyy
sanoa että sen koon ja ulkonäön perusteella usko meni...
Kun vertaa esim. HJ:n levyyn. Juu tiedän LJ on pikkutekniikan ja
HJ isotekniikan...
Nyt en yhtään ihmettele miks kaverin '89 Hiluksin kytkytin alko
haista kun suojalumessa möyrättiin 33" renkailla. Levyn koossako syy ?
Sillon aateltiin että se on ehtoon puolella se levy vaikkei se
polkimessa/ajaessa siltä tuntunutkaan.
Muuten ku LJ olis niin kivan näppärä semmonen... you know
Mulle vaan riittää kytkimen haistelu ton hlö.auton jälkeen!
3. '83 HJ60 LG-MW HPV (2016 - 2024, ex)
2. '82 HJ60 LG-KW VLO-Cruiser (2000-2003, ex)
1. '84 BJ45 LV-KCW VNR (1999-2000, ex)
2. '82 HJ60 LG-KW VLO-Cruiser (2000-2003, ex)
1. '84 BJ45 LV-KCW VNR (1999-2000, ex)
Just... aivan.
Joo saahan sen kytkyttimen palamaan vaikka keskellä omaa pihaa
jos niikseen tulee...
Se Hilun kytkin kyllä alko haista ihan ajossa... noustessa mäkeä ylös siinä suojalumessa.
Eli siis luistattamisesta ei ollu kyse...
Harvemminpa noita nelivetoja tarvii kytkimellä luistattaa.
Sitä mä niinku lähinnä tarkotin että jos on ajettavana pitkä pätkä syvää lunta tai vastaavaa
niin saako sen sitte päästää kytkimen puolesta huoletta torvi auki (lämä tiskissä)...
ettei tarvi hyvää etenemistä kesken kaiken lopettaa ku alkaa
joku Hiacen levy kärytä. "Joo mä täs ny vähä jäähdyttelen mun kytkintä..."
P.S.
Mut oopeleisahan se kovettu kytkin onki...
Niitä ku on noilla paapoilla ja kun joskus kattelee sitä touhua....
Siinä on hei oikeesti tekemisen meininkiä ku yritetään saada auto
3 cm korkean kynnyksen yli talliin kaasu pohjassa. Pyykijät kakkosella ja pitkät päällä...
OK Meininki! (ja sit se lopuksi kolahtaa sinne peräseinään...)
Joo saahan sen kytkyttimen palamaan vaikka keskellä omaa pihaa
jos niikseen tulee...
Se Hilun kytkin kyllä alko haista ihan ajossa... noustessa mäkeä ylös siinä suojalumessa.
Eli siis luistattamisesta ei ollu kyse...
Harvemminpa noita nelivetoja tarvii kytkimellä luistattaa.
Sitä mä niinku lähinnä tarkotin että jos on ajettavana pitkä pätkä syvää lunta tai vastaavaa
niin saako sen sitte päästää kytkimen puolesta huoletta torvi auki (lämä tiskissä)...
ettei tarvi hyvää etenemistä kesken kaiken lopettaa ku alkaa
joku Hiacen levy kärytä. "Joo mä täs ny vähä jäähdyttelen mun kytkintä..."
P.S.
Mut oopeleisahan se kovettu kytkin onki...
Niitä ku on noilla paapoilla ja kun joskus kattelee sitä touhua....
Siinä on hei oikeesti tekemisen meininkiä ku yritetään saada auto
3 cm korkean kynnyksen yli talliin kaasu pohjassa. Pyykijät kakkosella ja pitkät päällä...
OK Meininki! (ja sit se lopuksi kolahtaa sinne peräseinään...)
3. '83 HJ60 LG-MW HPV (2016 - 2024, ex)
2. '82 HJ60 LG-KW VLO-Cruiser (2000-2003, ex)
1. '84 BJ45 LV-KCW VNR (1999-2000, ex)
2. '82 HJ60 LG-KW VLO-Cruiser (2000-2003, ex)
1. '84 BJ45 LV-KCW VNR (1999-2000, ex)
no läjässähän on niiin tehoton mylly et sillä nimenomaan pitää painaa lämä tiskissä, ja helpottaa voi vasta kotipihalla, mut tosiaan ei oo ollu kytkimen luistamisen kaa ropleemaa.., ennen vanhaa ku ajelin pikkulohko hutzukil ni siin täyty pitää kyl joskus jäähytys taukoja kytkimelle..
arska
1# Montenegro Off Road Club
163# SLCK
1# Montenegro Off Road Club
163# SLCK